pinksteren
-
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 10-11-2009 21:26
Klopt, daarom mijn uitgebreide zoektocht naar een nieuwe. Ik wil het allemaal kunnen met evenveel plezier en geen keuze moeten maken tussen het een of het ander.mart schreef:De rust die ik heb als ik 140 km/h rijdt heb je op de meeste scooters niet
Wel mooi dat we het uiteindelijk allemaal leuk hebben gehad.
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018
-
- Beheerder / Oprichter
- Berichten: 1809
- Lid geworden op: 06-11-2009 15:47
Fijn dat jij ook een fijne pinkstertoer hebt gereden.
Ik denk overigens dat verschil in toeren altijd al heeft bestaan, afhankelijk van de soort motor die er gebruikt wordt. Een groep racejongens zal zich niet prettig voelen bij de scooters of de wijze waarop jullie naar Duitsland zijn geweest. De verschillende types hebben verschillende rijeigenschappen, een toerrit voor een bepaalde type zal dan ook meer geschikt zijn desbetreffende type. Natuurlijk zijn er bij sommige types overlappingen en kan er dus heel goed samen gereden worden. Nog weer andere liggen zo ver uit elkaar dat het een heel stuk moeilijker te matchen is.
Daarom ook de vaak type specifieke clubs.
Een motor die alle types in 1 is, bestaat niet!
Ik denk overigens dat verschil in toeren altijd al heeft bestaan, afhankelijk van de soort motor die er gebruikt wordt. Een groep racejongens zal zich niet prettig voelen bij de scooters of de wijze waarop jullie naar Duitsland zijn geweest. De verschillende types hebben verschillende rijeigenschappen, een toerrit voor een bepaalde type zal dan ook meer geschikt zijn desbetreffende type. Natuurlijk zijn er bij sommige types overlappingen en kan er dus heel goed samen gereden worden. Nog weer andere liggen zo ver uit elkaar dat het een heel stuk moeilijker te matchen is.
Daarom ook de vaak type specifieke clubs.
Een motor die alle types in 1 is, bestaat niet!
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 08-04-2012 18:13
Misschien kan Nico iets voor Dick in elkaar knutselen?
Zoals we hier hebben kunnen volgen is die erg goed in het in elkaar zeten van losse onderdelen
Kun je hem gelijk rood laten spuiten met een zwarte balk en drie witte kruisjes, echt Amsterdams dus.
Zoals we hier hebben kunnen volgen is die erg goed in het in elkaar zeten van losse onderdelen
Kun je hem gelijk rood laten spuiten met een zwarte balk en drie witte kruisjes, echt Amsterdams dus.
Honda SW-T600. Met twee DBS stickers.
27-04-2013 --> 26-09-2014: 30027 km.
11-10-2014 ingeruild.
31-10-2014 Piaggio X10 350 Executive.
27-04-2013 --> 26-09-2014: 30027 km.
11-10-2014 ingeruild.
31-10-2014 Piaggio X10 350 Executive.
-
- Beheerder / Oprichter
- Berichten: 1809
- Lid geworden op: 06-11-2009 15:47
Dat is nou het mooie van een zware motorscooter..
Meer multifunctioneel dan dat vindt je niet. Lekker relaxed rijden, loungend op een riante zetel. Rap en soepel van de plek, menig motor het nazien geven. EN wanneer je wilt kan de snelheid omhoog tot zo'n 170km p/u, zonder probleem ver boven de maximaal toegestane snelheid.
Er is dan wel een hoop gebulder door de rijwind. Toevallig dat ik afgelopen week een keertje tegen de 170 heb gereden, met Yvon achterop. Het kan!
Maar de vraag is meer, hoe vaak wil en mag je sneller dan de maximale snelheid (130km/u)? Voor mij te weinig om dat zwaarwegend te laten zijn. Desalniettemin vindt ik het een prettige gedachte dat mijn scoot dat zonder problemen aan kan.
En dat gecombineerd met alle voordelen van een motorscooter.... need i say more.
Oeps, een beetje offtopic dit..
Meer multifunctioneel dan dat vindt je niet. Lekker relaxed rijden, loungend op een riante zetel. Rap en soepel van de plek, menig motor het nazien geven. EN wanneer je wilt kan de snelheid omhoog tot zo'n 170km p/u, zonder probleem ver boven de maximaal toegestane snelheid.
140 is met de Silverwing geen probleem, het rijd dan nog steeds strak en stabiel. Bij 170 overigens ook.De rust die ik heb als ik 140 km/h rijdt heb je op de meeste scooters niet
Er is dan wel een hoop gebulder door de rijwind. Toevallig dat ik afgelopen week een keertje tegen de 170 heb gereden, met Yvon achterop. Het kan!
Maar de vraag is meer, hoe vaak wil en mag je sneller dan de maximale snelheid (130km/u)? Voor mij te weinig om dat zwaarwegend te laten zijn. Desalniettemin vindt ik het een prettige gedachte dat mijn scoot dat zonder problemen aan kan.
En dat gecombineerd met alle voordelen van een motorscooter.... need i say more.
Oeps, een beetje offtopic dit..
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 10-05-2010 06:30
Het gaat er denk ik ook niet om hoe hard je nu precies gaat,de pan moet 230 km/h kunnen maar ik ga dat in ieder geval niet proberen..
Het is wel zo dat ik zonder moe te worden een uur achter elkaar tussen 130/160 kan rijden.dat is mij op een scooter niet gelukt.maar voordat de gedachte van racers weer boven komt ikzelf ben in het sauerland meermaals door motoren ingehaald omdat ik in hun ogen niet hard genoeg ging.
Ik heb alleen tijdens deze tocht wel gemerkt dat het bij muj meer om het rijden gaat dan om de omgeving 8) lekker door de bochten cruisen en dat mis ik de laatste tijd bij de DBS een beetje.
zonder iemand te willen beledigen,maar tijdens de laatste tochten komt de snelheid bijna niet boven de 60km/h uit.
Ik mis hier een beetje het "rijden".
Maar goed eigenlijk ging hier het topic niet over
Het is wel zo dat ik zonder moe te worden een uur achter elkaar tussen 130/160 kan rijden.dat is mij op een scooter niet gelukt.maar voordat de gedachte van racers weer boven komt ikzelf ben in het sauerland meermaals door motoren ingehaald omdat ik in hun ogen niet hard genoeg ging.
Ik heb alleen tijdens deze tocht wel gemerkt dat het bij muj meer om het rijden gaat dan om de omgeving 8) lekker door de bochten cruisen en dat mis ik de laatste tijd bij de DBS een beetje.
zonder iemand te willen beledigen,maar tijdens de laatste tochten komt de snelheid bijna niet boven de 60km/h uit.
Ik mis hier een beetje het "rijden".
Maar goed eigenlijk ging hier het topic niet over