DBS VOORJAARSRIT 2011, 2e paasdag 25 april

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 25-04-2011 23:31

Wij ook thuis al een uurtje

Vond het heel gezellig, veel gelachen, :lol: het weer speelde mee ( dat rijd meteen zo anders)
Iedereen bedankt en met name de organisators Nico, Mart en John
Goed gedaan mannen :!: Mooie rit scoot2

420 km gereden en ik ben blij dat ik niet de enige ben die zijn billen niet meer voelt, of was t nou juist wel voelt. :evil:

@Fore jee man wat vervelend van je fiets :? maar ook zeker dat je er daardoor niet bij kon zijn
Hoop dat t gauw gemaakt is

@ Ben ik maar......................leuke foto's en wat zijn jullie snel :wink:

eddd/Ed
Berichten: 725
Lid geworden op: 20-03-2010 17:19

Bericht door eddd/Ed » 25-04-2011 23:33

Zo hehe , €d is eindelijk thuis , waarom nu pas , euhhh ,weet niet , ben nu toch stiekum vanaf gisteren 15:00hr wakker , en ben nog lang niet aan slapen toe ,zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzz,snurk,zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
he ow ja er stond bij het wegzetten zo'n 591Km op ,daar van aftrek,3x20Km woonwerk komt op ,zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 531 of zo iets,weet ik veel
"Mens" is de naam ......waar ik soms trots op ben ....maar me meestal voor schaam.

Noud
Berichten: 49
Lid geworden op: 14-05-2010 19:20

Bericht door Noud » 25-04-2011 23:42

Na nog een mooi ritje naar huis, via een stukje Duitsland thuis aangekomen na 363km.
Een fantastisch mooie dag geweest.
Iedereen die dit mogelijk gemaakt heeft, ontzettend bedankt.
En graag tot een volgende keer.

Gr. Noud.

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 25-04-2011 23:52

@all
Tof dat er weer een grote opkomst was en de hele dag goed en gezellig is verlopen.

@Fore,
Sterkte met de reparatie en jammer dat jouw dag minder gezellig is geweest. Volgende rit in jouw achtertuin? Dan kunnen wij ook een keer kilometers maken 8)

@Badboy
In het echt vallen wij allemaal best mee. No hard feelings en tot de volgende rit.

@Mart, John en Nico
Mooie rit uitgezet en goed geregeld, thanks

Rick

ps blijf de KM er bij zetten, ik ga daar wel een leuk lijstje van maken. :!:
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 26-04-2011 08:02

Mart, JOhn, Nico ( ik blijf t toch proberen :wink: ) of ieder ander die zich aangesproken voelt.................... :wink:
Wie oh wie tikt een leuk verslag van gisteren voor de WWW site???
Het wordt zo saai als alleen maar mijn naam er steeds in staat :oops:

Maak er eens wat leuks van en alvast bedankt!!

groetjes Caroline

eddd/Ed
Berichten: 725
Lid geworden op: 20-03-2010 17:19

Bericht door eddd/Ed » 26-04-2011 09:02

Hi, all,

Na een heerlijke nacht te hebben geslapen ,wil ik de organisatie(Mart ,John, en Nico) even bedanken voor deze legendarische rit , bijna alle oude gezichten weer begroet en een hoop nieuwe bekenden gemaakt, we worden groot en onze naam gaat in het rond .
@Jos(fore) shit man ,ben je zo'n eind van huis en dan dat.
@ allen ,bedankt voor deze perfecte dag,vrij van ongelukken en glijpartijen .

petje af (helmpje )voor iedereen die deze dag tot een geweldig succes heeft weten te maken .

Terug reis in een soort roes gereden ,gelukkig door mijn mederijders wakker gehouden met veel koffie en extra aandacht,mijn dank hiervoor , en nog even over "burgje " na een langere rit komen de ergenissen naar voren ,die herrie die konstant in je helm rondjankt,de zit op de burg is voor mijn postuur eehh klut,zit niet lekker op dat ding,het smoke scherm dat in schemering de boel nog even donkerder maakt, nee ben blij dat ik haar even heb kunnen testen ,moet er niet aan denken dat ik ergens in Frankrijk rij en me kapot erger aan de scoot ,is voor jullie ook niet leuk .ben nog even aan het beramen hoe verder,jullie zijn de eerste die het horen . :lol:

Ed
"Mens" is de naam ......waar ik soms trots op ben ....maar me meestal voor schaam.

