Najaarsrit 2012 Babbelbox

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Bericht door Guido » 15-10-2012 09:46

@ Peter,
Ik hoop dat het allemaal een beetje mee mag vallen, dat je snel weer goed ter been bent :wink:

Zo.... gisteravond niet aan toegekomen om nog even wat neer te zetten.
Maar wat was het weer een gezellige editie. Een prachtige omgeving waar we door het slechte weer helaas niet optimaal van hebben kunnen genieten. Natuurlijk is het vervelend als je een koude regenbui over je heen krijgt maar dan aansluitend met elkaar genieten van een warm bakje drinken is dan wel extra gezellig.
De opkomst was geweldig, 26 motoren op een rijtje en dat met deze weersvoorspelling. TOP!!
Weer een aantal nieuwe mensen mogen verwelkomen. Na ik begrepen heb beviel het hen opperbest en zullen wij ze zeker vaker terug gaan zien. Er waren ook weer een paar nieuwe scooters te bewonderen. Een prachtige rode BMW 650GT en niet te vergeten de geweldig mooi gelijnde donkerblauwe Piaggio X10 (500cc) van Freddy. Anita reed voor het eerst mee op haar eigen MP3, ook die was nieuw in de club. Het ging haar prima af, dus alweer een vaste waarde erbij.

Het bleek dat AC een nieuwe aanpak van zaken heeft, een nieuw beleid. Een wegrestaurant waar je niet zo maar even aan kunt komen rijden. Je moet eereerste een afspraak maken. Koffie zegt u... Nee, meneer dat kan echt niet. Wij hebben door ziekte te weinig personeel en u kunt hier niet zomaar aan komen rijden..
AC... Voor mij nooit meer. Men zou denken dat je in deze tijden extra hard je best doet om klanten te krijgen en behouden. AC is er nu zo’n 260 kwijt (DBS leden).
Gelukkig weten ze bij Campanile Amsterdam Zuidoost wel wat service en klantvriendelijkheid is. Wij konden daar gewoon bij het ontbijt aanschuiven.

Alles was prima geregeld, al had ik het zelf op het culinaire vlak niet zo getroffen. Tijdens onze dinerstop koos ik voor 2 kroketjes met brood. Na er 1 weggewerkt te hebben ging ik haastig op zoek naar een slachtoffer voor de tweede. Het slachtoffer Chris begon vol goede moet aan de Kwekkenboom-cloon. Gaandeweg werden de tanden steeds langer maar won hij het wel van de kroket.
Bij de laatste stop was de maag erg opdringerig en dwong mij een heerlijk gehakt balletje te bestellen. Het ding leek meer op gekookte soepbal maar dan met een glibberig/plakkerige buitenkant. Ach het zal heus allemaal aan mij hebben gelegen maar ook deze heb ik niet naar binnen gewerkt. Ook best jammer dat men binnen roken mocht, althans dat werd er door de mensen aan de bar wel gedaan.

Hoe dan ook, het was een super leuke en gezellige dag waarvoor ik Dick en Ronald nogmaals wil bedanken. Top gedaan mannen!
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

nutty/ Kevin

Bericht door nutty/ Kevin » 15-10-2012 10:57

Waar blijven de filmpjes nouuuuuu 8-)

Christiaan
Berichten: 253
Lid geworden op: 22-04-2011 23:29

Bericht door Christiaan » 15-10-2012 11:05

Eindelijk tijd voor een verslagje vanuit mijn perspectief (ge-copypaste vanaf het MF :lol: )
---

Ja, die Leo hebben ze goed gehoord daar in het natte groene hart. Ik had nooit echt iets met uitlaten die alleen maar meer geluid creëren. Hoe stiller mijn scooter, hoe beter zeg maar. Maar dit is ergens toch wel erg gaaf :D Ik had het idee dat 'ie niet continue door meer decibels produceerde, maar meer alleen als je even een flinke gasuithaal gaf. Klopt dat?

De scooters waren inderdaad aan een flinke wasbeurt toe na de rit van gisteren. Ik weet wel zeker dat die van mij en Nutty niet de enigen waren wat dat betreft. Voor mij was het gebruik van zo'n was-box een primeur. Normaal spendeer ik meer dan een uur met meerdere emmers water, dikke sponzen en droogdoeken. Alles glimt dan wel spik en span, maar zo'n was-box scheelt een hoop tijd. En voor die paar euro's hoef je het niet te laten. En inderdaad.... koeienvlaaien, alle kleuren bagger en vers gemaaid gras. Er kwam van alles onder vandaan.

Ondanks het typische najaarsweer vond ik het best een leuke rit. Ik denk dat deze route met mooi weer, iets eerder in het jaar nog veel mooier is. Ik heb in elk geval weinig van het landschap gezien doordat je je ogen op de kletsnatte weg moest blijven richten. De luchten heb ik wel goed kunnen bekijken. Zo'n alles doorwekende bui ziet er van een afstand toch behoorlijk mooi uit. ;)

Hoogtepunten waren voor mij de gastvrijheid van Campanille na de domper bij het AC in Amsterdam-Zuid-Oost, het opwarmen in De Hoef (ondanks de imitatie-kwekkeboom die Guido graag aan mij kwijt wilde), de gastvrije ontvangst bij sponsor REP'26 en het stukje rond Gouda. De weggetjes rond de Reeuwijkse Plassen zijn prachtig! Authentieke boerderijtjes, een hele boel water en zo'n zompige grond (ook met droog weer) dat dit één van de laatste plekken is in Nederland waar stroom nog via typische telefoonpalen je huis binnenkomt. Het had iets buitenlands. Ook was dat het enige stuk waar het doorlopend droog bleef, waardoor zowel kleding als motor weer even konden opdrogen in het najaarszonnetje.

