3-daagse Urmond Vianden Fontain - Reisverslag met Fotookes
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 10-11-2009 21:19
3-daagse Urmond Vianden Fontain - Reisverslag met Fotookes
Goedemorgen scootisti,
Het begin van de DBS driedaagse van 13-15 mei 2011.
Rond een uur of negen komen Patrick en Mariette. Mariette op een nieuwe SW600, waarvan ze ongetwijfeld verslag zal doen. Na koffie met appelkruimelvlaai (heb een stukje apart gehouden voor Scoot_2) gaan we naar Urmond, de verzamelplaats.
Vandaar rond 12.00 uur naar Korperich, vlakbij Vianden.
De buienradar voor vandaag ziet er goed uit:
Mijn scoot ook, bepakt en bezakt (de rest zit in de auto ernaast) lach
Fijne en veilige reis toegewenst aan alle deelnemers.
Marcel :wink:
Het begin van de DBS driedaagse van 13-15 mei 2011.
Rond een uur of negen komen Patrick en Mariette. Mariette op een nieuwe SW600, waarvan ze ongetwijfeld verslag zal doen. Na koffie met appelkruimelvlaai (heb een stukje apart gehouden voor Scoot_2) gaan we naar Urmond, de verzamelplaats.
Vandaar rond 12.00 uur naar Korperich, vlakbij Vianden.
De buienradar voor vandaag ziet er goed uit:
Mijn scoot ook, bepakt en bezakt (de rest zit in de auto ernaast) lach
Fijne en veilige reis toegewenst aan alle deelnemers.
Marcel :wink:
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 10-11-2009 21:19
Vrijdag 13 mei 2011, omstreeks half tien op pad met Mariette, Patrick, Jannie en Michel (in de auto) en de hond in pension. Eerst koffie met....... appelkruimelcake.
Kijk Mariette glunderen.......
En hup de snelweg op. Kruissnelheid ongeveer 105 kmpu en rond 11.00 uur raceten we voorbij de Goudreinet waar ik nog net in mijn rechterooghoek enkele scooters zag. Mijn bromfietstoetertje mocht niet baten.
Indachtig de woorden van Ronald "twaalf uur vertekken is twaalf uur vertrekken" deden wij er alles aan om op tijd te zijn. Klokslag 11.30 uur reden wij het parkeerterrein van Van der Valk op. Een enkele onverlaat bestelde nog de nodige kroketten en ondanks dat vond er toch gretig aftrek plaats van de belegde broodjes. Ze zijn op! Nu nog het stukje appelkruimelcake voor Caroline.
Rond half een gingen we op weg naar..... de eerste de beste benzinepomp onder de bezielende leiding van Ronald, want het nieuwe systeem van Marcel (ik dus) bleef hardnekking de route beperken tot Van der Valk en zeer nabije omstreken. Het was een krijgertje, dus je hoort me niet klagen. Dat doe ik morgen dus anders.
Vanaf de benzinepomp viel ik snel terug naar de achterste gelederen, want ik wilde vrouw en kind niet verliezen onderweg, met als gevolg dat na ongeveer 1 uur:
Tsja, daar staan we ergens onderweg, 10 minuten nadat het laatste contact met de roodgekleurde jas van mijn voorligger was verbroken. Het is maar goed dat ik zelf op de afsprakenlijst heb gezet: "Raak je elkaar kwijt, ga dan zelfstandig naar het einddoel." En wat hebben we genoten.
Hellingen tot 850 meter hoog, een peleton fietsers van zo'n tweehonderd man, lekker koffie onderweg, van Franstalig naar Duitstalig en Nederlandstalig in een en hetzelfde land. Soms in een dorp tweemaal "'ne andere Sprache".
Jannie en Michel genieten van de voorbijracende fietsers, waarvoor alle verkeer moest wijken.
Verder de weg gevolg met als einddoel Korperich en via de groene route, die overigens vrijwel gelijk is aan de eerder door mij beschreven route. Kwam alle plaatsjes tegen.......Dus dat gaan we morgen ook zo doen.
