DBS VOORJAARSRIT 2011, 2e paasdag 25 april

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 26-04-2011 16:17

Ja klopt
Jij bent meteen weg gegaan bij v/d Valk en wij hebben daar nog wat gedronken en toen naar AC gegaan
Volgende keer beter

Leuke foto's man en gelukkig meer dan ik heb gemaakt :lol:

P.s Ben blij dat je je 1e grote rit als leuk ervaren hebt en nog een keer mee wil :wink:
En uiteraard op je eigen scoot

fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Bericht door fore (Jos) » 26-04-2011 16:27

dagverslagskes en foto-sessies ... maken m'n hartzeer wat draaglijker ... :)

z0n
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

Marcel Koenders
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-11-2009 21:19

Bericht door Marcel Koenders » 26-04-2011 16:27

Voor mij begon de dag om 06.00 uur. Lopen met Collin, onze hond, met m'n meissie een bakkie doen, motorpak aan, muziek in m'n hoofd, knuffel voor de wederhelf en 5 voor zeven op pad.

Om 07.10 getankt aan de A59, waar Peter op de parkeerplaats in de vroege ochtendzon al sigarettenrokend op me zat te wachten met een gloedje nieuwe Kymco. Na de nodige uitwisseling over hoe ongezond roken is stak ik er ook eentje op: lekker! Ik stelde Peter voor voor te rijden en dat was niet aan dovemans oren besteed: gas erop en voor ik het wist zat ie op de snelweg richting Hooipolder. Yep, de Kymco rijdt probleemloos 120.

Valbij Utrecht nam ik "the lead" even over om binnendoor naar mijn zusters huis te cruisen. Lekker koffie, lekker peukie, zus in het meegenomen pak gehesen en gecontroleerd of de helm goed zat. "M'n hoofdomtrek is 57 cm", zo bevestigde ze me, dus ik nam een 56 cm mee onder het vermelden van: goed stevig uit elkaar trekken en over je hoofd heen schuiven. Zat als een huis.

Rond half negen via Hilversum naar Palmpol. Kon niet missen zo'n hussie scooters bij elkaar. Na de nodige opmerkingen over mijn vervoermiddel, waarvan eenieder inmiddels weet dat het Tupperware2 is, ben ik achteraan de rij aangesloten en heb gevolgd tot Macdonalds. Een nog groter gezelschap en........ heerlijke koffie.

Deed me goed Guido in z'n element te zien. Blijft bescheiden en was duidelijk onder de indruk van de opkomst. Kijk, das nou net waarom dit kluppie tegen de klippen op groeit.

Mooi ook die verscheidenheid aan scooters. Mij deed het goed dat ook de 250 cc klasse steeds beter vertegenwoordigd is. Jammer dat ik niet op m'n SYMmetjes was. Momenteel wordt daar een nieuwe voorband op gezet, zodat die met de Luxemburgrit weer top is.

Mooie route trouwens: veel bochtige wegen, redelijk vaak wat hoogteverschil, veel verschillende landschappen. En.... wat een kapitale huizen kom je toch tegen. Wel zag ik regelmatig tierippies op de weg liggen, vreemd!

Het verzamelpunt bij de kerk vond ik een gouwe. Alleen bedoeld om het zooitje weer bij elkaar te krijgen had menigeen zich al uit het pak gehesen en stond te buurten. Kijk, en zo hoort het ook!.

Net voor drieen zette ik er een punt achter. Hondje Collin was niet in orde en ik wilde m'n meissie niet tot 's avonds laat met 'm alleen laten. Net na vijven heb ik Marianne in Utrecht afgezet en net na zessen was deze jongen weer thuis. 489 km op de teller, viel me achteraf nog mee.

Dit vraagt naar meer.

Marcel :wink:
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 26-04-2011 17:58

Leuk verslag Marcel
Maak je borst maar nat want het seizoen is pas begonnen en er zullen hopelijk nog vele tours volgen
Gaat t al beter met jullie hond??

Alle kilometers worden keurig door mij genoteerd en ver ben ik alleen maar Scoot 020 zijn ( prive) secretaresse :mrgreen:
dus hopelijk gaat er nog wat met die gereden kilometers gebeuren maar ik heb mijn werk gedaan :wink:
Dat jullie het even weten uitroep

Seven Hills - Peter
Berichten: 549
Lid geworden op: 05-01-2011 13:34

Bericht door Seven Hills - Peter » 26-04-2011 19:01

Voor de 1e keer kunnen proeven van het DBS gevoel tijdens deze geweldig mooi opgezette rit op 2e Paasdag.
Mart, John en Nico thx voor de perfecte organisatie incluis de kruispunt begeleidingen want dat rijdt toch wel lekker relaxed.
Je moet in deze omgeving wel erg bekend zijn om zoiets voor elkaar te krijgen en de mooiste weggetjes uit te zetten, echt toppie.
Ik ben me bewust van de verslaving van zulke tochten dus jullie zijn nog niet van me af.
Uniek om zoveel belangstelling te zien uit alle windstreken inclusief onze zuiderburen, het zegt genoeg over deze club.
Als rasechte Kymconaut heb ik me op deze dag zeker thuis gevoeld gezien het warme welkom in de groep.
Vele handen geschud op deze dag waarbij ik er ongetwijfeld een aantal heb gemist, namen onthouden is sowieso voor mij een crime maar dat komt mettertijd wel.
Tijdens de pauzes geweldig genoten (nee nee, ik heb er geen aandelen) van het fantastische weer, de gezellige babbels en niet te vergeten de mooie machines waarbij het wel opviel dat Chris met de rode Burg wel erg goed had gepoetst.:)
Tijdens deze dag enkele plaatjes geschoten waarvan hier enkele geplaatst, geen topkwaliteit maar het geeft de sfeer van deze dag goed weer.
Merk nog wel op dat bij de afsluitende groepsfoto Marcel met Marianne (moest helaas door omstandigheden wat vroeger vertrekken) en de fotograaf himself niet aanwezig zijn waarbij ik voor deze dag op een totaal van 35 deelnemers uit kom, voorwaar een gegeven waar Guido met recht trots op kan zijn.
Om ze allemaal te plaatsen gaat me net iets te ver, wil je ze echter graag plaatsen in je DBS collectie stuur me een PM met je mailadres en ik zend je deze toe in een bulk via WEtransfer in het originele formaat.
Iedereen bedankt voor deze gezellige dag in het bijzonder Marcel voor het begeleiden van deze scootist in de dop op de heenreis en het lekkere bakkie bij Marianne in Utrecht.
Graag tot een volgende gelegenheid.

