Late summer 2012 Babbelbox

bsmulders

Bericht door bsmulders » 09-09-2012 23:18

Karl, vervelend te horen dat je dubbel pech had!

Zelf ben ik nog thuis weten te komen, om vervolgens naar de voordeur te kruipen. 550km op een scooter die gemaakt is voor ritjes in de binnenstad was toch echt te veel voor mij.

Ook erg fijn dat ik probleemloos mee kon rijden, ook al heb ik met mijn 125cc geen Big Scoot maar een Medium Scoot!

Deleted User 246

Bericht door Deleted User 246 » 09-09-2012 23:31

Toch wel makkelijk tussen die lange file door gemanouvreerd met je medium scoot 8-)

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Bericht door john57 » 10-09-2012 13:11

Uiteraard ben ik ook weer thuis, de thuisreis over zo'n 170 km autosnelweg voelde met deze temperturen wel als zeer aangenaam. Om 19:30 reed ik de scoot de garage binnen.
Spijtig genoeg heb ik op het eindpunt niet van iedereen meer afscheid kunnen nemen, vooral van Jos die een voortreffelijke rit voor ons had uitgezet.

The night before was ook zeer geslaagd met het etentje op het sfeervolle Martelarenplein.
Ook vond ik het leuk te horen dat nieuwkomer Marco zich meteen thuisvoelde in de groep; dan weet je dat je goed bezig bent.
Oh ja, voor degene die het niet weten; het antwoord is licht blauw (Wat is blauw en niet zwaar....?)

Tijdens de lunch aan een bijna volledig Belgische tafel mogen zitten en inmiddels ook kennis gemaakt met Wilfried (Scootboy) en Jos (ITX).
Mooi om alle verhalen hier weer te horen en hoewel ik deze keer practisch geen foto's heb gemaakt ben ik wel benieuwd naar die van de andere deelnemers.

Over de wegen in België zullen we het niet meer hebben, daar is al genoeg over gezeurd, maar de Belgen zelf zijn toffe gasten waarmee het goed vertoeven is. :wink:

Elvis zong over een "wooden heart" maar ik had gisteravond een "wooden...........butt" :lol:
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

Seven Hills - Peter
Berichten: 549
Lid geworden op: 05-01-2011 13:34

Bericht door Seven Hills - Peter » 10-09-2012 15:34

Thuis zijn we uiteraard al weer eventjes, had alleen niet de puf om gisteravond nog achter de PC te duiken.
Ondanks het afblazen van onze Sauerland trip hebben we het prima naar onze zin gehad en hebben we geen spijt dat we alsnog "last minute" besloten hebben om aan de rit deel te nemen.
Ook wij hebben vele bekende maar zeker ook nieuwe gezichten gezien waarbij het niet eenvoudig is om op zo`n dag met iedereen een praatje te maken, laat staan om de namen bij de gezichten te plaatsen.
Dat de groep tijdens de rit niet steevast compleet is gebleven mag volgens mij de pret niet drukken.
Het rijden in een groep van 3 of 12 scooties is er zeker niet minder om.
De hint van Stefan kan ik me wel iets bij voorstellen en geeft zeker stof tot nadenken.
Ik heb het gesplitst rijden tijdens de door mij uitgezette KTN ritten in de "50cc tijd" als zeer positief ervaren.
Chapeau voor ons Joske die deze rit voor ons in elkaar heeft gezet en als "roadcaptain" heeft gefungeerd.
Dat je met zo`n groot deelnemersveld als voorrijder niet altijd de laatste in de rij kan zien is niet zo verwonderlijk.
De omgeving tijdens de rit was afwisselend waarvan we met volle teugen hebben genoten evenals de cullinare stop die Jos voor ons had uitgekozen.
Tijdens de terugreis voorbij Antwerpen nog een file van 2 km. voorbij gereden door afgevallen lading van een vrachtwagen, je zal er maar net achter rijden op je tweewieler. :cry:
Een leuke bijkomstigheid is wel dat je zo`n file ook weer zo voorbij kan tuffen alhoewel oplettendheid tijdens deze aktie altijd geboden blijft.
Met 370 km. op de dagteller zijn we na een bliksem bezoekje aan de MC Hazeldonk Breda om 19:30 weer moe maar voldaan op onze basis teruggekeerd.

Jullie allen, in het bijzonder Jos, bedankt voor deze gezellige en zeer zonnige DBS late summer rit.
Tot 14 october.

Peter & Jacqueline
Kymco Xciting 500I ABS (April 2011 - Sept. 2014) 38.000 km.
Honda Silverwing 600 ABS (Sept 2014 - Nov 2021)
Honda Forza 750 Jeans blue (Febr.2022 - Mrt. 2022 :cry:)
Garmin Zumo XT / Edge Touring / Edge explorer

Karl

Bericht door Karl » 10-09-2012 19:01

bsmulders schreef:Karl, vervelend te horen dat je dubbel pech had!

