2017 DBS Herfstrit

fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Bericht door fore (Jos) » 01-10-2017 21:30

Tja ... zou het belgische cliche dan toch waar zijn?

07h00 's morgens, vertrekken met een blauwe hemel, en na 250 km toekomen in Joppe als de hemelsluizen openen . Volharden in de boosheid, mijn voorganger volgen op een 'onverharde' weg (welke ondertussen een hele malse weg geworden was :shock: )

Na de lunch, terug richting zuiden. Nadat het water ook in onze schoenen voelbaar werd, hield het op met regenen. Toch in Cuijck geraakt. Daar een uur in een heet Vdvalk-bad gelegen en 4 uur 'al' de motokleding gedroogd met een haardrogertje van niemendal ... :roll:

Zondag, toch zonnig en droog ... Naar het belgische 'Postel'. Wat abdij-kaas en brood gaan eten ...

Ze bestaan nog ... domme belgen. :roll:

Toch vond ik het leuk dat we niet de enige waren ... :lol:

Henk, toch bedankt om zoveel dommeriken te verzamelen. De streek/rit was prachtig ... maar het moest overdekt zijn ... :wink:

Tot de volgende ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

Mariette
Berichten: 291
Lid geworden op: 20-02-2011 22:43

Bericht door Mariette » 01-10-2017 21:30

Leuke filmpjes van een bijzondere rit :roll: Zeer zorgvuldig uitgezet door Henk en onder andere weersomstandigheden ongetwijfeld een toppertje, maar nu even niet :cry:

Dat wij onder aanvoering van *piep* op het zandpad terecht kwamen was het gevolg van een eerder oponthoud waardoor de groep in tweeën was gesplitst. Wij kregen dus niet mee dat het zandpad genegeerd moest worden, iets wat *piep* dan ook niet deed :lol: Omdat ik bang was dat er veel verkeersaanbod zou zijn vanuit de zijwegen van het zandpad ben ik maar gaan lopen om zo vlug mogelijk de kruisingen af te kunnen zetten :wink: Achteraf bleek dat geheel overbodig :?

Uiteindelijk hebben we toch een hoop lol en gezelligheid met elkaar gehad tijdens de start, koffiestop en lunch hon9er Ik kijk nu al uit naar de herhaling in betere tijden :!:
2016 Honda CRF 1000 DCT (hoewel, alleen de achterkant is voor mij.....)
2014 Honda NC750X DCT
2011 Kymco DownTown 300i
2011 Honda CBF600 TopHalf ABS

Henk 58

Bericht door Henk 58 » 02-10-2017 21:58

omdat het zo leuk was leuk filmpje maar het is een wonder dat jullie overeind gebleven zijn.

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 02-10-2017 22:28

Daar verbazen wij ons nog steeds over :wink:

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 03-10-2017 11:44

Ik heb nog een stukje van het vooraanzicht.

Klik
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Thijs
Bronzen sterlid
Bronzen sterlid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13-02-2016 23:58

Bericht door Thijs » 03-10-2017 13:22

Begrijp nog steeds niet hoe en waarom jullie op dat blubber-pad terecht zijn gekomen. Heb je 1e film goed bekeken, volgens mij reden jullie vlak voor Holten op de Aalpolsweg, er kwam een flauwe bocht op de asfaltweg naar rechts, toen gingen jullie rechts af naar de Korenweg (dat was dus het blubber-pad van het filmpje). Jullie kwamen toen uiteindelijk uit op de Sprengenweg (zag de naam Sprengenweg staan op je 1e filmpje bij het uitkomen van het bos), daar gingen jullie vervolgens weer rechts af.
Heb dit met het programma Tyre bekeken op m'n PC. Maar wat dan vreemd genoeg blijkt, is dat jullie juist omreden i.p.v. af te snijden. Weet niet of je thuis ook Tyre hebt, als je zin en tijd hebt bekijk het eens svp, ik hoor wel of ik er naast zit. Maar de vraag die dan resteert is deze, waarom gingen jullie uberhaupt rechts af dat blubber-pad in ?
Yamaha T-Max (2017)
Yamaha X-Max 400 (2016)

fred3111
Gouden sterlid
Gouden sterlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 12-06-2015 21:04

Greetings Fellow Life Forms

Bericht door fred3111 » 03-10-2017 19:11

Degenen die al eens een rit hebben uitgezet weten hoeveel moeite het kost om dit te realiseren. Hoe zuur is het als de weergoden dan een enorme bak roet in het eten gooien. Zeg maar gerust dat je door het roet het eten niet meer zag. Maar je hebt als organisator niet alles in de hand, veel kun je afdwingen, maar niet alles. Na diverse glijpartijen en valpartijen, o.a. van mijzelf, was het afgelasten van de rit een verstandig maar ook moedig besluit.
Desalniettemin Henk, bedankt voor je inzet, we moeten het inderdaad nog een keer overdoen, want prachtig is het zeker, in Salland e.o.

Groeten
Fred
De voorzijde van mijn Burgman 650 Executive is zo mooi!!! Jammergenoeg zien de meesten slechts mijn achterlichten!

Deleted User 246

Bericht door Deleted User 246 » 03-10-2017 22:49

Ik zat met motorkleren en al op de bank en vreselijk te twijfelen of ik deze rit toch nog zou rijden.....gelukkig ben ik niet vertrokken richting t oosten.

Deze dag was op voorhand gedoemd om letterlijk in het water te vallen,
Soms moet je het verlies nemen.

Toch zeker sneu voor de inzet van de organisatie.

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 04-10-2017 12:06

Ach, overall geldt; hoe beroerder het moment, des te mooier het verhaal achteraf. (uiteraard zonder schade en/of letsel)

Laten we vooral de speciaaltjes koesteren, al was het maar omdat het anders zo saai wordt.
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 04-10-2017 19:56

Een gedenkwaardige editie, eentje waar je bij moet zijn geweest om te weten hoe de weergoden ook een keer tegen DBS kunnen zijn. :roll: idd Dick eentje waar we over een paar nog over kunnen hebben.

Henk, heel veel dank dat je de rit hebt georganiseerd, er stonden toch nog door de 20 motoren aan de start in Joppe!
Zoals afgesproken rijden we de rit volgend jaar nog een keer onder betere omstandigheden. Je gaf het tijdens de lunch al aan dat het mooiste stuk van de rit nog moest komen... Leuk Teaser was dat van je!

Leuk om de filmpjes terug te zien :shock:
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Plaats reactie