Rond half zes kwamen we aan op de camping bij Marijke en Marien. Inmiidels zit ik in de zon dit verslagje te typen in afwachting van......... de rest van ons peleton. Daarvan zal menigeen ongetwijfeld de nodige aanvulling hebben van zijn/haar dagbelevenis. Op naar een lekkere warme hap, een warme douche en morgen niet te vroeg op pad naar het Ossuaire de Douamont.
Marcel :wink:
Kijk Mariette glunderen.......
En hup de snelweg op. Kruissnelheid ongeveer 105 kmpu en rond 11.00 uur raceten we voorbij de Goudreinet waar ik nog net in mijn rechterooghoek enkele scooters zag. Mijn bromfietstoetertje mocht niet baten.
Indachtig de woorden van Ronald "twaalf uur vertekken is twaalf uur vertrekken" deden wij er alles aan om op tijd te zijn. Klokslag 11.30 uur reden wij het parkeerterrein van Van der Valk op. Een enkele onverlaat bestelde nog de nodige kroketten en ondanks dat vond er toch gretig aftrek plaats van de belegde broodjes. Ze zijn op! Nu nog het stukje appelkruimelcake voor Caroline.
Rond half een gingen we op weg naar..... de eerste de beste benzinepomp onder de bezielende leiding van Ronald, want het nieuwe systeem van Marcel (ik dus) bleef hardnekking de route beperken tot Van der Valk en zeer nabije omstreken. Het was een krijgertje, dus je hoort me niet klagen. Dat doe ik morgen dus anders.
Vanaf de benzinepomp viel ik snel terug naar de achterste gelederen, want ik wilde vrouw en kind niet verliezen onderweg, met als gevolg dat na ongeveer 1 uur:
Tsja, daar staan we ergens onderweg, 10 minuten nadat het laatste contact met de roodgekleurde jas van mijn voorligger was verbroken. Het is maar goed dat ik zelf op de afsprakenlijst heb gezet: "Raak je elkaar kwijt, ga dan zelfstandig naar het einddoel." En wat hebben we genoten.
Hellingen tot 850 meter hoog, een peleton fietsers van zo'n tweehonderd man, lekker koffie onderweg, van Franstalig naar Duitstalig en Nederlandstalig in een en hetzelfde land. Soms in een dorp tweemaal "'ne andere Sprache".
Jannie en Michel genieten van de voorbijracende fietsers, waarvoor alle verkeer moest wijken.
Verder de weg gevolg met als einddoel Korperich en via de groene route, die overigens vrijwel gelijk is aan de eerder door mij beschreven route. Kwam alle plaatsjes tegen.......Dus dat gaan we morgen ook zo doen.
Rond half zes kwamen we aan op de camping bij Marijke en Marien. Inmiidels zit ik in de zon dit verslagje te typen in afwachting van......... de rest van ons peleton. Daarvan zal menigeen ongetwijfeld de nodige aanvulling hebben van zijn/haar dagbelevenis. Op naar een lekkere warme hap, een warme douche en morgen niet te vroeg op pad naar het Ossuaire de Douamont.
Marcel :wink:
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)
Ik vond het een geslaagd dagje: leuk om kennis gemaakt te hebben met enkele "Dutch big scoot"-rijders op het zonnige terrasje in Urmond. Ik vond het meteen goed klikken: lekker open en gezellig, lekker kletsen, zonder maar enigzins het gevoel te hebben "te storen" in een hecht clubje.
We reden vervolgens in voor mij bekend terrein, maar dat geeft totaal niet; het blijft genieten, zeker met zo'n mooi weer én natuurlijk zo'n leuk cluppie scooterrijders. Wel apart dat de route door Klimmen liep, op ongeveer 100 meter van mij thuis. Bij een eventueel volgende toertocht in het zuiden moeten we òf Klimmen als startpunt nemen òf als 1e koffiepauze.
Tot ziens tijdens een andere rit.
We reden vervolgens in voor mij bekend terrein, maar dat geeft totaal niet; het blijft genieten, zeker met zo'n mooi weer én natuurlijk zo'n leuk cluppie scooterrijders. Wel apart dat de route door Klimmen liep, op ongeveer 100 meter van mij thuis. Bij een eventueel volgende toertocht in het zuiden moeten we òf Klimmen als startpunt nemen òf als 1e koffiepauze.
