Belgisch(e) vraagske(s) over Nederlandse ritjes ...

Ga je zelf een leuke rit doen? Vertel het ons.
Plaats reactie
fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Belgisch(e) vraagske(s) over Nederlandse ritjes ...

Bericht door fore (Jos) » 19-11-2009 02:08

Ik vermoed dat 'belgische' en 'nederlandse' rit-gewoonten, -behoeften, -mentaliteit gelijklopend zijn, maar ik pols toch maar even?

* Worden er eigenlijk 'regelmatig' dag-ritjes ineengestoken/gereden?
* In't weekend?
* Hoe gaat dat praktisch in z'n werk?
* Hoe lang zijn die?
* komt daar 'veel' volk op af?
* GPS? roadbook?
* Waar zijn de 'mooie' plekjes in nederland ...

Enfin, het kriebelt enorm om jullie vlakke land eens te verkennen ...
Wie begeleid mij ... :P
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Re: Belgisch(e) vraagske(s) over Nederlandse ritjes ...

Bericht door Guido » 19-11-2009 10:03

fore schreef:Ik vermoed dat 'belgische' en 'nederlandse' rit-gewoonten, -behoeften, -mentaliteit gelijklopend zijn, maar ik pols toch maar even?

* Worden er eigenlijk 'regelmatig' dag-ritjes ineengestoken/gereden?
Ik lees regelmatig over ritten georganiseerd door club, vereniging of rijders zelf. Heb daar tot nu toe niet aan mee gedaan, ook omdat ik weer sinds een goede maand een motor heb.
* In't weekend?
Vaak is dat in de weekenden idd, maar ook tijdens landelijke vrij/vakantiedagen.
* Hoe gaat dat praktisch in z'n werk?
Denk niet afwijkend van hoe het in België word gedaan. Via een website/forum is er overleg om te kijken of er animo is. Daarna word het uitgewerkt en gepland.
* Hoe lang zijn die?
Dat verschilt enorm.
* komt daar 'veel' volk op af?
Schijnbaar genoeg om een gezellige dag te hebben.
* GPS? roadbook?
* Waar zijn de 'mooie' plekjes in nederland ...
Wat is er niet mooi in Nederland? ;-)

Enfin, het kriebelt enorm om jullie vlakke land eens te verkennen ...
Wie begeleid mij ... :P
Ik denk dat het voor het organiseren van een rit binnen de DBS nog wat vroeg is. We zijn groeiende en ik hoop in het voorjaar toch eens te kunnen gaan navragen of er interesse is.
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Bericht door john57 » 19-11-2009 12:55

Ik heb in augustus 2008 deelgenomen aan de eerste Motor-Forum scootertocht door het Groene Hart (omgeving Utrecht, Vinkeveen e.d.) Dit was een tocht georganiseerd door enkele enthousiaste leden van het Motor-Forum. De belangstelling hiervoor was groot (ook deelnemers uit België).
Het weer op die dag was perfect en het was eigenlijk de eerste keer dat we elkaar (in het echt) ontmoetten.
Daarnaast heb ik ook via het Motor-Forum deelgenomen aan een scooter-meeting in Rotterdam bij de redactie van ScooterXpress; ook dit was perfect georganiseerd.
Ook werd er door enkele Zuiderburen een rit georganiseerd door de Ardennen (door omstandigheden kon ik hier helaas niet bijzijn) en een spontane rit door de Duitse Eiffel.
Gezien de reacties van de leden kijken de meeste al weer uit naar een volgende meeting/toertocht.

Daarnaast heb ik via het Motor-Forum ook contact gezocht met een collega-scooterrijder om te kunnen beoordelen of de topkoffer die ik aan wilde schaffen aan mijn verwachtingen voldeed (de koffie stond klaar).

Overigens zie ik op dit forum ook al namen voorbij komen welke ook op Motor-Forum actief zijn.

Gr. John
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Bericht door fore (Jos) » 19-11-2009 13:55

john57 schreef:Ik heb in augustus 2008 deelgenomen aan de eerste Motor-Forum scootertocht door het Groene Hart (omgeving Utrecht, Vinkeveen e.d.) Dit was een tocht georganiseerd door enkele enthousiaste leden van het Motor-Forum. De belangstelling hiervoor was groot (ook deelnemers uit België)....
Ik herinner me die rit ... die vertrok in vianen niet? :P
Ik was 1 van die belgen ... :wink:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Bericht door john57 » 19-11-2009 19:39

fore schreef: Ik herinner me die rit ... die vertrok in vianen niet? :P
Ik was 1 van die belgen ... :wink:
Ja, dat klopt vertrek vanuit Vianen. Maar onder welke Nickname heb je dan meegereden?
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Bericht door fore (Jos) » 19-11-2009 22:39

john57 schreef:
Ja, dat klopt vertrek vanuit Vianen. Maar onder welke Nickname heb je dan meegereden?
Swing ... (fore was al bezet)

Maar ik kom/kan niet meer op dat forum ...