Ruud_Sint

Bericht door Ruud_Sint » 26-04-2011 12:38

Hallo mensen,
Na het bekijken van de foto’s en het lezen van de berichten wil ik ook een reactie plaatsen. Het was een hele fijne dag maar laat ik bij het begin beginnen.

Het eerste wat ik die dag deed na het opstaan rond 6:00 uur was het forum bekijken om de laatste berichten te lezen. Ik zag toen al een bericht van Guldie op een Aprilla die al onderweg was. Ik las dus het verkeerde topic omdat ik in het westen woon maar dat zag ik pas achteraf. Omdat dit de enige reactie was heb ik daar gereageerd. Na drie dagen ervaring op dit forum was ik nog niet helemaal op de hoogte van de structuur maar ik leer bij.

Na het eten en de koffie naar de garage gelopen om mijn vervoermiddel klaar te stomen. Ik las het bericht van Fore over zijn panne met het wiellager en dat komt ook mij bekend voor. Ik heb sinds die tijd de gewoonte om niet alleen de standaard controle uit te oefenen maar ook even aan de wielen te voelen als ik de bandenspanning controleer. Het achterwiel lager is een zwak punt van de BMW, daar komen alle krachten op en die zijn groot.
Maar toen alles achter de rug was opgestapt en gaan rijden via de A9 naar Palmpot. Het was mistig aan zee en tot Haarlem was ik blij met m’n motorkleding. Heerlijk om rond die tijd onderweg te zijn en helemaal om nieuwe ervaringen op te doen. Rond half negen was ik bij Palmpot en ging lekker op een bankje nog wat eten en thee drinken en wachten op de dingen die gingen komen.
Na enige tijd zag ik 3 scooters aankomen die wat van me af op een parkeerklem gingen staan. Even kijken dus of dit de eerste deelnemers al waren en dat was zo zag ik aan een sticker die een scooterrijder op de scoot had geplakt. Na het voorstellen kwamen andere deelnemers in rap tempo zodat we vlugger dan gedacht de rit vervolgde.
Bij het startpunt aangekomen was die parkeerplaats in een mum van tijd vol met scooters. Nadat er duidelijk werd gemaakt hoe de rit gereden zou worden en waar men aandacht aan moest besteden begon ik aan een nieuw avontuur en ik moet naderhand zeggen, met heel veel plezier. De route was mooi, de snelheid was zodanig dat ik ook tijd had om van de omgeving te genieten en het viel me op dat alle deelnemers bij elkaar deel konden nemen en op sommige kruisingen er scooterrijders waren die welwillende automobilisten vroegen even te wachten tot alle scooterrijders voorbij waren en ik moet zeggen, dat werkte in Twente perfect. Prachtig om alle deelnemers in een tocht tezamen zien rijden en dat viel sommige boeren langs de kant ook op. Ik heb dus veel gezwaaid en genoten van de prachtige route die op een zodanig tempo gereden werd dat ik daar ook de tijd voor had. Fantastisch evenals de pauzes die ingelast werden. Vlak voor de lunch werd mijn hulp gevraagd in verband met gereedschap wat nodig was om iets op te lossen. Blij dat ik daar iemand mee kon helpen. In mijn gedachten speelde een opmerking die ik gelezen had op het forum en waarin gezegd was dat menig scooterrijder meer ruimte had onder de buddy dan menig motorrijder en ik zag mensen opkijken toen ze zagen dat ik zelfs een bijl bij me had. Standaard uitrusting bij mij en soms nodig dus heb ik dat altijd bij me, ruimte zat.
Tijdens de lunch nader kennis gemaakt met wat forumleden waaronder Guido en daarna weer heerlijk genoten van de rest van de rit. Aan het eind van de middag nog even afscheid genomen van de deelnemers bij vd Valk maar toen ik weg wilde rijden trof het noodlot ook mij. De BMW wilde niet meer starten. Omdat hij de hele middag prima gelopen had wist ik meteen wat er aan mankeerde. Het probleem was de motor te verplaatsen maar ik werd daar mee geholpen. Bedankt voor het duwen, ik weet uit ervaring hoe zwaar dat kan zijn maar toen hij verplaatst was kon ik hem weer gewoon starten. Dat lijkt vreemd maar is het niet als je de oorzaak weet en dat is de startbeveiliging van de BMW. vd Valk heeft WiFi en naast mijn BMW stond een grote SUV dus de ingrediënten voor een startprobleem waren aanwezig. Ik kon de beveiliging niet uitzetten door een storing van een ander apparaat. Na het verplaatsen van de BMW startte hij weer gewoon en kon ik wegrijden richting huis. Onderweg nog even een stukje binnendoor gereden en toen ik weer op de snelweg zat haalde ik volgens mij een deelnemer op een scooter in die ik die dag ook al had gezien. Ik kon het dus niet nalaten even naar deze man en vrouw te zwaaien. Jullie zien het dus, na vandaag zwaai ik dus wel naar scooters……..mensen, het was een prachtige dag en ik heb leuke ervaringen opgedaan. De organisatie was perfect geregeld en ik heb me voor genomen vaker aan deze tochten deel te nemen, (ik begrijp nu beter waarom mijn stadsgenoot na de nachtdienst op de scooter deelnam aan de tocht zonder geslapen te hebben,) als dat tot de mogelijkheden behoort en gezien de reactie van Guido toen ik hem bedankte hoef ik daar niet bang voor te zijn…….:-)
Tot slot las ik dat sommige deelnemers schreven hoeveel kilometers ze die dag gereden hadden en ik las ook nog wat “zit” ervaringen na zo’n dag en dat valt me op omdat ik toch niet de indruk had er zitbeperkingen waren als ik naar sommige scooters keek. Ik heb dus niet naar de gereden kilometers gekeken, zullen er rond de 400 geweest zijn. Waar ik wel naar kijk is mijn verbruik, benzinelekkage zie je namelijk niet bij mijn BMW dus dat hou ik altijd in de gaten. Mijn verbruik was die dag was 1 : 21 gemiddeld en qua zit had ik nog veel verder gekund maar dat zal niemand verbazen. Mensen, nogmaals bedankt voor deze onvergetelijke ervaring……en vooral bedankt voor de hartelijke ontvangst.

