STN Zeeland Megatour 2014

Plaats reactie
Stephan

STN Zeeland Megatour 2014

Bericht door Stephan » 07-04-2014 13:35

Gisteren heb ik samen met een hoop andere STN leden de Zeeland Megatour gereden.
Voor mij, vanuit Amsterdam, was deze uit en thuis 454 km (op een 50cc) Om 05.00uur de deur uitgegaan en om 23.00uur weer thuis...Een geweldig mooie tour, veel gezien, en het weer was op wat spatje na perfect. Onderweg kwamen we volgens mij Peter2310 nog tegen die toch even om keek naar al die 50cc brommertjes.....Helaas ook een valpartij van een lid, echter wilde hij toch doorijden (ondanks pijn in zijn schouder) Na afloop toch geconstateerd dat hij een gebroken sleutelbeen had.

De verslagen van onze leden staan hier:

http://www.scootertourclubnederland.com ... =16&t=2941

voor de liefhebbers deel ik mijn eigen verslag op het DBS forum:

____________________________________________________________________________

Om 04.00uur ging het wekkertje af. De avond ervoor had ik alles al klaar gezet, dus kon zo in mijn kleding springen en de lunchpakketten die mijn schatje had gemaakt meenemen. Rond 05.00uurr stond ik bij de BP Zuiderzeeweg (Schellingwoude) even afgetankt en wachten op Mario

Afbeelding

Mooi op tijd kwam Mario met de rode duivel aanrijden

Afbeelding

Samen zijn we richting Muiden gereden, waar Tonny en Gerrit al stonden te wachten voor een dicht hek, we dachten allemaal dat het terrein 24u open zou zijn, maar dat was dus niet het geval. Gelukkig kwam er na 10 minuten een beveiliger die het hek openmaakte.

Afbeelding

Iedereen was vrij snel aangekomen bij de Maxis, waaronder ook Rolf (Florentinus) en zijn maatje Ron, voor beide heb ik diepe respect gekregen, maar daar later meer over.
Tijd om te vertrekken, richting portengen waar Cees aan zou sluiten, en ook Cees was mooi op tijd

Afbeelding

Mooie ochtendzon taferelen

Afbeelding

Tussendoor begon het hier en daar wat te regenen, maar door weinig wind en een best hoge temperatuur viel het allemaal wel mee.

Aangekomen bij de pont in Schoonhoven

Afbeelding

De reis liep voorspoedig, het tempo zat er goed in. Net voor de Moerdijkbrug moest er nog even worden getankt en een broodje / koffie worden genuttigd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor we het wisten kwam de groep met Fabian op kop ook aanrijden

Afbeelding

Aangezien onze tourbuffel TK E zo onder de plak zit thuis en stapels afwasborstels verslijt, kreeg hij van Marianne en Bram een nuttige aanvulling, een nieuwe afwasborstel en schort met....? JA Ton, even showen dat ding! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels begon het wel iets harder te regenen, maar dat mocht de gezelligheid en pret niet drukken

Afbeelding

Afbeelding

Daarna met zn allen naar de Moerdijkbrug waar wij de leden van scooterclub SG The Saints Rotterdam zouden treffen. Na een paar minuten hoorde we inderdaad behoorlijke race geluiden de brug onder rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik persoonlijk erg leuk vond is dat de dames en heren van deze club zich moeiteloos bij onze clubleden voegde, er werd kennisgemaakt, handjes geschud en naar d e scooters / brommer gekeken. Ondanks het leeftijdverschil en soort scooter ben ik er trots op dat dit toch zo samen kon gaan.

Daarna in twee groepen vertrokken. Achteraf hadden we iets beter moeten kijken naar de verdeling van de groepen want Fabian kreeg de grootste groep waaronder de SG Saints groep. Gelukkig kunnen we van dit soort dingen leren.

Ik zat in de eerste groep van Jan en na een uurtje rijden maakte we een tussenstop om te tanken en waar we ook even op groep twee zouden wachten

Tegelijk moest onze Tourbuffel even worden bijgeladen :lol:

Afbeelding

Net bij aankomst kreeg ik een berichtje van Fabian dat Ron een schuiver had gemaakt. Dat was behoorlijk schrikken :roll: Ik bleef in contact met Fabian die vervolgens melde dat Ron weer reed en ze ook naar de pomp zouden komen.
Ron had inderdaad behoorlijk pijn in zijn schouder, maar hij stond erop om door te rijden. De schade aan de G-Dink was behoorlijk, geen gebroken kappen, maar veel schuifschade