En zoals Kevin (nutty) al aangaf: het maakt met zo'n rit geen (gehakt)bal uit of je nu met 125 of 150cc aan de start verschijnt of met een tweecilinder 850cc. Iedereen kan goed meerijden zonder dat het een slakkengang is, en iedereen is lekker zichzelf op zijn/haar eigen favoriete vervoermiddel. Respect allom. Dat alles van start tot eind soepel loopt is niet in de laatste plaats te danken aan een vlotte, goed uitgekiende organisatie. Dankzij mensen als Ronald (burg_ron) komen we ook vlot de drukste kruispunten over. Zo vlot dat het bijna vanzelfsprekend lijkt. Door ook de achterspiegels goed in de smiezen te houden blijft ook een groep met meer dan 25 motoren goed bij elkaar, zelfs in de drukkere Randstad. Nee, dan is een regenachtige dag echt geen excuus om niét een keertje mee te rijden, me dunkt.

Tot de volgende rit (25 november, zie http://www.dutchbigscoots.nl)!
Suzuki Burgman 400 ABS Limited (versie 2012)
Yamaha Majesty 400 ABS (versie 2013)
Yamaha X-Max 250i (versie 2008)
Yamaha Majesty 400 (versie 2004)
Yamaha Majesty 250DX (versie 1999)

Gast

Re: Najaarsrit 2012 Babbelbox

Bericht door Gast » 15-10-2012 15:45

Guido Rulof schreef:
Dick schreef
Bij deze wil ik dan een reservering maken voor de najaarsrit op 07-10-12.
Hoi Allemaal
Voor de eerste keer mee gereden met DBS
EN IK MOET ZEGGEN een hechte en gezellige club,wel moest ik wennen aan het tempo hihihih!!..
En z'n lange sliert scooters,(wel leuk als je over een dijk rijdt(maar toch lijkt HET mij het BETER EN VEILIGER om in groepen van 6/7 te vertrekken,DAN WEET JE OOK WIE ER VOOR JE RIJDT EN ACHTER JE!!STOPLICHTEN/AFSLAGEN ,EN ZO ZIJN ER NOG WEL EEN PAAR SITUATIE'S OP TE NOEMEN....
Het is maar een idee, BEGRIJP MIJ NIET VERKEERD!! IK WIL BESLIST GEEN REGELS VAN DE CLUB VERANDEREN!!!!
IK WEET NIET BETER DAN ZO TE RIJDEN, AL JAREN.....EN MISSCHIEN ZIJN ER LEDEN DIE DAT OOK GEWEND ZIJN,OM ZO TE RIJDEN.
Al met al een hele gezellige dag gehad met jullie,
OOK EEN MOOIE ROUTE GEREDEN..BEDANKT DE GENE DIE HEM UITGEZET HEEFT.(KLASSE)
MET VR GR Chris Janssen uit Nijmegen

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 15-10-2012 16:03

Hoi Cris,

Ondanks dat de gemiddelde leeftijd van DBS wat hoger is, zijn we allemaal in staat om gewone letters te lezen. Caps Lock aan staat nogal schreeuwerig!

Verder ben ik benieuwd waar en wanneer jij het gisteren als onveilig hebt ervaren?

Gr, Dick
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 15-10-2012 19:53

Afbeelding
Deze meneer hierboven zou toch ook meerijden? :wink:
Afbeelding
Piaggio X10 500
Afbeelding
BMW C650GT
Afbeelding
Aprilia SRV 850
Afbeelding Afbeelding
REP26 Gouda
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 15-10-2012 21:29

Guido Rulof schreef:@ Peter,
Ik hoop dat het allemaal een beetje mee mag vallen, dat je snel weer goed ter been bent :wink:
Ik denk dat we kunnen stellen dat het NIET meevalt. :(

Meer info hier
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Olga

Bericht door Olga » 15-10-2012 23:00

Scoot_020 schreef:Hoi Cris,

Ondanks dat de gemiddelde leeftijd van DBS wat hoger is, zijn we allemaal in staat om gewone letters te lezen. Caps Lock aan staat nogal schreeuwerig!

Verder ben ik benieuwd waar en wanneer jij het gisteren als onveilig hebt ervaren?

Gr, Dick
En de Ipad vergroot als je hem een handje helpt!
Maar ik was er niet bij en als Dick iets zegt geloof ik hem gelijk :) :)

Scoot 023

Bericht door Scoot 023 » 16-10-2012 12:05

Al met al, heb weer van alles misgelopen. Volgende keer ben ik ik er ech wel bij.
Waar blijven de (op Patrick na) foto`s nou? :wink:

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 16-10-2012 12:33

Volgens mij zijn er niet zoveel gemaakt
Kijk nog even bij Chris, Johan die had er aardig wat

Plaats reactie