Tot ziens tijdens een andere rit.
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 10-11-2009 21:19
Vrijdagavond met de club voor een hap eten naar het vlakbij gelegen eetcafe annex boerderij. Na slechts 1 uur en tien minuten stond hetgeen besteld was dampend voor onze neus. Ik voorspelde een levertijd van drie kwartier, en zat er dus naast.
Ons team was verdeeld over twee tafels, waarvan wij de gezelligste hadden, maar daar dacht de andere tafel anders over. Na het afrekenen terug naar huis en daarna nog enkele uurtjes in het grote tuinhuis.....
De volgende ochtend, zaterdag 14 mei 2011, was het reveille om 08.00 uur. Ontbijt in het tuinhuisje....
(foto volgt).
Tijdens het ontbijt met de gehele groep even van gedachten gewisseld over de dagbesteding. Het geplande bezoek aan Verdun zou wederom ruim 300 km op de tellers zetten en in het tempo zoals we de dag ervoor reden zou dit naar verwachting tot 's avonds laat duren. Na over en weer de voors en tegens afgewogen te hebben hebben we allemaal het groepsbelang het zwaarst laten wegen en kozen we voor een dagje Trier via de binnenwegen. En dat viel achteraf reuze mee. Wel is afgesproken dat voor de Verdun liefhebbers een nieuw topic wordt geopend. Het leeft dus nog wel en..... wordt vervolgd.
Het tochtje bracht ons via de wat vlottere binnenwegen in een vrij moeilijk toegankelijk Trier, dat niet bepaald parkeervriendelijk is. Maar ja, het ging om het rijden, niet? Dus, op weg via kleinere binnenwegen naar Korperich en onderweg even gestopt in een voorplaatsje van Trier voor een kop koffie, een zoete hap (sommigen een gigantische Buckwurst) en het nodige toiletbezoek.
Tijdens die stop afgesproken even de SW600 op de plaat vast te leggen. Dus onderweg nog even gestopt voor het volgende plaatje:
's Ochtends om tien uur vertrokken, eerste even getankt in Vianden en naar boven gereden om de burcht te zien, toen naar Trier, via kleine binnenwegen terug naar Korperich en omstreeks 16.00 uur terug, 150 km op de teller. Naar Verdun was langer heen en dan nog terug. Dat is goed voor een volgende keer.
En nu (het is zaterdagavond 18.00 uur) op naar de barbeque........
Marcel :wink:
Ons team was verdeeld over twee tafels, waarvan wij de gezelligste hadden, maar daar dacht de andere tafel anders over. Na het afrekenen terug naar huis en daarna nog enkele uurtjes in het grote tuinhuis.....
De volgende ochtend, zaterdag 14 mei 2011, was het reveille om 08.00 uur. Ontbijt in het tuinhuisje....
(foto volgt).
Tijdens het ontbijt met de gehele groep even van gedachten gewisseld over de dagbesteding. Het geplande bezoek aan Verdun zou wederom ruim 300 km op de tellers zetten en in het tempo zoals we de dag ervoor reden zou dit naar verwachting tot 's avonds laat duren. Na over en weer de voors en tegens afgewogen te hebben hebben we allemaal het groepsbelang het zwaarst laten wegen en kozen we voor een dagje Trier via de binnenwegen. En dat viel achteraf reuze mee. Wel is afgesproken dat voor de Verdun liefhebbers een nieuw topic wordt geopend. Het leeft dus nog wel en..... wordt vervolgd.
Het tochtje bracht ons via de wat vlottere binnenwegen in een vrij moeilijk toegankelijk Trier, dat niet bepaald parkeervriendelijk is. Maar ja, het ging om het rijden, niet? Dus, op weg via kleinere binnenwegen naar Korperich en onderweg even gestopt in een voorplaatsje van Trier voor een kop koffie, een zoete hap (sommigen een gigantische Buckwurst) en het nodige toiletbezoek.
