2010 DBS ZOMER rit 25 juli 2010 Heuvelrugroute

ineke
Berichten: 45
Lid geworden op: 11-11-2009 20:21

Bericht door ineke » 23-07-2010 11:26

Volgens Google maps is het van daaruit nog een uur rijden, dus zou ik zeggen tussen 9.15 en 9.30 lijkt mij een goed. We zien je daar dan wel.

goetjes Ineke

mart
Berichten: 283
Lid geworden op: 10-05-2010 06:30

Bericht door mart » 23-07-2010 12:35

Is prima,tot zondag
martin

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Bericht door john57 » 23-07-2010 13:03

Top, ik ben er ook tussen 9:15 en 9:30
Tot zondag.

Gr. John
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Bericht door Guido » 25-07-2010 15:50

VERTEL VERTEL......HOE WAS HET...
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Bericht door john57 » 25-07-2010 17:28

Guido schreef:VERTEL VERTEL......HOE WAS HET...
Allereerst, jammer dat je er niet bij kon zijn, ik hoop dat thuis momenteel alles goed gaat.

Ben net thuis en zit even bij te komen; dit was voor mij de start van mijn vakantie.
Dat DBS niet het alleenrecht heeft op goed weer is vandaag wel duidelijk geworden.
Wat ook duidelijk is is het feit dat DBS helemaal geen super mooi weer nodig heeft om zo'n dag te laten slagen. Het was weer geweldig, heb een hoop bekende en ook onbekende mensen ontmoet.
Het ontmoetingspunt in Bunnik lag er fraai bij en nodigt in ieder geval uit om nog een bij terug te komen. De opkomst was zeker goed te noemen, volgens mij meer dan op de deelnemerslijst stonden.
Ik had een collega verteld van deze tocht en hij belde gisteravond op of hij nog mee kon.
Ook de broer van Mart (die volgens zeggen nog nooit op een motor had gereden) had een MP3 gehuurd en is volgens mij nu ook met het virus besmet.
Door het weer hebben we de route wat ingekort en zijn geeindigd in het luchtvaarmuseum in Soesterberg waar we ons tegoed konden doen aan wat versnaperingen in de kantine aldaar.
Hier ga ik beslist nog een keer naar terug.

Al met al weer een bijzonder geslaagde dag en Fore zal binnenkort wel weer een verslagske schrijven.


Bedankt allemaal voor de gezelligheid.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

Marcel Koenders
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-11-2009 21:19

Bericht door Marcel Koenders » 25-07-2010 17:58

Hallo scootisten,


Opkomst was veeeel meer dan ik had gedacht. Maar wat is dat mooi, zo'n grote diversiteit aan motorscooters en berijd(st)ers. Gaaf om daar tussen te (mogen) rijden.

Veel nieuwe mensen leren kennen (he Appies) en veel bekenden weer gezien.

Afbeelding

Theehuis Rhijnauwen, het vertrekpunt.

Afbeelding

Ik heb maar een paar foto's gemaakt en twee filmpjes. Maar wat ik zo om me heen zag hadden we minstens een filmcrew bij ons en werd er driftig gefotografeerd.

Toch nog een tussenstop ingelast bij de Pyramide van Austerlitz. Met zo'n groot gezelschap een plaatselijke fritesboer aandoen leek me geen succes. En er was parkeerplaats zat.

Afbeelding
Tussenstop bij de Pyramide van Austerlitz

De tweede helft van de rit, die ons om Paleis Soestdijk heen zou leiden, toch maar wat ingekort. Een volgende keer zal ik zorgen dat aan het beginpunt een pompstation is en dat ik er zeker nog een voor onderweg inplan. Kijk, weer wat geleerd.

Vlak voor de pyramide met een klein groepje even getankt. Een deelnemer reed namelijk al op benzinedampen.

Afbeelding

Wat duurt het dan lang voor je een pomp vindt, niet?

Ik heb genoten en wil alle deelnemers complimenteren met hun rijstijl. Klasse.

Guido, we hebben je gemist en aan je gedacht, in het bijzonder je hond. Ik heb al begrepen dat het inmiddels beter gaat, maar zonder die wetenschap rijd je niet rustig. We zien je ongetwijfeld de eerstvolgende keer en zoals je ziet groeit de DBS, jouw cluppie.

Groetjes van Marcel (Markoen) en allemaal bedankt voor deze leuke dag.