Zelf ben ik nog thuis weten te komen, om vervolgens naar de voordeur te kruipen. 550km op een scooter die gemaakt is voor ritjes in de binnenstad was toch echt te veel voor mij.

Ook erg fijn dat ik probleemloos mee kon rijden, ook al heb ik met mijn 125cc geen Big Scoot maar een Medium Scoot!
Mwah je kon prima meekomen. Met omstreeks 90 - 95 kmpu op de GPS was het gemoedelijk naar huis cruisen. 550km op een dag kan net zo makkelijk op een PCX als op de meeste andere scooters. Het is gewoon een heel eind. Oplossing is om regelmatig even te pauzeren. Dat hadden Kevin, Marco en ik deze keer wel gedaan (Kevin en ik de vorige x niet, was een leermomentje...). Fris&fruitig was anders maar het ging prima gisteren.

In mijn vorige post vergat ik Jos te bedanken. Bij deze alsnog: thanks! Dat de groep een beetje uiteenviel is bijna onvermijdelijk. Als er tussendoor een paar mensen zitten die de route op de GPS hebben komt dat vanzelf weer bij elkaar. Kan gebeuren en is m.i. geen punt. Tijdens de rit in april ging het vizier van mijn helm stuk. Provisorisch repareren duurde bijna 10 minuten (zonder gereedschap) dus de hele groep was al tig kilometer verder. Op één MF-er na die de route op z'n GPS had en even op mij wachtte, om vervolgens samen de groep in te halen. En geen hond die mij gemist had hahaha :lol:

Groeten, Karl

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 10-09-2012 19:05

Balen Karl van de pech die je hebt gehad onderweg, "gelukkig" was het niet ver huis vandaan en niet ergens in het diepe zuide van Belgenland.... Heb je al nieuws wat het uitvallen heeft veroorzaakt. Het was altijd -still going strong-, ik ken je niet anders als dat je met de Leonardo mee rijdt. Hopelijk kan ie nog worden gerepareerd 8)
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Karl

Bericht door Karl » 10-09-2012 19:12

De Appies schreef:Balen Karl van de pech die je hebt gehad onderweg, "gelukkig" was het niet ver huis vandaan en niet ergens in het diepe zuide van Belgenland.... Heb je al nieuws wat het uitvallen heeft veroorzaakt. Het was altijd -still going strong-, ik ken je niet anders als dat je met de Leonardo mee rijdt. Hopelijk kan ie nog worden gerepareerd 8)
Politie heeft abusievelijk de Leonardo in beslag genomen. Morgen haal ik 'm op en breng 'm naar een scooterzaak. Jullie horen nog wat er loos is!

(En nu uitzoeken hoe ik een foto moet plaatsen, als jongste digibeet van Nederland zijnde...)

Groeten, Karl


Afbeelding

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 10-09-2012 19:37

Gisteren na de rit nog een handigheidje ontdekt als je op een Honda PCX rijdt met een relatief kleine tankinhoud, neem gewoon je eigen tankinstallatie mee onder je buddy en actieradius groeit weer met ruim 200 km :D :D

Afbeelding
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Deleted User 246

Bericht door Deleted User 246 » 10-09-2012 19:50

nog even een paar kiekjes van de leuke rit :



Afbeelding

black beauty / white beauty


Afbeelding


over beauty gesproken....... :roll:



Afbeelding


allemaal beauties....

Clemens
Berichten: 432
Lid geworden op: 17-04-2011 08:40

Bericht door Clemens » 10-09-2012 20:24

Nog nagenietend van het gezellige weekend nog even een bijdrage van mijn zijde. Gister avond had ik daar geen tijd meer voor. Toen ik thuis kwam, gauw de spullen opgeruimd en nog heerlijke genoten van de zwoele zomeravond op een terras in Tilburg. Meteen even wat beweging na bijna 2 dagen van veel zitten. The night before is me ook erg goed bevallen. Zaterdag lekker gereden genoten van Leuven en vooral veel gelachen. En dan zondag nog die prachtige rit door het Belgische land met veel heerlijke bochtjes. En wat die wegen betreft: mij viel het op dat er hard aan de wegen werd gewerkt. Veel nieuw asfalt tegen gekomen.
Jos, ik heb je niet meer persoonlijk bedankt voor het uitzetten van deze mooie rit, maar bij deze. En gezien de reacties denkt hier iedereen hetzelfde over. oke** De opkomst was ook weer groots. Het lijken er wel steeds meer te worden. Stel dat iedereen was gekomen die zich had opgegeven, dan was de groep nog groter geworden :wink:

Hier nog een paar foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=QOCVQZNF
BMW R1200 GS

Plaats reactie