1ste DBS PRE-WINTERRIT 20-11- 2011

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 20-11-2011 20:39

Zo zie je wel goed hoe mistig het was John, anders geloven mensen ons niet :-P
Maar eh................. leuke foto's

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 20-11-2011 20:41

Deze eerste DBS winterrit is voor mij in ieder geval heel anders verlopen dan alle voorgaande.

Onderweg naar het verzamelpunt in Amsterdam even tanken en dat idee hadden Johan en iWim dus ook al. Bij het verzamelpunt eventjes gewacht op de anderen en die kwamen al erg snel. Kennisgemaakt met ons meest "internationale lid" George met z'n Majesty250. 11.10 Zijn we vertrokken zonder Chris, die naar later bleek nog zijn paspoort moest natekenen :wink:

Onderweg mistig en startpunt stond ongeveer in de navigatie, ik had bedacht dat eenmaal in de buurt dan zien we het wel, duidelijk dat er vandaag niet veel te zien was dus ter plekke een extra rondje door Beesd gereden. Gezellig gezeten en gekletst, Mart's nieuwe brommer bewondert en tussendoor nog even wat gegeten. Bij vertrek de verleiding weerstaan om een Porsche van een DBS sticker te voorzien. (zou er trouwens allang op moeten zitten :wink: ).

Bij vertrek gewacht op de laatste en dat was George die werd opgehouden door Chris en Guido die niet mee reden met de groep. Resultaat; groep weg en wij met z'n tweeën rijden, komen we Rayman en mart tegen die ook de groep kwijt waren. De achterstand was te groot om in te lopen en na verloop van tijd besloten door te rijden naar het eindpunt. Met z'n 4en daar aangekomen bijken de anderen geindigd te zijn bij de kartbaan als eindpunt, 20KM verderop. Doorgereden en bij aankomst zien we een aantal alweer vertrekken. Eventjes opgewarmd en toen richting huis, door mist een afslag gemist en een poging gedaan om binnendoor weer goed uit te komen mislukt waardoor we wat extra kilometers hebben gemaakt, waarbij nog enkele file's het tempo laten zakken. Bij het brugrestaurant getankt en nog een bakkie gedaan en alvast afscheid genomen van George die graag meer had gezien van de nederlandse polders. Al met al dus heel anders maar wel leuk om iedereen weer te zien. Ook mooi dat ondanks de temperatuur en de mist er zoveel animo is bij de DBSers.

Mooie afsluiting van 2011, tot volgend jaar.

Dick

ps volgende keer maar eens proberen of we onder toeromstandiheden de rit kunnen voorrijden :shock:
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

the riding man

Bericht door the riding man » 20-11-2011 21:05

Zoals ik reeds zei ben ik dus voor niks vanuit Belgie naar Nederland gereden, moest het nu zonnig en warm geweest zijn had ik nog plezier aan die rit gehad, nu enkel kou. Maar zelfs als het had gehaald tot het startpunt, dan was het nog niet zeker geweest dat ik de groep had kunnen volgen als ik het zo lees. Komt bij mij over als een chaotische bedoening waarbij men geen groepsgeest heeft nagestreeft. Ik heb nog nooit meegereden met een DBS rit maar rij wel geregeld mee met een forum dat heel erg aan mekaar hangt en daar wacht IEDEREEN op de traagste van de groep en laten we mekaar nooit in de steek. Maar goed... het zal nu wel een uitzondering geweest zijn wegens de dichte mist neem ik aan?

Ronald
Berichten: 1260
Lid geworden op: 09-03-2010 22:18

Bericht door Ronald » 20-11-2011 21:08

dit is niet de normale gang van zaken, maar die dingen kunnen gebeuren en het weer speelde ons ook parten
ik heb echt super langzaam gereden omdat ik als eerste weinig ziet en voor bochten de navigatie in de gaten hield
maar ja 100 meter uit het zicht is normaal niet erg maar nu zag je gewoon niemand meer
Suzuki Burgman 400 / Honda silverwing 400
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 20-11-2011 21:11

Het is weer een hele andere toer geworden vandaag als alle andere zo te zien en lezen! En wat een opkomst!
Tjonge wat een mist hebben jullie gehad vandaag zeg :? Dat kan niet anders als dat het één grote zoekplaat is geweest!

