NAJAARSRIT 9-10-11

Piag250
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-07-2011 23:21

Bericht door Piag250 » 09-10-2011 19:38

Johan, Het lijkt wel of ik nu een stelletje gebroken ribben heb, maar het is zeker erg leuk geweest en dat zullen de andere wel gemerkt hebben lachen gieren en brullen.



nog 3 foto heb ik gevonden.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Groet,

André

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Bericht door john57 » 09-10-2011 19:54

Tata!!!!......................Met dank aan onze sponsor.
Deze foto wil ik als eerste plaatsen (een voorbijganger was zo vriendelijk om deze foto van ons te nemen :)


Afbeelding

Ik heb weer een fantastische dag gehad en ook weer een aantal nieuwe mensen mogen leren kennen.
De organisatie was weer top en inderdaad......................de plannen voor een midwintertoer zitten in het vat, dus wie weet..................... :wink:
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

Diny
Berichten: 924
Lid geworden op: 17-06-2011 20:47

Bericht door Diny » 09-10-2011 20:25

En jawel hoor, ook ik ben weer veilig thuis.
Het was voor mij weer een superweekend met lekker veel kilometers, en de regen viel best wel mee. Maar ja, wie doet mij wat met mijn "super"-regenpak?!
Complimenten voor het uitzetten van deze rit, want hij was super-super-supermooi. Geweldige route tot aan de lunch, veel gezelligheid tijdens de lunch, en toen begon de rit terug naar huis. Anders zou het voor mij toch wel te laat worden. En zodoende reed ik samen men Clemens en Ad richting Tilburg/Eindhoven/Meijel. Ook tijdens de terugreis viel de regen best wel mee.
Natuurlijk jammer dat we de rest van de tocht niet mee konden rijden, maar Caroline, niet getreurd, we hebben ons portie "pontjes" toch wel gehad. Twee maal zelfs gingen we met een veerpont het water over, alleen kregen wij met zijn drieën natuurlijk geen groepskorting.
Nadat Clemens ons verliet reden Ad en ik verder richting Eindhoven, en aldaar werd ik door Ad verwend met een lekkere kop koffie en een paar lekkere boterhammen (het was ondertussen al half zeven), en Ad vond niet dat ik verder moest rijden met een lege maag (en gelijk had hij). Daarna het laatste stuk nog naar huis. Ook dit ging prima, al was het laatste stuk wel in het donker, maar zoals jullie al zien, ook dat is goedgekomen, was om 20.00 uur thuis.
Alweer een dag dus om niet te vergeten. Dank aan allen voor de gezelligheid en groetjes, Diny
Honda NC750DC Integra (2018.......)
Honda NC700DC Integra (2017-2018)
Kawasaki J300SE (2014-2017)
White Beauty (Piaggio Carnaby Cruiser 300ie)(2012-2014)
Kymco Agility 150 cc (2011-2012)

AddieW

Bericht door AddieW » 09-10-2011 21:03

Wat een opkomst weer. Echt gezellig
Een bedankje voor de organisatie, wat een prachtige rit.
Super bedankt iedereen, en snel tot ziens.

Groetjes AddieW

Clemens
Berichten: 432
Lid geworden op: 17-04-2011 08:40

Bericht door Clemens » 09-10-2011 21:09

Ja wat kan ik nog toevoegen. De meesten complimenten voor deze dag zijn al gegeven en ik kan me hier helemaal bij aansluiten. De regen is alleszins mee gevallen. Ik ben blij dat ik toch gegaan ben vanmorgen. Had anders deze gezellige dag moeten missen. Het stuk van de route tot aan de lunchpauze ga ik zeker nog een keer rijden. Schitterende omgeving. Wordt nog mooier als de zon schijnt.
En wat betreft die pontjes waar Diny over berichtte, over de Waal en de Merwede. Voor ik thuis was heb ik er ook nog een gehad over de Maas. Deze laatste was gratis.
Iedereen tot een volgende keer, mogelijk bij de winterrit.