Christiaan
Berichten: 253
Lid geworden op: 22-04-2011 23:29

Bericht door Christiaan » 26-04-2011 15:16

Ik heb helaas geen tijd voor een erg uitgebreide reactie (edit: toch wel zoals je ziet), maar ook ik kan kwijt dat ik een topdag had op mijn huur-Burgman! Het was een geweldig leuke ervaring van begin tot eind.

Ook ik begon de dag met een snelle check van de website om te zien of er nog last-minute wijzigingen waren. Dit bleek niet het geval. Nadat ik vrij laat mijns inziens vertrok ben ik als eerste naar het dichtstbijzijnde benzinestation gereden voor een tankbeurt (ik had de huurscoot de voorgaande 2 dagen zelden stil staan). Hierna de A44/A4 op bij Lisserbroek en vervolgens richting het Amstelpark om eens te zien wie er daar al stonden te wachten. Het zonnetje scheen al heerlijk (zij het hinderlijk laag aan de horizon, net als tijdens de terugreis), maar het was nog behoorlijk fris. Motorkleding deed me nog niet zweten. Eenmaal op de A10 was het lekker rustig - hét grote voordeel van 's ochtends vroeg rijden op Tweede Paasdag. Ik dacht dat ik misschien te laat was, het klokje stond al op 08:00 uur. Gelukkig bleek ik ruim op tijd. Nadat ik twee rijders op hun MP3 (sorry - namen kwijt :oops:) had begroet kwamen Ed, Rick, Carolien en anderen één voor één de parkeerplaats op. Hier werd de glimlach die ik al had alleen maar groter: leuk om hen te ontmoeten en hartstikke leuk om al zoveel scooters bij elkaar te zien, én mee op te rijden!

Na de lange, winderige (jethelmpje!) rit over A10 en A1 kwamen we aan bij Palmpot. Nog steeds was het erg rustig op de weg. Hier was het niet lang zoeken naar de groep die daar al stond geparkeerd en opnieuw was het voor mij kennismaking na kennismaking. Meest bijzondere vervoermiddel dat ik aldaar zag? Joey's Gilera. Wat een enorme kracht bezit dat kleine scootertje!