Tijdens die stop afgesproken even de SW600 op de plaat vast te leggen. Dus onderweg nog even gestopt voor het volgende plaatje:
's Ochtends om tien uur vertrokken, eerste even getankt in Vianden en naar boven gereden om de burcht te zien, toen naar Trier, via kleine binnenwegen terug naar Korperich en omstreeks 16.00 uur terug, 150 km op de teller. Naar Verdun was langer heen en dan nog terug. Dat is goed voor een volgende keer.
En nu (het is zaterdagavond 18.00 uur) op naar de barbeque........
Marcel :wink:
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 16-11-2009 23:29
Jullie hebben een zeer verstandige beslissing genomen :!: 8)markoen schreef: Naar Verdun was langer heen en dan nog terug. Dat is goed voor een volgende keer.
En nu (het is zaterdagavond 18.00 uur) op naar de barbeque........
Marcel :wink:
Eigenlijk had ik al een vermoeden ... die geraken nooit rond ...
Dat haal je nooit op 1 dag ... + 300km en dan nog 'iets gaan afzien'.
Een harde motor-wet: ofwel rij je veel en zie je weinig, of omgekeerd. Beide lukt niet ... op 1 dag
Maar luxemburg is 'de motor-speeltuin' bij uitstek ... Vooral tussen vianden en echternach, je rijd daar 'nooit fout' ... gewoon rijden.
have save ... fun ... 8-)
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat
-
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 12-11-2009 23:22
Geweldig verhaal mensen, fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.
Ook niet verkeerd om ter plekke het programma gewoon om te gooien, niets moet, alles mag.
Nog veel plezier morgen en kom gezond weer thuis.
Gr. John
Ook niet verkeerd om ter plekke het programma gewoon om te gooien, niets moet, alles mag.
Nog veel plezier morgen en kom gezond weer thuis.
Gr. John
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 10-11-2009 21:19
Zaterdagavond lekker gebarbequed. Het aanbod was iets summierder dan verwacht, maar, zo werd ons verzekerd door Marijke en Marien, dat werd met de prijs verrekend. Ook voor hun een leermoment, net als voor ons dit weekend. En eerlijk gezegd, ik vind het tot nu keigaaf. Een open groep die onderling open staat voor elkaar. En dat is nou net de bedoeling.
Na de BBQ hebben we nog even de zon opgezocht. Voor de deur van de naast onze camping gelegen Feuerwehr. Op den duur moest je wel hardlopen, want die zon verdwijnt als een speer achter de heuveltoppen. Daarna nakletsen in het schuurtje en jeu de boulen.
Inmiddels net na tienen, keidonker en het wordt snel echt koud. Kacheltje aan, douchen en.... naar dromenland.
Morgenochtend rond de klok van acht ontbijten en rond tien uur op naar Vianden, tanken voor € 1,33 per liter en dan binnendoor naar Urmond.
Zaterdagochtend nog even wekdienst gespeeld met het volgende resultaat:
Caroline die ondanks slechts twee uurtjes slaap toch al klaar stond.
En Ed die net op tijd wist weg te duiken.
Patrick: ja.... gelukt.
Kortom, allemaal vroege vogels.
Kijken of dat morgenochtend ook nog lukt.
Wordt vervolgd.
Marcel :wink:
Na de BBQ hebben we nog even de zon opgezocht. Voor de deur van de naast onze camping gelegen Feuerwehr. Op den duur moest je wel hardlopen, want die zon verdwijnt als een speer achter de heuveltoppen. Daarna nakletsen in het schuurtje en jeu de boulen.
Inmiddels net na tienen, keidonker en het wordt snel echt koud. Kacheltje aan, douchen en.... naar dromenland.
Morgenochtend rond de klok van acht ontbijten en rond tien uur op naar Vianden, tanken voor € 1,33 per liter en dan binnendoor naar Urmond.
Zaterdagochtend nog even wekdienst gespeeld met het volgende resultaat:
Caroline die ondanks slechts twee uurtjes slaap toch al klaar stond.
En Ed die net op tijd wist weg te duiken.
Patrick: ja.... gelukt.
Kortom, allemaal vroege vogels.
Kijken of dat morgenochtend ook nog lukt.
Wordt vervolgd.
Marcel :wink:
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)