Afbeelding

De eerste groep vertrok vervolgens weer. Dat was een zeer mooie tocht, tot het punt waar Piet uit Goes ons zou ontmoeten. Door alle oponthoud had Piet lange tijd staan wachten (sorry piet :oops: ) Maar door een STN sticker op zijn Elyseo te plakken was hij weer helemaal bij :D

Afbeelding

Tussendoor had ik contact met Fabian die een positie aangaf die anders was als die van ons :roll: Er is toen gekozen om apart door te rijden, wat natuurlijk best wel jammer is omdat je toch als complete club wilt starten en eindigen...
Piet heeft ons vervolgens via de Frietkot, op weg geholpen, waarvoor bedankt Piet!
Uiteindelijk kwamen we bij de dammen uit die zeker mooi waren. Het weer was inmiddels perfect, niet te warm en niet te koud, en vooral droog!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor een foto stop gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

En een "trio selfie" van Jan, Peter en mijzelf

Afbeelding

Tot mijn verbazing kwam opeens de groep van Fabian aanrijden :mrgreen: :mrgreen: daar was ik erg blij mee!
Dus met zn allen even op de foto!

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens zijn we richting Rozenburg gereden, maar tussendoor pikte Albert en zijn vrouw Monic ons op bij Stellendam, erg leuk!!
Aangekomen bij de veerdienst

Afbeelding

Mijn tourmaatje Peter ook moe..... ;)

Afbeelding

Na de pont had ik het persoonlijk een beetje gehad, ik was moe en wilde naar huis. De eerste keer zoveel kilometers en op een New Dink was toch wel pittig.
Gelukkig had Jan nog een tourtje Noord Holland erachter gepland ;) Om 23.00uur kwam in thuis waar ik zo mijn bed in ben gestort...
:shock:

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 07-04-2014 19:18

Respect!
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Deleted User 246

Bericht door Deleted User 246 » 07-04-2014 19:44

Een hele onderneming met de 50 cc-tjes, maar wel super stoer 8) 8)

Echte bikkels die STN-ers :!:

eddd/Ed
Berichten: 725
Lid geworden op: 20-03-2010 17:19

Bericht door eddd/Ed » 07-04-2014 21:02

WOW ,als jullie dit al doen met een 50CC .............denk ik dat met een motorscooter het een mega- toertje Europa wordt of zo,of een een "zeven" landen meeting,of laten we eens de Matterhorn heen en weer doen . respect mannen .

Ed
"Mens" is de naam ......waar ik soms trots op ben ....maar me meestal voor schaam.

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Bericht door john57 » 07-04-2014 22:07

Voor zo'n onderneming neem ik m'n (DBS)petje af 8)
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Bericht door Guido » 07-04-2014 23:37

Een hele tour zeg.. Gaaf dat jullie dit soort ritten ondernemen.
Petje af.
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

Seven Hills - Peter
Berichten: 549
Lid geworden op: 05-01-2011 13:34

Bericht door Seven Hills - Peter » 10-04-2014 19:50

Zoals hier al gezegd diep respect als je dit op een 50 cc voor elkaar krijgt. :!: :!:

En inderdaad heb ik beide groepen afgelopen zondag tijdens een rit in mijn omgeving gezien.
De 1e groep t.h.v. de brug bij Stampersgat waarbij Jan uit Westerblokker (volgens Stephan) de groep zou hebben aangevoerd en Wouter vervolgens de rij sloot. De 2e groep kwam ik na enkele kilometers tegen in het plaatsje Noordhoek waarbij Stephan het voortouw trok. Omdat het nogal een gemeleerd scooter- en brommer gezelschap was merkte ik te laat op dat er voor mij wel meer bekende gezichten in de groep aanwezig waren. De 2e groep in Noordhoek zag ik wat eerder aankomen waarvoor ik dan ook even ben gestopt. Jammer dat ik niet even een babbeltje heb kunnen maken. Doe zeker de groeten aan Jan uit Lisse en Jan uit Westerblokker bij mij nog zeer bekend uit m`n KTN tijd. Ik hoop dat ik jullie jaarmeeting 2014 kan bezoeken om zo nog eens even bij te praten met die echte "50 cc diehards" .

Peter
Kymco Xciting 500I ABS (April 2011 - Sept. 2014) 38.000 km.
Honda Silverwing 600 ABS (Sept 2014 - Nov 2021)
Honda Forza 750 Jeans blue (Febr.2022 - Mrt. 2022 :cry:)
Garmin Zumo XT / Edge Touring / Edge explorer

Plaats reactie