2018 Najaarsrit
-
- Beheerder / Oprichter
- Berichten: 1809
- Lid geworden op: 06-11-2009 15:47
Zo nu dan eindelijk tijd om ook even te reageren.
Mannen jullie hebben een geweldige mooie rit in elkaar gezet, Nederland op z'n moois. De mooie dorpjes, de leuke huisjes langs de dijken, de prachtige oevers, prachtig gewoon.
Jullie mogen oprecht trots zijn op het resultaat, iedereen heeft er van genoten.
Ik vond het prettig om zo rustig te rijden, daar waar je ogen te kort kwam. Heb overigens nog het gevoel lang niet alles gezien te hebben. Het mooie weer was een kado maar had helaas ook aantrekkingskracht op vele andere weggebruikers. Het was druk op de weg en dan is even lekker doorrijden een No Go.
De lunchstop was op een bijzonder plekje.. En net als je dan denkt "hoe kregen ze dit gevonden" bleek dat ook Anita en Ton dit verscholen plekje reeds gevonden hadden. Erg leuk om hen daar te zien en te verwelkomen.
Na de lunch nog volop genoten van veel oogstrelende zaken en uiteindelijk tevreden naar huis.
Een heerlijk dag gehad!
Dank mannen!
Mannen jullie hebben een geweldige mooie rit in elkaar gezet, Nederland op z'n moois. De mooie dorpjes, de leuke huisjes langs de dijken, de prachtige oevers, prachtig gewoon.
Jullie mogen oprecht trots zijn op het resultaat, iedereen heeft er van genoten.
Ik vond het prettig om zo rustig te rijden, daar waar je ogen te kort kwam. Heb overigens nog het gevoel lang niet alles gezien te hebben. Het mooie weer was een kado maar had helaas ook aantrekkingskracht op vele andere weggebruikers. Het was druk op de weg en dan is even lekker doorrijden een No Go.
De lunchstop was op een bijzonder plekje.. En net als je dan denkt "hoe kregen ze dit gevonden" bleek dat ook Anita en Ton dit verscholen plekje reeds gevonden hadden. Erg leuk om hen daar te zien en te verwelkomen.
Na de lunch nog volop genoten van veel oogstrelende zaken en uiteindelijk tevreden naar huis.
Een heerlijk dag gehad!
Dank mannen!
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue
-
- Gouden sterlid
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 12-06-2015 21:04
Greetings Fellow Life Forms
Mijn oma zei vroeger: ‘er is geen kok die kan koken naar alle monden!’ M.a.w. je kan het nooit iedereen 100% naar de zin maken.
Bij het plannen en het voorrijden van de route wisten we al dat het geen snelle rit zou gaan worden. Vandaar de mededeling dat het ‘geen rit voor snelheidsduivels’ zou worden. Deze opmerking is zonder enige vooringenomenheid geplaatst. We hadden ook kunnen beginnen met de woorden: “het gaat een gezellige rit worden”, hadden we dan de gezelligheid van andere ritten in twijfel getrokken? No way, José. Onze doelstelling was dat het een algemene rit ging worden die paste binnen het ongeschreven algemene concept van de Dutch Big Scoots. Als zodanig hebben we van tevoren reeds kond gedaan van hetgeen dat ons te wachten stond, mede om teleurstellingen achteraf te voorkomen.
Dat er ‘veel’ door woonwijken en industrieterreinen is gereden, is zo relatief als maar zijn kan. Veel ten opzichte van wat? Niet ten opzichte van de totale afstand, want enkele kilometers door een woonwijk en industrieterrein, verspreid over een hele dag, is te futiel voor woorden. Teneinde dat te kunnen laten zien wat we graag wilden laten zien moesten we shortcuts realiseren. Wij wilden niet dat deelnemers aan de rit in het donker huiswaarts moesten keren, de beschikbare reistijd liet niet toe om ook nog eens omwegen te plannen, omwegen waarop het nu ongetwijfeld ook zeer druk was geweest. We zijn daar prima in geslaagd.
