Late summer 2012 Babbelbox

Plaats reactie
Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 09-09-2012 19:43

Vandaag de dag gestart met een Leuvens ontbijt dat we gezamenlijk genoten. Daarna via de achteruitgang de parkeergarage verlaten waarna Clemens ons heeft geleid naar Haacht.

Er waren al een paar mensen en bij onze aankomst gingen de locals alras een ander plekje op het terras zoeken. Bij de koffie bestelling gaat mijn telefoon en heb ik het DBS opperhoofd aan de lijn die mij verteld niet op tijd uit zijn wigwam te zijn gekomen omdat hij de trommels van de medicijnman niet heeft gehoord, laat dat de 14e niet gebeuren he :twisted: . Langzaam stroomde het plein vol met DBSers en de groep uit Antwerpen maakte de lange rij scooters compleet.

Afbeelding

En toen de start, een lange sliert scooters uit Nedeland en Belgie vertrokken van het plein. Op 2 na, in de haast om aan te haken werd zelfs het schijfremslot vergeten. Gelukkig geen schade. De twee achterblijvers die niet rap genoeg waren en ik dus in de achtervolging, maar blijkbaar was het oponthoud groter geweest en we hebben de kopgroep niet meer gezien.

Na een halfuurtje kwamen er uit tegengestelde richting een scooter of 10 aanrijden die een afslag hadden gemist. Zo gingen de achterblijvers van 3 naar 13 en werd de tocht een tocht op zich. Na een kwartiertje kwamen we een scooter of 8 tegen die aan de kant stonden en ook de kopgroep was kwijtgeraakt. Zo waren het dus meer dan 20 scoots die als peleton de rit naar de brasserie volbracht. Voor mij als "buitenlander" best lastig om voorop te rijden :wink:

Omdat ik niet de exacte locatie van de brasserie wist was ik bang er voorbijj te rijden, wat uiteindelijk ook gebeurde. Gelukkig was Bougimain wel bekend en zijn we allen op het terras beland.

Na een minuut of 20 hebben Car en ik afscheid genomen van DBS en zijn verder gereden naar het zuiden. Met een klein stukje snelweg erbij zijn we net in de ETAP Reims aangekomen.

Tot zover, nu eerst een hap eten opzoeken.

DBSers, bedankt en ik hoop dat jullie er ook allemaal bij zijn op 14 oktober de Najaarsrit.
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

jaro

Bericht door jaro » 09-09-2012 19:45

Hele toffe dag gehad, prachtige rit, voor het goede weer heb ik zelf gezorgd zoals afgesproken.
Zeker voor herhaling vatbaar, alleen volgende kan ik er niet bij zijn want moet dan willen of niet gaan stemmen ( verplicht nummer burgerzin ).-
@ scoot_2 aangename kennismaking en prettig verlof in Spanjeland.

Jacco-mp3

Bericht door Jacco-mp3 » 09-09-2012 19:55

Het was een mooie rit met leermomenten voor ons allemaal, het weer werkte prima mee. Ik heb ervan genoten. De lunchstop was prima en de steak ook (weer eens wat anders dan pannekoeken) Iedereen bedankt voor de gezellige dag en Jos voor het uitzetten en voorrijden.

fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Bericht door fore (Jos) » 09-09-2012 20:26

Goh ... zo'n opkomst op 't plein in haacht ... M'n naam zal weeral circuleren in de lokale roddelpers.

De rit: Nou op de kop rijden voor een 30-tal scooters ... in belgische decor gaat toch moeilijker als ik dacht. Ik had me voor genomen om eerder 20% onder de maximum toegelaten snelheden te blijven zodat iedereen vlotjes kon bijbenen ... Blijkbaar was het nog te snel voor de achterste rijen en vallen we uiteen in 2 grote groepen ... tja ... Zolang ik niks anders dan scooterlichten zie in de spiegel, dacht ik ze volgen ...

Nu eindgoed algoed ... ik wist dat die Nederlanders, die alle wereldzeeen en omstreken hadden bevaren, wel hun plan konden trekken in Belgie.
( maar ... zonder water hebben ze het toch wat moeilijker precies :lol: )

Ik ben alleszins een goede ervaring rijker ...

En idd, weeral veel nieuwe gezichten leren kennen, leuke babbels gehad ... nu nog hun (nick)namen erop kunnen plakken ... dat komt allemaal goed.

De weergoden waren fantastisch, de kermiskoers-goden ook (slechts 1 wielrennerskoers tegengekomen)

Zo, nu weten jullie ook weeral waarom wij belgen een een 'iron-butt' kweken ... hopelijk heb je naast de meeste putten gereden ... En die paar kassei-wegen, die had ik er speciaal ingelaten ... als kers op de taart. ... het leven, zoals het is.

Meisjes en jongens, bedankt :!: :!: :!:

Op naar de volgende ... 14 oktober, Amsterdam.

( :roll: ... Eindelijk :!: de walletjes ... :twisted: )



Wat heb ik geleerd vandaag:
- dat we eens een topicske gaan moeten wijden over 'afspraken voor het rijden in (grote) groep ...

- Dat ons opperhoofd, Guido, een zeer geslaagd feestje heeft gehad gisteren! Tja Guido, 't leven is nu eenmaal zeer harde keuze maken ... :wink:

- hypermoderne- en stokoude scooters, lichte- en zware bakken ... bekende en nieuwe mensen ... het blijft toch altijd een plezant gedoe.