(deze zuinige belg surft nog met W95 IE5 ... ) :oops:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

Marcel Koenders
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-11-2009 21:19

Re: Belgisch(e) vraagske(s) over Nederlandse ritjes ...

Bericht door Marcel Koenders » 13-04-2010 20:09

fore schreef:Ik vermoed dat 'belgische' en 'nederlandse' rit-gewoonten, -behoeften, -mentaliteit gelijklopend zijn, maar ik pols toch maar even?

* Worden er eigenlijk 'regelmatig' dag-ritjes ineengestoken/gereden?
* In't weekend?
* Hoe gaat dat praktisch in z'n werk?
* Hoe lang zijn die?
* komt daar 'veel' volk op af?
* GPS? roadbook?
* Waar zijn de 'mooie' plekjes in nederland ...

Enfin, het kriebelt enorm om jullie vlakke land eens te verkennen ...
Wie begeleid mij ... :P
Hallo Fore,

Ik heb ooit eens het ANWB Autorouteboek Nederland aangaschaft. Daarin staan alle door de ANWB bewegwijzerde routes, zoals de Bollenstreekroute, de Heuvelrugroute, de Midden-Zeelandroute et cetera. In dat boek staan per route de afstand en de bezienswaardigheden. Binnenkort (juli?) wil ik op een zondag de Heuvelrugroute rijden. Daartoe open ik een topic. Voor jou vanuit Belgie alweer een aardig stuk landinwaarts.

Misschien wel aardig (weet alleen niet waar je in Belgie woont) zijn de Mergellandroute (omgeving Maastricht, zuid-limburg), de Taxandriaroute (omgeving Breda en stukje Belgie) en de Reynaertroute (Zeeuws-Vlaanderen en een stukje Belgie). Er zijn zeker zeven routes op het grensgebied met Belgie.

Wat me ook leuk lijkt is naar een lid van DBS toe en van daaruit de hem bekende omgeving verkennen. Dus gewoon op de bonnefooi. Wil ik ook wel eens doen in West-Brabant.

Mooie plekjes in Nederland? Amai, zoals jullie plegen te zeggen, Die zijn er maar zat. Geef maar eens je voorkeur aan: polder, bossen, zee, heuvelachtig (ja, hebben wij ook), oude dorpen et cetera.

Marcel
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)

fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Re: Belgisch(e) vraagske(s) over Nederlandse ritjes ...

Bericht door fore (Jos) » 15-04-2010 09:37

Dag Marcel,
markoen schreef: Hallo Fore,
Misschien wel aardig (weet alleen niet waar je in Belgie woont) zijn de Mergellandroute (omgeving Maastricht, zuid-limburg), de Taxandriaroute (omgeving Breda en stukje Belgie) en de Reynaertroute (Zeeuws-Vlaanderen en een stukje Belgie). Er zijn zeker zeven routes op het grensgebied met Belgie.

Ik woon in Haacht ... 25 km ten oosten van Brussel.
Taxandrie-, mergel- en reynaert-route staan reeds op m'n 'palmares'

De mergelroute is om duimen en vingeren af te likken ... :P
markoen schreef: Wat me ook leuk lijkt is naar een lid van DBS toe en van daaruit de hem bekende omgeving verkennen. Dus gewoon op de bonnefooi. Wil ik ook wel eens doen in West-Brabant.

Marcel


Zo gebeurt het hier ook meestal. Het simpelst, geen gedoe. Afspraak in 1 of andere kroeg ... klappeke doen, klein (100-150 km) lokaal toereke, nog een klappeke ... terug naar huis ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

Marcel Koenders
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-11-2009 21:19

Bericht door Marcel Koenders » 15-04-2010 16:58

Nou, je hoeft wat mij betreft geen tientallen scoots te regelen om te toeren. Een stuk of 2, 3, 4, 5 is ook zat.

Wellicht vind ik een Bredanaar of Roozendaler hier in 't Zuiden, zijn we toch zo met een groepje. Trouwens, Belgie is ook mooi. Toertje grensgebied Zeeuws-Vlaanderen?

Ik ga nu iets regelen eind juli (Heuvelrug), eind mei heeft Guido een tocht rondom Nijmegen geregeld.

Nog zat zondagen tussendoor.............


Marcel
Vespa LX 125
Honda Nighthawk 650
SYM GTS 250i
Honda Deauville 700
Suzuki Savage LS 650
Jinlun 250 chopper
Honda Magna 700
Kawasaki Eliminator 250
Kawasaki 700 LTD
SYM GTS 250
Honda VT 500 C Shadow
Honda VF 700 C Magna
en een Saxonette (blauw kenteken)

Plaats reactie