De rit zelf zat vanaf Holten ook vol hoogtepunten die Ruud al mooier dan ik het ooit zou kunnen doen heeft belicht. Het landschap van Twente is buitengewoon prachtig. Ondanks de lage snelheid was ik vooral veel met de weg en wat daarop gebeurde bezig. Misschien het gevolg van nog weinig rij-ervaring, maar veiligheid gaat bij mij boven alles. Gelukkig viel alles heel erg mee... Van wat ik wel zag stond me bij dat ik hier zeker nog eens met mijn vriendin achterop ga rijden, minstens een weekend blijf en dan ook lekker ga wandelen (een andere hobby van mij). Wat een heuvels en leuke sluipweggetjes!

Na de slotsom in Hengelo ben ik na een snelle sanitaire stop weer de snelweg op gegaan. Dit keer helemaal alleen, wat eigenlijk ook wel weer even fijn was (don't get me wrong). Het was natuurlijk nog steeds prachtig warm weer en ik reed met plezier de ondergaande z o n tegemoet. Ik was reuzeblij met mijn zonnebril op dat moment... Ik weet niet meer waar exact het was, maar op een gegeven moment passeerde ik een stilstaande motor op de vluchtstrook. Dit bleek Joey te zijn, dus stak ik snel mijn hand in de lucht om even te zwaaien (geen idee of 'ie het zag). Op dat moment was de drukte al groeiende, dus ook even stoppen kon ik niet. Nog geen 5 minuten later zag ik in mijn linkerspiegel een steeds groter wordend lichtje. Met een enorm geraas haalde Joey mij in - het blijft een gaaf ding, die Gilera. Gelukkig dus geen (blijvende) pech o.i.d... Bij Stroe sloeg de honger toe en verruilde ik de snelweg voor Javaanse kipsaté, rijst en kroepoek op het terras bij de AC. Ik weet trouwens niet of de anderen daar al waren en waar zij aten. De rijen waren lang en in de Burger King had ik geen trek :wink:. Na het welkome voedsel ging de rit weer verder, en zodoende sloot ik achteraan aan bij de file die op dat moment een groot deel van de A1 besloeg. Hier heb ik voor het eerst tussen de auto's doorgereden, met groot licht (en geen alarmlichten) aan. ging helemaal goed, maar of het nou echt wat opschoot? Bij Naarden/Muiden was de file verleden tijd.

Vele kilometers en wederom een tankbeurt later ging ik waar de dag was begonnen weer de snelweg af. Het zonnetje was nog nét niet onder, dus i.p.v. linea recta op huis aan te gaan besloot ik om door te rijden (5km) naar het strand. Immers, morgenochtend moest de huurscooter terug - nog even genieten dus ;)

Bedankt iedereen! Jullie zien me zeker (met eigen scooter, ooit) terug!

Ohja... Het aantal kilometers? 468,2 Om precies te zijn 8)
Suzuki Burgman 400 ABS Limited (versie 2012)
Yamaha Majesty 400 ABS (versie 2013)
Yamaha X-Max 250i (versie 2008)
Yamaha Majesty 400 (versie 2004)
Yamaha Majesty 250DX (versie 1999)

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 26-04-2011 15:45

Ik heb tot mijn grote spijt 1 foto gemaakt duimen neer
Hoop er nog wel van andere te zien
Afbeelding

Ben het vergeten en ik zag anderen steeds foto's maken die er vast beter uit zouden zien

@Chris je hebt in het zelfde AC gegeten waar wij later ook gegeten hebben met zijn 5
Jammer dat we je niet meer gezien hebben

Christiaan
Berichten: 253
Lid geworden op: 22-04-2011 23:29

Bericht door Christiaan » 26-04-2011 16:04

@Scoot_2 Dat is inderdaad jammer. Waarschijnlijk waren jullie er ook later dan ik, want ik heb goed om mij heen gekeken of er nog bekenden zaten. Mijn scooter was ook de enige op de parkeerplaats...

Als goedmakertje heb ik hier een link naar mijn foto's (op Flickr): http://bit.ly/hKVknQ :D
Suzuki Burgman 400 ABS Limited (versie 2012)
Yamaha Majesty 400 ABS (versie 2013)
Yamaha X-Max 250i (versie 2008)
Yamaha Majesty 400 (versie 2004)
Yamaha Majesty 250DX (versie 1999)

Plaats reactie