Voor wat betreft de snelheid. Daar waar je harder mag of sneller wil/kan is afhankelijk van zoveel variabelen waarop je geen grip hebt. Het mooie weer en daardoor de drukte op de wegen bepaalden op dat moment de mogelijkheden die Erik, als voorrijder, had. Hij had geen andere keuze dan rustig aan te doen want sneller rijden liet de situatie niet toe. Hij nam hierbij zijn verantwoordelijkheid, er reden tenslotte een kleine 25 scooters/motoren achter hem en we weten allemaal; dat hoe verder je je aan achterkant van de groep bevindt, hoe harder je moet rijden. In plaats van hem te bekritiseren heb ik hem juist gecomplimenteerd met zijn helderheid van geest, dat zouden we allemaal moeten doen.
Desalniettemin kijken ik en meerderen met mij terug op een bijzonder geslaagde dag, hetgeen een prima afsluiting was van het Dutch Big Scoots seizoen. Ik kijk alweer reikhalzend uit naar het volgend seizoen.
Groeten
Fred
Bij het plannen en het voorrijden van de route wisten we al dat het geen snelle rit zou gaan worden. Vandaar de mededeling dat het ‘geen rit voor snelheidsduivels’ zou worden. Deze opmerking is zonder enige vooringenomenheid geplaatst. We hadden ook kunnen beginnen met de woorden: “het gaat een gezellige rit worden”, hadden we dan de gezelligheid van andere ritten in twijfel getrokken? No way, José. Onze doelstelling was dat het een algemene rit ging worden die paste binnen het ongeschreven algemene concept van de Dutch Big Scoots. Als zodanig hebben we van tevoren reeds kond gedaan van hetgeen dat ons te wachten stond, mede om teleurstellingen achteraf te voorkomen.
Dat er ‘veel’ door woonwijken en industrieterreinen is gereden, is zo relatief als maar zijn kan. Veel ten opzichte van wat? Niet ten opzichte van de totale afstand, want enkele kilometers door een woonwijk en industrieterrein, verspreid over een hele dag, is te futiel voor woorden. Teneinde dat te kunnen laten zien wat we graag wilden laten zien moesten we shortcuts realiseren. Wij wilden niet dat deelnemers aan de rit in het donker huiswaarts moesten keren, de beschikbare reistijd liet niet toe om ook nog eens omwegen te plannen, omwegen waarop het nu ongetwijfeld ook zeer druk was geweest. We zijn daar prima in geslaagd.
Voor wat betreft de snelheid. Daar waar je harder mag of sneller wil/kan is afhankelijk van zoveel variabelen waarop je geen grip hebt. Het mooie weer en daardoor de drukte op de wegen bepaalden op dat moment de mogelijkheden die Erik, als voorrijder, had. Hij had geen andere keuze dan rustig aan te doen want sneller rijden liet de situatie niet toe. Hij nam hierbij zijn verantwoordelijkheid, er reden tenslotte een kleine 25 scooters/motoren achter hem en we weten allemaal; dat hoe verder je je aan achterkant van de groep bevindt, hoe harder je moet rijden. In plaats van hem te bekritiseren heb ik hem juist gecomplimenteerd met zijn helderheid van geest, dat zouden we allemaal moeten doen.
Desalniettemin kijken ik en meerderen met mij terug op een bijzonder geslaagde dag, hetgeen een prima afsluiting was van het Dutch Big Scoots seizoen. Ik kijk alweer reikhalzend uit naar het volgend seizoen.
Groeten
Fred
De voorzijde van mijn Burgman 650 Executive is zo mooi!!! Jammergenoeg zien de meesten slechts mijn achterlichten!
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 09-03-2010 22:18
Gewoon bot gezegd is het een kul verhaal fred.
Misschien heb je het als achterrijder niet gezien maar omdat de snelheid te wensen over liet zijn we al vlot lekker vooruit gereden en heb een mooie rit gehad.
Ik ben zeer bekend met de mogelijkheden om iets anders dan woonwijken en industriegebied te kiezen in deze regio.
Misschien heb je het als achterrijder niet gezien maar omdat de snelheid te wensen over liet zijn we al vlot lekker vooruit gereden en heb een mooie rit gehad.
Ik ben zeer bekend met de mogelijkheden om iets anders dan woonwijken en industriegebied te kiezen in deze regio.
Suzuki Burgman 400 / Honda silverwing 400
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM
Wat er dus gezegd wordt is dat rijden met een grote groep je t gevaar in eigen hand werkt en je niet aan de toegestane snelheid kan houden.
