2015 - DBS Late Zomerrit

Deleted User 246

Bericht door Deleted User 246 » 30-08-2015 23:14

😂😂😂😂😂😂😂😂😂


Grappig verhaal en hele mooie fotoos, toppie gedaan Guido 👍🏻



Afbeelding

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 31-08-2015 09:52

Leuk gedaan :-P

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 31-08-2015 10:34

Mooie verslagen en leuke foto's van de diverse deelnemers van een geslaagde DBSrit/weekend. :D
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Bericht door john57 » 31-08-2015 12:44

Kei leuk 👍
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

VFRico

Bericht door VFRico » 31-08-2015 17:45

Ik weet nog veel meer leuke plekjes in Drenthe, Friesland en Groningen, dus wie weet volgend jaar nog een keertje??

Gast

Bericht door Gast » 31-08-2015 19:02

Ik hou mij aanbevolen , een route door Friesland waar mijn roots liggen, met het plaatsje Boyl er in
dat zou ook prachtig zijn.
Zo komen ook wij uit het noorden aan onze trekken, ons land is prachtig met al zijn plaatsen.
Rico, doe de groeten aan Geert van Geert
Ben mij nu een beetje aan het voor bereiden voor 27 September.
Geert

Gerhard

Bericht door Gerhard » 31-08-2015 21:53

Even mijn Duit in het zakje...

Zaterdagochtend om even voor 8.00 uur hebben we Meneer Burgman uit z'n slaap gehaald. Niks geen chagrijnig gemopper, één druk op de knop en hij stond ons bereidwillig tot dienst. Tineke en ik vinden landelijke wegen veel fijner rijden dan snelwegen maar om een of andere reden trekken we er dan te weinig tijd voor uit want in de tocht naar het startpunt komen we geheid tijd te kort en moeten dan vaak alle zeilen bijzetten en alsnog de snelweg pakken om op tijd te komen. Nu dachten we "dat gaat ons nu niet gebeuren" en namen we alleen snelwegen (A35 en A28) en grote doorgaande provinciale N-wegen (N35, N36 en N48) met als gevolg dat we nu een half uur te vroeg bij die grote gele M stonden.
Langzaamaan druppelden de deelnemers binnen, in totaal twintig man. Voorwaar geen slechte opkomst. Om 10.30 uur werd het startsein gegeven en zette de stoet zich in beweging. Motorscooterlover Donald had aangegeven iets later te komen en zou zich op een later punt in de route aansluiten.

Eerst reden we in zuidelijke richting en deden plaatsjes als Grolloo (Cuby & the Blizzards), (museumdorp) Orvelte en (voormalig kamp) Westerbork aan. Hier - temidden van de bossen - een kleine pauze gehouden. Daarna via Emmen naar onze lunchlocatie in Nieuw-Weerdinge, Partycentrum Viper. Nu bleek maar weer eens waarin een klein dorp groot kan zijn want het was een enorm groot etablissement. Binnen was het een beetje donker maar zag er wel ontzettend gezellig uit. Toch verkozen we een plekje op het terras aan de voorkant, ook gezellie hoor. Wel veel verkeer en ook gevarieerd verkeer! Van enorme landbouwvoertuigen, een knalgele Lamborghini en veel motoren waarvan sommige volgens mij versterkers in hun uitlaat hadden ingebouwd.

Het eten was er goed alleen zaten de pannenkoekenbestellers in het verdomhoekje want die kregen als laatste hun gerecht voorgeschoteld. Donald was ook op tijd bij de Viper verschenen om nog een vorkje mee te kunnen prikken en zou de rest van de tocht ook meerijden.
We reden verder en kwamen langs het klooster in Ter Apel (mooi laantje!) en het vestingstadje Bourtange. Deze en eerder genoemde locaties zijn best wel een bezoekje op zich waard maar dat valt binnen het stramien van een tourtje eigenlijk niet te doen, kost veel te veel tijd. Tineke en ik gaan dit zeker in alle rust nog een keertje bezoeken.

De laatste tussenstop maakten we bij Blauwestad, een 'nieuwe' stad welke aan een kunstmatig meer ligt en veel watergerelateerde voorzieningen heeft. Er stonden ook een aantal zandsculpturen van o.a. Johnny Depp als Captain Jack Sparrow. Jammer genoeg geen sculptuurtje van Keira Knightley want daar had ík dan wel weer mee op de foto gewild!

Via een erg mooie route door kleine dorpjes kwamen we bij het eindpunt aan in Termunterzijl. Wat mij aan het laatste stuk opviel was dat we (bijna) geen tankstations (meer) tegen kwamen. Ik had in Blauwestad al mijn noodflesje peut in de scooter gekieperd want de naald van de brandstofvoorraadmeter bivakkeerde al een tijdje in het rode vlak en voelde zich daar prima thuis! Nou ben ik zelf niet zo'n paniekerig manneke en ik weet dat ik 300 kilometer op een volle tank kan maar het zat me toch niet helemaal lekker. Bij aankomst in Termunterzijl maar even naar de dichtstbijzijnde pomp gezocht (navigatie) en die bleek 7 kilometer verderop te liggen bij Delfzijl. Ook weer opgelost! Bij het mooie sluisje/haventje bij het visrestaurant wat foto's gemaakt en een patatje gescoord met een gratis drankje van onze sponsor. Chapeau!

Daarna gingen we naar huis - eerst nog even tanken in Delfzijl (12,20 liter, dus nog een litertje speling) - en nu kozen we voor de provinciale wegen richting Veendam, Stadskanaal, Emmen, Hardenberg, Almelo en Enschede. In Stadskanaal zijn we nog even gestopt bij museumspoorlijn S.T.A.R omdat treinen mij nou eenmaal trekken. Even verderop nog een Dame Blanche (ik) en een cappuccino met appelgebak (Tineke) weggewerkt en via de eerder genoemde route kwamen wij voor 22.00 uur thuis.

Mijn complimenten voor de uitgezette route. De sfeer was goed, het weer was goed, het eten was goed, wat wil een mens nog meer? O ja, we hebben 508 kilometer gereden in 14 uur tijd. 't Lijkt bijna werk, ha ha!

Wat foto's



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fred3111
Gouden sterlid
Gouden sterlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 12-06-2015 21:04

Greetings Fellow Life Forms

Bericht door fred3111 » 02-09-2015 15:02

Na een hoop geknip hier alvast m'n eerste filmpje: http://youtu.be/dMtGl0bvq0s

De volgende volgen asap, echter na de lunch was het accuutje van mn camera leeg.

Veel plezier en tot snel!
De voorzijde van mijn Burgman 650 Executive is zo mooi!!! Jammergenoeg zien de meesten slechts mijn achterlichten!

Diny
Berichten: 924
Lid geworden op: 17-06-2011 20:47

Bericht door Diny » 02-09-2015 17:38

Leuk Fred, een goed begin :D
Honda NC750DC Integra (2018.......)
Honda NC700DC Integra (2017-2018)
Kawasaki J300SE (2014-2017)
White Beauty (Piaggio Carnaby Cruiser 300ie)(2012-2014)
Kymco Agility 150 cc (2011-2012)

motorscooterlover

Bericht door motorscooterlover » 02-09-2015 19:49

Hallo vrienden van de DBS,
Ook ik heb genoten van deze prachtige tour,deels zelf gereden en deels met de groep mee,de foto,s die ik plaats geven een mooi beeld van deze top tourdag

Groet,Donald

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie