2015 - DBS Midzomerrit

Plaats reactie
Ronald
Berichten: 1260
Lid geworden op: 09-03-2010 22:18

Bericht door Ronald » 19-07-2015 21:38

Zo een leuke dag die begon met een kleine domper voor joost die achter op ...... ( ben slecht in namen onthouden).... zijn burgman reed net voor de start
Ze hadden alle drie niks maar de brommers zijn afgevoerd

Verder een mooie rit en voor de verandering maar eens niet gefilmt en de achterhoede bewaakt :wink:
Suzuki Burgman 400 / Honda silverwing 400
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM

Seven Hills - Peter
Berichten: 549
Lid geworden op: 05-01-2011 13:34

Bericht door Seven Hills - Peter » 20-07-2015 21:12

Jammer dat 2 van onze deelnemers niet aan de start konden verschijnen door een ongelukje waarbij (voor zover ik weet) de voertuigen dusdanig werden beschadigd dat meerijden niet meer mogelijk was. Gelukkig was er geen persoonlijk letsel maar desalniettemin toch erg vervelend. Sterkte voor de betrokkenen bij de afwikkeling.


Uiteraard waren er ook leuke momenten op deze dag te melden.

Ondanks het vakantie hoogseizoen was de opkomst bij deze DBS Midzomerrit (hoezo hittegolf :?: 8) ) verrassend hoog.
Om 10:30 gestart vanaf de MacD Rosmalen met 26 twee- en driewielers voor een afwisselende tocht door Brabant en Gelderland. Vele dijkjes met de voor ons zo verleidelijke bochtjes waarbij de omgeving ook zeker de moeite waard was. Een zorgvuldig voorbereidde omleiding die uiteindelijk toch anders verliep dan ik had verwacht :evil: maar een BOA die gelukkig in een goede bui verkeerde zorgde er voor dat we onze rit (zonder een minpuntje van 370 euro) weer konden hervatten. Gave aktie ook van de uitbater bij het koffieadres "Den Handwijzer" in Herpen die voor deze “hittegolfrit” een speciale aanbieding had bedacht nadat men daags te voren het DBS forum had bezocht. Er werd gretig gebruik van gemaakt. Klein minpuntje was het regenbuitje na de koffiebreak maar dat was na de geserveerde lunch bij “Moeke Mooren” al weer snel vergeten. De regenpakken werden weer snel verwisseld voor de gebruikelijke outfit. Doordat de bediening op de lunchplaats opvallend snel verliep was er voldoede tijd om een bezoek te brengen aan ijsboerderij “de Schoonheuvel” nabij Hedel die als reserve in de rit was ingepland. Die paar vitamientjes konden er toch nog wel bij :D. Met 2 keer een oversteek per veer over de Maas waarvan de tweede iets te weinig plaats bood voor de hele meute, was dit weer een rit als vanouds binnen DBS begrippen. Zoals te verwachten in het hoogseizoen was er te weinig plaats op de terrassen aan de finish op de Vismarkt in Heusden. Ter plaatse afscheid genomen van diverse mensen en met een sterk uitgedunde groep rijdende richting Waalwijk kwamen we al snel een leuk terras tegen waar de laatste versnapering werd genuttigd. De nieuwe gezichten die we mochten verwelkomen hebben, afgaande van de reacties, de rit als plezierig ervaren. En daar doen we het uiteindelijk ook voor. Na enige tijd van afwezigheid mochten we ook Karl weer binnen de groep verwelkomen, tof dat je weer eens mee reed Karl. Petje af ook voor de leden die van verre waren gekomen zoals onze Belgische vrienden en niet te vergeten Mart die met trots zijn nieuwe JFR in een bijzonder mooie kleur kwam showen. Rest ons nog jullie te bedanken voor de aanwezigheid en wie weet tot een volgende gelegenheid.

Jacqueline & Peter

Passende aanbieding voor een DBS rit :D
Afbeelding

Plaats genoeg op het gezellige terras tijdens de koffiestop bij Den Handwijzer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bekende gezichten tijdens vele DBS ritten.
Afbeelding

2e batch DBSers bij het veer Aalst-Veen
Afbeelding

Nog een laatste terras voor een hapje en een drankje.
Afbeelding
Kymco Xciting 500I ABS (April 2011 - Sept. 2014) 38.000 km.
Honda Silverwing 600 ABS (Sept 2014 - Nov 2021)
Honda Forza 750 Jeans blue (Febr.2022 - Mrt. 2022 :cry:)
Garmin Zumo XT / Edge Touring / Edge explorer

Deleted User 246

Bericht door Deleted User 246 » 20-07-2015 21:51

Leuk leuk leuk oke**

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Bericht door Guido » 20-07-2015 22:45

Zo te zien kunnen wij die Mid-zomer rit er wel in houden. Mooie opkomst ondanks de vakantietijd.
Leuke foto's van een mooie zomerse rit.
De volgende editie ben ik er ook weer bij.

Peter en Jaqueline bedankt voor jullie inzet en natuurlijk ook dank voor iedereen die op de een of andere manier hebben bijgedragen aan weer een geweldige DBS rit.
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

Sylvia

Bericht door Sylvia » 20-07-2015 22:47

Nog meer leuks :-)


Afbeelding

Bij de Ijsboer, die naar ik later begreep makkelijk in de rit kon worden gepland vanwege de tijd.

Afbeelding

Blackknight Henk, bedankt voor je handgebaren :-) en Fred, bedankt voor de koelboxtip :-)

Afbeelding

Om ijs geef ik niet veel maar de geur van de koeien beviel me zeker :-)

Afbeelding

En waar wacht dit clubje rijders op?

Afbeelding

Juist, op de tweede lichting...

Afbeelding

Die dan blij is om weer te kunnen rollen

Afbeelding

Bijna een tweede botsing (rijdster onwijkt fotografe overigens keurig op tijd).

Groetjes, Sylvia

Henk 58

Bericht door Henk 58 » 21-07-2015 00:18

Na afloop van de dag had ik 403 km op de teller staan. Het was een mooie rit door een prachtig gebied.
Bedankt voor het organiseren van de rit.
Sylvia graag gedaan tot een volgende rit.

groetjes,

Henk

Gast

Bericht door Gast » 21-07-2015 13:05

Ik ben ook veilig thuisgekomen na weer zo'n 350 km, Gisteren op de fiets naar het werk en vanmorgen wilde ik op de motor gaan, maar helaas de voorband leeg. Dit verklaarde misschien ook dat ik sommige bochten we heel ruim moest nemen om dat het stuurgedrag het insturen niet toe liet.

heeft iemand ervaring met 2 verschillende merken banden? Ik heb nog een Metz.. Feelfree voorband liggen met ruim 4 mm en achter zit er een Michelin City wintergrip. of maar gewoon niet te zuinig zijn en een nieuwe Michelin erop.

voorremschijf is ook aan de beurt dus dat kan in 1 moeite door

Jacqueline & Peter
nogmaals bedankt en deze mooie route die ga ik nog een keertje met mijn vrouw rijden maar dan met de Twingo, ze stap helaas niet meer achterop. Alleen dat stukje fietspad sla ik dan maar over :D

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 27-07-2015 20:23

Ook ik kijk terug op een mooie zomerrit, laten we die hittegolf maar vergeten de volgende keer. Nog niet vaak zoveel regen gehad tijdens een DBS-rit, smiddags waren alle kleren weer droog gewaaid dus zo erg was het ook weer niet. Leuke stops onderweg, alles weer prima georganiseerd.

Peter bedankt voor het uitzetten van deze mooie rit!
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Plaats reactie