Misschien ns een keer de moeite waard om te filosoferen of dan dit concept nog wel bij deze tijd van drukte op de weg hoort.
Bij het rijden met een kleinere groep, bv 8 man/vrouw kan je nou eenmaal makkelijker rijden, dit gebeurt al jaren zo bij vele motorclubs.
Als je per groep 10 minuten na elkaar start is het toch nog prima te doen om met pauzes/stops bij elkaar te zitten.
"Wie niet waagt, wie niet wint "
Misschien ns een keer de moeite waard om te filosoferen of dan dit concept nog wel bij deze tijd van drukte op de weg hoort.
Bij het rijden met een kleinere groep, bv 8 man/vrouw kan je nou eenmaal makkelijker rijden, dit gebeurt al jaren zo bij vele motorclubs.
Als je per groep 10 minuten na elkaar start is het toch nog prima te doen om met pauzes/stops bij elkaar te zitten.
"Wie niet waagt, wie niet wint "
-
- Beheerder / Oprichter
- Berichten: 1809
- Lid geworden op: 06-11-2009 15:47
-
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 10-11-2009 21:26
Oei oei oei,
De soep wordt heter gegeten dan opgediend. Dat zal net als die 27 graden tijdens de rit vast ook door de opwarming komen.
Volgens mij komt de tekst iets anders over dan mogelijk bedoeld. Dat komt met tekst vaker voor en mij lukt het zelfs regelmatig in de mondelinge versie. Toch is het volgens mij van belang dat na feedback ontvangen je niets hoeft te verdedigen. Sterker, je hoeft er niets mee te doen. Dat bepaal jij als ontvanger gewoon lekker zelf. Verder is het best wel handig om te weten wat een ander vindt en mogelijk kun je daar iets mee.
Ik zelf heb vanaf vrijdag 12.30 een prima weekend gehad met leuk gezelschap tijdens het dineren, ontbijten, lunchen en af en toe hadden we een stukje tijd over om te rijden.
Ik had nog wat bewegend beeld en heb daar een paar stukjes van aaneen geplakt met een op den duur vervelend melodietje onder.
Voor degene die nieuwsgierig genoeg zijn; https://youtu.be/NU6-WIfWhqI
De soep wordt heter gegeten dan opgediend. Dat zal net als die 27 graden tijdens de rit vast ook door de opwarming komen.
Volgens mij komt de tekst iets anders over dan mogelijk bedoeld. Dat komt met tekst vaker voor en mij lukt het zelfs regelmatig in de mondelinge versie. Toch is het volgens mij van belang dat na feedback ontvangen je niets hoeft te verdedigen. Sterker, je hoeft er niets mee te doen. Dat bepaal jij als ontvanger gewoon lekker zelf. Verder is het best wel handig om te weten wat een ander vindt en mogelijk kun je daar iets mee.
Ik zelf heb vanaf vrijdag 12.30 een prima weekend gehad met leuk gezelschap tijdens het dineren, ontbijten, lunchen en af en toe hadden we een stukje tijd over om te rijden.
Ik had nog wat bewegend beeld en heb daar een paar stukjes van aaneen geplakt met een op den duur vervelend melodietje onder.
Voor degene die nieuwsgierig genoeg zijn; https://youtu.be/NU6-WIfWhqI
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24-10-2014 15:01
Iedereen bedankt voor de leuke plaatjes en jammer dat niet iedereen zo genoten heeft als wij...
Wat ons betreft, was het een absolute ***** rit.
met vriendelijke groet,
Jan en Belia.
Wat ons betreft, was het een absolute ***** rit.
met vriendelijke groet,
Jan en Belia.
> 2013 - 2017 BMW R1150GS - 2000
> 2014 - 2016 Kymco New Dink 200i -2009
> 2016 - 2018 Suzuki Burgman 400 K7 - 2006
> 2017 - 2022 BMW 1200 GSA - 2017
> 2018 - 2022 Yamaha 500 T-Max - 2009
> 2022 - Yamaha 560 T-Max - 2022
> 2014 - 2016 Kymco New Dink 200i -2009
> 2016 - 2018 Suzuki Burgman 400 K7 - 2006
> 2017 - 2022 BMW 1200 GSA - 2017
> 2018 - 2022 Yamaha 500 T-Max - 2009
> 2022 - Yamaha 560 T-Max - 2022