Ondanks de mist een hele mooie opkomst, op de foto's ook weer enkele nieuwe gezichten te zien.
Gelukkig is iedereen weer veilig thuisgekomen, of zijn er nog rijders onderweg? :shock:

Leuk John de foto's, maar was jij de enige met een fototoestel?
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 20-11-2011 21:15

the riding man schreef:Zoals ik reeds zei ben ik dus voor niks vanuit Belgie naar Nederland gereden, moest het nu zonnig en warm geweest zijn had ik nog plezier aan die rit gehad, nu enkel kou. Maar zelfs als het had gehaald tot het startpunt, dan was het nog niet zeker geweest dat ik de groep had kunnen volgen als ik het zo lees. Komt bij mij over als een chaotische bedoening waarbij men geen groepsgeest heeft nagestreeft. Ik heb nog nooit meegereden met een DBS rit maar rij wel geregeld mee met een forum dat heel erg aan mekaar hangt en daar wacht IEDEREEN op de traagste van de groep en laten we mekaar nooit in de steek. Maar goed... het zal nu wel een uitzondering geweest zijn wegens de dichte mist neem ik aan?
Verloop is een ongelukkig samenspel geweest van diverse factoren. Mijn tekst is dan ook zeker geen verwijt aan de anderen en mag zeker niet worden gebruikt door iemand die er niet bij was, en niet eerder heeft meegereden om dit negatief neer te zetten. Zorg dat je erbij bent en oordeel dan.

Kwestie van de mensen en omstandigheden kennen.
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Olga

Bericht door Olga » 20-11-2011 21:19

Ach door de mist zijn sommige dingen de mist in gegaan!
Ik ben ook zoek geraakt, waarvoor alleen maar sorry te zeggen is :cry: :cry: :cry:
Maar we zijn allemaal gelukkig goed thuis gekomen en ik spreek voor mezelf maar vond het erg gezellig en leuk iedereen weer te zien!
Dit beloofd wat voor de nachtrit van volgend jaar :lol:
En dit zijn de bikkels!
Mijn rijinstructeur zei vorige week nog: dat je een foutje maakt is niet zo erg, het gaat erom hoe je het oplost!
Dus: door de mist ging er vanalles anders maar het was toch erg gezellig!

Volgende keer een ander weertype? 8-)

the riding man

Bericht door the riding man » 20-11-2011 21:23

Scoot_020 schreef:
the riding man schreef:Zoals ik reeds zei ben ik dus voor niks vanuit Belgie naar Nederland gereden, moest het nu zonnig en warm geweest zijn had ik nog plezier aan die rit gehad, nu enkel kou. Maar zelfs als het had gehaald tot het startpunt, dan was het nog niet zeker geweest dat ik de groep had kunnen volgen als ik het zo lees. Komt bij mij over als een chaotische bedoening waarbij men geen groepsgeest heeft nagestreeft. Ik heb nog nooit meegereden met een DBS rit maar rij wel geregeld mee met een forum dat heel erg aan mekaar hangt en daar wacht IEDEREEN op de traagste van de groep en laten we mekaar nooit in de steek. Maar goed... het zal nu wel een uitzondering geweest zijn wegens de dichte mist neem ik aan?
Verloop is een ongelukkig samenspel geweest van diverse factoren. Mijn tekst is dan ook zeker geen verwijt aan de anderen en mag zeker niet worden gebruikt door iemand die er niet bij was, en niet eerder heeft meegereden om dit negatief neer te zetten. Zorg dat je erbij bent en oordeel dan.

Kwestie van de mensen en omstandigheden kennen.
Als je samen wil toeren voor de samenhorigheid dan doe je niet je eigen ding maar wacht je op elkaar, anders moet je maar op jezelf gaan rijden. Van zodra er van richting wordt verandert en niet iedereen is erbij dan blijft minstens 1 iemand van de groep op de rest wachten en zo kom je altijd samen aan. Mits goede afspraken en dat iedereen van goede wil is, werkt dit altijd. Einde discussie!

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 20-11-2011 21:25

Einde discussie!
Is dat Belgisch voor "sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen?"
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Scoot 023

Bericht door Scoot 023 » 20-11-2011 21:28

Scoot_020 schreef:
the riding man schreef:Zoals ik reeds zei ben ik dus voor niks vanuit Belgie naar Nederland gereden, moest het nu zonnig en warm geweest zijn had ik nog plezier aan die rit gehad, nu enkel kou. Maar zelfs als het had gehaald tot het startpunt, dan was het nog niet zeker geweest dat ik de groep had kunnen volgen als ik het zo lees. Komt bij mij over als een chaotische bedoening waarbij men geen groepsgeest heeft nagestreeft. Ik heb nog nooit meegereden met een DBS rit maar rij wel geregeld mee met een forum dat heel erg aan mekaar hangt en daar wacht IEDEREEN op de traagste van de groep en laten we mekaar nooit in de steek. Maar goed... het zal nu wel een uitzondering geweest zijn wegens de dichte mist neem ik aan?
Verloop is een ongelukkig samenspel geweest van diverse factoren. Mijn tekst is dan ook zeker geen verwijt aan de anderen en mag zeker niet worden gebruikt door iemand die er niet bij was, en niet eerder heeft meegereden om dit negatief neer te zetten. Zorg dat je erbij bent en oordeel dan.

Kwestie van de mensen en omstandigheden kennen.
Volledig mee eens.

Plaats reactie