Gr. Clemens
BMW R1200 GS

inez

Bericht door inez » 09-10-2011 21:50

Hé wat jammer dat ik niet mee kon, zo te lezen hebben jullie het heel erg leuk gehad :D
Groetjes Inez.

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 09-10-2011 23:07

Na alle lovende woorden over de rit van vandaag wil ik vooral kwijt dat ik het best bijzonder vindt dat ondanks de weersvoorspellingen, de tijd van het jaar en de gemiddeld af te leggen afstand er toch een opkomst was van 23 motorscooters waarvan enkele met duo. Jammer dat een paar DBS "die hards" er deze keer niet bij konden zijn, ik heb ze in ieder geval gemist. Ook credits voor Ronald, een toerrit maken en voorrijden is leuk maar het is wel zo prettig om over de kritische punten in de route, overleg over de breaks en bepalen van de snelheid te kunnen sparren met iemand die meer ervaring hiermee heeft.

Tot slot het allerbelangrijkste, want naast het feit dat eenieder zich goed heeft vermaakt zijn we ook weer allemaal heel thuis gekomen zonder incidenten.

Tot de volgende keer.

ps waar blijven die andere foto's?
pps Hadden we vandaag een record aan belgische deelnemers?
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Bericht door fore (Jos) » 10-10-2011 00:22

Dagverslagske door het fore-perspectief bekeken.

Om 7h00 loopt er een wekkertje af, in midden Belgie. Komaan, 't Is zondag ... half versuft schiet het me plots te binnen dat ik afgesproken had, om met een zootje ongeregeld in het verre (voor mij toch) noorden een ritje te doen.

De dag-dagelijkse ochtend-protocollen en rituelen worden opgestart. De automatisch piloot zat stipt om 7h30 op de scooter ... hey! 't Is zondag ... geen werkdag, dus GPS nog ophalen, cameraatje nog vergeten ... om 7h45, volledig klaarwakker worden de voorwielen naar Nederland gericht ... 't Is fris en miezerige muggepis (euh ... motregen) . Nu nog 'het rode lijntje' niet uit het oog verliezen, moet lukken ... op naar Hespelaar, 'snelste weg'.
Ik moest daar nog 'een paar hollanders' oppikken ... :roll:

Clemens stond al te wachten. 't was toch wreed 'fris' ... Tijd voor m'n cafeine-shot. De hete beker vasthouden was genieten, de 'straffe' koffie op m'n smaak-papillen was iets minder genieten ...
Ondertussen is Patrik ook gearriveerd.

Eerste opdracht is gelukt. Met z'n drieen zetten we ons in beweging naar Breukelen.

Daar stond reeds een hele hoop scooters, van allerlei allooi, te pronken, voor dat immens groot 'chinees' gebouw. Tijd om dat binnen eens gaan te bewonderen. ...

Aha, veel bekende gezichten, maar nog meer onbekende ... doch 5 handdrukken verder ... de namen reeds 'verwisseld en vergeten' ... (de ouderdom zeker?) Maar bij het verlaten van het pand, heb ik toch 1 persoon kunnen onthouden ... de Rudi. Hij had me nl een hint gegeven en toonde het belgische alternatief voor een moto-gps ... die werkt zelfs zonder batterijen ... :? :wink:
Rudi heeft zelf 'belgische connecties'. Dat kan niet anders, hij behoort tot de betere noorderburen ... :twisted:

De scooter-caravaan zet zich in beweging .. wat een sliert zeg. Door het groene hart van Nederland. Koud en droog ... anders dan wat we gisteren vreesden. Wel 1 voordeel met de mindere weersvoorspelling ... er was weinig verkeer op de weg...