- Als ze mij vragen 'waarom' rij jij toch zovaak in Nederland. Dan denk ik aan vandaag en antwoord steevast ... wegens de mensen ... :wink:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

Bougimain

Bericht door Bougimain » 09-09-2012 20:55

Ik heb ook enorm genoten van de prachtige rit, bedankt aan de routemaker.
En ook bedankt voor het zeer tof gezelschap vandaag, en sorry maar ben slecht in namen onthouden :?


Ik zal later deze week mijn filmpje ook plaatsen als hij goed is tenminste :shock:


Bougimain 8-)

itx

Bericht door itx » 09-09-2012 21:18

Ook van mijn kant kan ik enkel maar beamen dat het een super geslaagde rit was.

Als nieuweling, met nog maar een dikke maand rijervaring (maar toch reeds 4000 km in dat maandje), heb ik me vandaag echt geamuseerd en vond het vooral ook tof een aantal mensen in levende lijve te ontmoeten en mee te praten.

Nogmaals een dikke proficiat aan Jos (FORE) voor de prachtige rit en de mooie locaties.

@scoot_020: geniet ten volle van jullie vakantie en kom veilig en wel terug zodat we je er volgende keer bijhebben.

Mariette
Berichten: 291
Lid geworden op: 20-02-2011 22:43

Bericht door Mariette » 09-09-2012 21:22

fore schreef: - Als ze mij vragen 'waarom' rij jij toch zovaak in Nederland. Dan denk ik aan vandaag en antwoord steevast ... wegens de mensen ... :wink:
Kijk......dat horen we nu graag!
Jos, het was weer een superrit en leuk om eens in jouw "voortuin" te toeren. Tsja, rijden met een stel Ollanders door het Vlaamse land is toch een vak apart :wink: Gelukkig hebben we elkaar uiteindelijk allemaal weer gevonden, zowel tijdens de lunch als het eindpunt dus zijn we niemand onderweg echt verloren :roll: (behalve dat stel op weg naar Sinterklaas :D )

Ik heb in ieder geval weer genoten van de rit, het mooie weer en de oude dan wel nieuwe gezichten oke**
2016 Honda CRF 1000 DCT (hoewel, alleen de achterkant is voor mij.....)
2014 Honda NC750X DCT
2011 Kymco DownTown 300i
2011 Honda CBF600 TopHalf ABS

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 09-09-2012 21:25

De eerste Dutch Big Scoots rit in Vlaanderen was een geslaagde rit door; de route, de grote opkomst, het gezelschap, de vele Big Scoots, nieuwe gezichten, vele bekende gezichten, de zon, de temperatuur, de kinderkopjes, en niet te vergeten de organisator Jos!

We hadden geen mooiere dag kunnen wensen voor deze Latesummerrit 2012. Ook weer vele nieuwe gezichten gezien, DBS groeit maar door. Van Erik kreeg ik zelfs één van mijn favoriete "dubbel" biertjes uit z'n woonplaats Affligem!

Jos heeft ons een prachtige route laten rijden door Vlaams Brabant, als ik het goed heb zijn we ook nog een stukje door het franstalige gebied gereden. De kinderkopjes ontbraken niet in de rit, voor ons als Ollanders moet je deze gereden hebben als je de grens oversteekt. Leuke glooiende landschappen, bochtige weggetjes maakten de route compleet.

Allemaal bedankt voor het welslagen van deze Latesummerrit, en Jos in het bijzonder! :D

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
van links naar rechts Verzamelpunt Merksem - Markt Haacht - cockpit MAXSYM 400i

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Van links naar rechts Onderweg - Honda PCX - Onderweg
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 09-09-2012 21:26

@ITX

Ai, ik heb wel naar je scoot staan kijken maar had jou ook graag gesproken over je scoot, na mijn proefrit afgelopen vrijdag toch nog wel een paar vraagjes. Gemiste kans dus. Volgende keer dan maar :wink:

Uiteraard ben ik er de volgende rit, ik bezit de traditionele eigenaarsrechten van de DBS najaarsrit :D
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Diny
Berichten: 924
Lid geworden op: 17-06-2011 20:47

Bericht door Diny » 09-09-2012 21:26

Ook ik ben weer veilig thuis aangeland, na een geslaagd weekend. Maar hoe kan het ook anders, als je in fijn gezelschap bent en dan ook nog eens je hobby kunt uitoefenen: lekker rondtouren op je motorscooter.

Het begon met "the night before" in Leuven, een mooie rit via binnendoorweggetjes er naar toe, en gezellig terassen 's avonds. Voor mij was het eigenlijk onzin om te overnachten (Leuven is voor mij helemaal niet ver), maar gewoon voor de gezelligheid ben ik eerst noordwaarts gereden naar Oisterwijk om daarna weer af te zakken naar het zuiden. En het was dus de moeite waard!

Jos, de rit was mooi, ook het gebied rond Leuven is dus geschikt voor lekker rondtouren, en ja, je hebt gelijk, die kasseien horen er gewoon bij.
En wat betreft het voorrijden van een grote groep: een paar tips van de "ervaren voorrijders" kun je misschien wel gebruiken :wink: :wink:
Maar je had natuurlijk ook de pech dat je niet de steun van Ronald had, die altijd perfect de groep bij elkaar weet te houden.

Ik vond het trouwens ook leuk om weer een stel nieuwe mensen binnen de club te leren kennen. En hopelijk zullen we ze vaker zien bij de ritten.

Tot de volgende rit, groetjes, Diny
Honda NC750DC Integra (2018.......)
Honda NC700DC Integra (2017-2018)
Kawasaki J300SE (2014-2017)
White Beauty (Piaggio Carnaby Cruiser 300ie)(2012-2014)
Kymco Agility 150 cc (2011-2012)

Plaats reactie