Ohja, voor Rick z`n statistieken, ben om 7:00 vertrokken en met 524 km op de Garmin teller en een gemiddeld verbruik van 1:20,5 viel ik om 20:00 op de thuisklep.

Een Brabants ritje zit zeker in de pen en zal ik mogelijk met de hulp van Marcel in elkaar zetten, zie het maar als “under construction” waarbij ik de DBS agenda in het oog zal houden.

Groet,
Peter



Verzamelen bij Palmpol waar vele handen werden geschud
Afbeelding

The boss met een trotse uitstraling.:)
Afbeelding

Tijd voor de eerste pauze.
Afbeelding

Goed vertoeven op zo`n terras, gesprekstof was er uiteraard volop.
Afbeelding

Dat scherm wil ik ongeveer zo hoog.:)
Afbeelding

Een fraaie doorkijkplaatje van een buitenhuisje op Landgoed Singraven
Afbeelding

Klaar voor de laatste etappe.
Afbeelding

Wordt dit misschien Chris z`n eerste scoot :?:
Afbeelding

Mannen he :)
Afbeelding


Nog ff het hele zooitje bij elkaar. Zoekplaatje, waar zijn Edd en Nico :?:
Afbeelding
Kymco Xciting 500I ABS (April 2011 - Sept. 2014) 38.000 km.
Honda Silverwing 600 ABS (Sept 2014 - Nov 2021)
Honda Forza 750 Jeans blue (Febr.2022 - Mrt. 2022 :cry:)
Garmin Zumo XT / Edge Touring / Edge explorer

Marcel Koenders
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-11-2009 21:19

Bericht door Marcel Koenders » 26-04-2011 19:09

Vanochtend kwamen we erachter wat het geweest moet zijn. Onze voortuin is afgeschermd door een hekwerkje. Collin, gek op loopse teefjes, probeerde onder het hekwerk door z'n slag te slaan. Helaas bleef'die met z'n dikke nek tussen de planken hangen en met het nodige gepiep wist ie zich te bevrijden. Teefje weg en hij een kater rijker. De dag erna, afgelopen maandag dus, wreekte het voorval zich middels een pijnlijke nek en een kleinzerige hond. Imiddels kan de nek weer alle kanten op en de rest van Collin dus ook.

Marcel
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)

gertws

Bericht door gertws » 26-04-2011 19:10

Wat een leuke verslagen en mooie foto's van deze uiterst geslaagde en ontzettend mooie rit.
Organisatoren bedankt!
Ik hoop er (toertochten) nog heel veel van te mogen meemaken. Tis immers ook zo'n mooie manier om een - voor mij in ieder geval - onbekende omgeving te leren kennen, gewoon door lekker onbezorgd te kunnen toeren, gezelligheid te ondervinden van andere liefhebbers van motorscooters en tussen neus en lippen door ook nog meer rij ervaring op te doen waardoor mijn vertrouwen in de machine toeneemt.
Samenvattend, een prachtige geslaagde dag (en ik heb bij elkaar exact 408 km afgelegd (waarvan de heenweg met overnachting in Deventer een dag eerder)
mvg Gert
nb
Hopelijk worden er nog wat meer foto's geplaatst

Clemens
Berichten: 432
Lid geworden op: 17-04-2011 08:40

Bericht door Clemens » 26-04-2011 19:16

Ik kan natuurlijk niet achterblijven met mijn foto's. Was mijn toestel vergeten maar heb er nog een paar gemaakt met mijn telefoon.

http://www.mijnalbum.nl/Album=MXAUPWA7
BMW R1200 GS

Noud
Berichten: 49
Lid geworden op: 14-05-2010 19:20

Bericht door Noud » 26-04-2011 19:18

Zouden Edd en Nico zich verstopt hebben ???

Afbeelding

Jos GP
Berichten: 16
Lid geworden op: 25-05-2010 13:55

Bericht door Jos GP » 26-04-2011 19:52

Iedereen mooi gesproken hierboven.

@Ruud, dat waren wij, die je onderweg tegenkwam en waar je naar zwaaide.

@Joey, jij scheurde ons onderweg ook voorbij, jeetje man, dat ding gaat echt hard.

Hierbij ook nog een paar andere plaatjes:

Monteur Maksor in actie, voordat de wegenwacht arriveerde
Afbeelding

De mooie omgeving tijdens een pauze
Afbeelding
Piaggio Beverly Sport Touring 350 ABS (inmiddels verkocht)

Plaats reactie