De bende houdt halt in hekendorp... de eerste koffie-stop is een feit.
Guido en Ronald hebben een surprise in petto. Alle deelnemers krijgen een rode 'joekel' van een zak, waarin zich promotie materiaal bevond ...
De zak was wel 'buiten proportie' tov het promotie-materiaal. Maar dat toont waarschijnlijk wel 'de ambitie' van DBS-forum aan ... die zak zal in de toekomst misschien volledig vol geraken ... :lol:

Een leuke gezellige zaak, waar we nader kennis maken met elkaar. (wel ... zeg maar ouwehoeren ...)

We rijden verder naar ... de middagstop (hopelijk) ... het weer begint om te slaan. 't begint stevig te waaien. we rijden hier door de streek waar 'de kanalen bovengronds' liggen. De wegen beginnen 'vettiger' te worden duidelijk voelbaar aan 'de wielen' ... kleine, voelbare, slippertjes.

't is reeds 13h30, we krijgen honger. In de Hoef stoppen we bij ... 'de strooppot' ... een pannekoeken-tent. Ik had het kunnen denken ... :D

Interessante gesprekken van zeer hoog niveau komen tot ontwikkeling ... waarom zijn de bananen krom, de voor-Nadelen van ronde buiken, de hulpmiddelen tegen slechte ogen, ... heerlijk keuvelen ... 8)

Ondertussen was het reeds serieus beginnen regenen ... ongeveer de helft (denk ik) van de groep haakt af en keert huiswaarts. De 'die Hard's' gaan ervoor ... natuurlijk ook voor dat 1-euro-pontje. Behalve freddy en Anita ... die zien dat pontje totaal niet zitten en kiezen voor 'vaste grond' onder de wielen'. De ergste regen is voorbij, tot in breukelen miezert het alleen nog. Daar word nog een speech gegeven en een dankwoord voor de organisator(en). Het was een heerlijk ritje.
In een lokale koffie-bar word nog wat gekeuveld over toekomstige plannen voor DBS ... winterritten, harde-kern-uitbreidingen, BBQ's, 14-daagse ritten, naar internationale oorden ... enfin, ideeen genoeg om op de mini-meetings eens te toetsen bij de leden ...


Meisjes en jongens, het heeft weer deugd gedaan, om in jullie gezelschap te mogen vertoeven. Ik heb ervan genoten, nieuwe gezichten geleerd, leuke mensen ontmoet ... DBS leeft, jullie zijn goe bezig!!!


Wat heb ik geleerd vandaag:

- Vroeger dacht ik dat nederlanders altijd heel serieus en ernstig waren. ... Maar van die gedachte schiet er niks meer over ... :lol:
- Hoe meer ik in Nederland rond-toer, hoe meer ik het begin te apprecieren ... spijtig dat het niet overdekt is ... :wink:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

benikmaar
Bronzen sterlid
Bronzen sterlid
Berichten: 118
Lid geworden op: 28-07-2010 09:15

Bericht door benikmaar » 10-10-2011 00:30

deze belgen waren om half negen thuis (we hadden ook geen haast). en zoals elke rit van dbs was deze ook tot in de pu(o)ntjes geregeld (nog een dank voor de "bison fute" van Ronald). (maar de tiendaagse naar Noorwegen daar zit begot een ferme veerpont tussen (dus bij deze al gemeld dat we hiervoor verstek laten gaan dat is meer iets voor "harde werkers"))

Freddy en Anita

AddieW

Bericht door AddieW » 10-10-2011 10:33

Wat een opkomst weer. Echt gezellig
Een bedankje voor de organisatie, wat een prachtige rit.
Super bedankt iedereen, en snel tot ziens.

Nog een extra bedankje naar Fredy & Anita voor het oprijden.
En Clemens en Diny voor het thuisbrengen, en niet te vergeten Rudy voor de knuffel haha
De rit naar huis was op zich al een tourrit, met pittoreske uitzichten, pontjes, en redelijk weer.

Groetjes Ad
[/quote]

Plaats reactie