Marcel :wink:
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 25-07-2010 19:10

Hallo allemaal,

Wat hebben wij genoten van onze eerste DSB rit!
Zonder enige verwachting gistermorgen (jaja, Goes is ver weg :wink:) met een grote omweg naar Zeist gereden alwaar we een overnachting geboekt hadden.
Vanmorgen op het dooie akkertje kunnen ontbijten want door de overnachting werd het voor ons een soort "thuiswedstrijd".
Zeist-Bunnik kun je bijna kruipend doen....
Aangekomen bij de Theetuin (mooi locatie met gigapunten appelgebak.....) kennis gemaakt met vele scotisten.
Er kwamer er steeds meer bij.
Uiteindelijk met een behoorlijke stoet (ik denk zo'n 25 2- danwel 3-wielers bij elkaar) en route gegaan.
Een mooie tocht met leuke weggetjes.
Ook de "peukenstop" was geweldig getimed (nee, ik rook zelf niet): juist op dat moment vielen er de nodige druppels uit het luchtruim maar.....de meeste van ons stonden droog onder de bomen dus kon ons dat totaal niet deren.

Als vrouwelijke bijrijdster erg leuk om te zien dat ik niet de enige was.
Dames, bedankt voor de gezellige vrouwenpraat die uiteraard niet ging over: navigatiesystemen, type scoot of andere technische zaken maar vooral over: hoe zie ik er op m'n best uit in zo'n uiterst onflatteuze motorbroek, hoe krijg ik mijn motorcoupe weer in model en ga zo maar door.
Volgende keer nog meer dames mee??????

Wij hebben in ieder geval het DBS-virus te pakken.
Uiteraard gaan we 11 september mee met de rit georganiseerd door Marcel met start Etten-Leur.
Daarnaast hopen wij velen van jullie te zien op de mosselrit http://www.lee-riders.nl/joomla/ welke volgende week gehouden wordt in ons eigen Zeeland.
Deze rit mag je gewoon niet missen! Een prachtig stuk Zeeland krijg je te zien, een grote stop op de glooiing van de Vlissingse boulevard waarbij je moet uitkijken dat de zeeschepen je scootje niet raken....
Enne, dat je niet van mosselen houdt kan niet als excuses aangevoerd worden. Die geef je dan maar aan je buurman......

Nogmaals, bedankt voor de hele gezellige dag vandaag en tot een volgende keer!

Patrick en Mariette
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

enkele foto´s

Bericht door De Appies Patrick » 25-07-2010 19:48

Afbeelding
Peukenpauze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tussenstop Austerlitz
Afbeelding
Soesterberg
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

mart
Berichten: 283
Lid geworden op: 10-05-2010 06:30

Bericht door mart » 25-07-2010 20:00

Het was inderdaad een zeer geslaagde dag,voor mij was het de tweede rit en voor mijn broer de eerste.
Het kwam zaterdag zo ineens bij hem op om een mp3 te huren en mee te gaan met de toerrit.
Na een voorzichtig begin heeft hij vandaag zeer genoten en denkt er serieus over na om er een te kopen.(vooral de witte die mee reed vond hij zeer mooi om te zien).
Al met al een mooie dag,ook om diverse mensen voor de tweede keer weer te zien.
Bij deze wil ik me ook graag aanmelden om volgend jaar de voorjaarsrit te organiseren,
bij ons in Twente zijn ook hele mooie routes te rijden,maar dat is iets voor volgend voorjaar.
organisatie bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gr Martin

eddd/Ed
Berichten: 725
Lid geworden op: 20-03-2010 17:19

Bericht door eddd/Ed » 25-07-2010 20:51

Marcel(markoen),Ronald ,Jos(fore) en Mark(guldie),bedankt voor het uitzetten van deze mooie rit,

Jullie zetten de rest meteen voor een probleem ,nl: hoe kom je hier nog overheen ,alles prima gewoon.

En wat ik persoonlijk het allermooiste vind aan onze ritten is dat iedereen van alle windstreken van Nederland toch op komt dagen,en er geen hokjes zijn met specifiek 1 soort scooter ,alles is welkom .
alle oude bekenden gezien (en weer nieuwe bekenden ontmoet)

GE-WEL-DIG
Ed
ps.
toaal dit weekend zo,n kleine 672 Km op de majesty gepropt (en ze deed het weer moeiteloos...............wat een geweldig ding)
Jammer dat je er niet bij kon zijn Guido, maar dat halen we wel een keer in ,man, ik zal je even Pm' n over een idee wat ik had.
"Mens" is de naam ......waar ik soms trots op ben ....maar me meestal voor schaam.

Plaats reactie