Laatste Tanktastocht 2011 (TTT-07)

Ga je zelf een leuke rit doen? Vertel het ons.
Hans M
Berichten: 524
Lid geworden op: 18-02-2010 23:21

Bericht door Hans M » 16-10-2011 22:25

Was net thuis voor het eten. Mijn dochter en haar vriend waren er ook dus vandaar dat de foto's nu pas komen.
Op de heenweg was het koud, blij dat ik handvatverwarming heb en na een bak koffie bij Peter en Jacqueline weer op temperatuur gekomen. Er zat al een aardig clubje.
Het was een mooie rit en het weer zat weer eens mee. Aan het einde nog het cafe leeg gehaald er stonden 2 tafels buiten maar geen stoelen, neem maar mee als je ze maar weer terug zet. Nadat onze prive ober de bestelling had opgenomen lekker genieten in de zon.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Al met al een heel gezellige dag iedereen badankt
Groet Hans en Ria

2016 juni Suzuki Burgman 650 Z ABS
2011 mei - 2016 juni Honda SilverWing SW-T400 39514 KM
2009 Honda Forza 250 EX ABS
2005 Yamaha Diversion 600S
2000 Honda Shadow VT500

Piag250
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-07-2011 23:21

Bericht door Piag250 » 16-10-2011 22:43

Jullie hebben het goed getroffen, het weer was heel lekker om een mooie tocht te maken.

onder het vliegen met mijn helikopter dacht ik nog aan jullie.
wat een mooi dag.
Groet,

André

fore (Jos)
Berichten: 517
Lid geworden op: 16-11-2009 23:29

Bericht door fore (Jos) » 16-10-2011 22:50

Vermits ik zonder camera op trot was, heb ik geen beeldjes kunnen maken ... dus je zal het moeten doen met duizend woordjes ... :oops:

Uit het dagboek van fore: Zondag 16 oktober 2011

't was de laatste dagen wreed koud 's morgens, dus had ik al een paar van m'n wintervoorzorgen genomen … wintervoering in de broek, lange onderbroek, dik (geruit) hemd en fleezeke, winterhandschoenen .. niet geschoren ... :roll:
7h45 … we zijn er klaar voor. De scooter, volledig, onder een laagje ijs … Brr, ??!! da's koud aan m'n gat ... Duh . Nog vlug naar de benzinepomp en … Zevenbergen (110 km) here I come.

Aan de uitrit van zevenbergen, komt er van links een grote BMW (met duo) en die wuiven allebei heel heftig goedemorgen … Ik dacht nog bij mezelf 'Pfff die zijn nog nie goe wakker', die hebben niet in de BMW-mot dat mijn wieltjes kleiner zijn dan die van hun … Toch een beleeft handje terug gegooit.
Na een paar 100m, duik ik in de doolhof van Zevenbergen … links, rechts, rechtdoor, … tot aan Peter z'n voordeur …steeds die BMW volgend sure? … Ohh, ik wist nie dat BMW ook scooters had … :? Dag Ruud, dag jolanda ... :oops:

Ook Ronald komt toe … Peter verwelkomt ons en kijkt vertwijfeld naar mij .. Jou ken ik (nog) niet … Doch, voor ik m'n intro afgemaakt had, wist ie reeds m'n naam en toenaam … ( think deduction! … my dear Watson …deduction) ... en ik dacht dat nederlands overal 't zelfde was (zekerheden???)

De gastvrouw des huizes (Jaqueline :?) was al vollop bezig moet koffie en koekskes klaar te zetten voor 'die bevroren kou-kleumen'. Ondertussen keurden we de hond grondig, we zijn unaniem in ons besluit … als je niet te nauw kijkt naar de lengte van z'n neus en z'n poten is het een biegel-lookalike :)

't Is al over tienen, de koekjes en koffie zijn op(8)), we zullen maar is gaan rijden zeker …
Peter word unaniem aanvaard als het local-opperhoofd voor vandaag. Het laagstaand herfstzonnetje deed z'n best om 'de aarde op te warmen', maar 't was blijkbaar wat trager vandaag … (solar-dipje?)

We passeren in markoen-ville (etten-leur) …doch, Marcel was nergens te bespeuren.
Door de dorpen, velden, bossen, bereiken we oudenbosch. Naast de Basiliek word de rookpauze gehouden.
De open plek, in het zonnetje word al snel gewaardeerd … onze warmte-batterijen worden gretig opladen door het zonnetje … echte DBS-ecologisten. Nadat de nicotine-peilen weer in het groen stonden, trekken we verder door het vlakke land tot Nispen. Daar vinden we een hele resem moto's, her en der, geparkeerd. Als rasechte scooteristen, claimen we onze plaatsen op het terras van 'de gouden leeuw'. Het verspreide, doch niet bezeten, meubilair wordt vakkundig verzameld en herbouwd tot een DBS-tribune met voldoende zitplaatsen … al het overbodige, werd vakkundig op de grond gesmeten … Op de 'WatEteMenu'-kaarten vonden we toch 3 regeltjes die eetbaar werden geacht … uitsmijters, tosti en … bitterballen huil[[ . Hoe meer uitsmijters ze serveerden, hoe minder er tussen lag. De kaas was op … (Tjongejonge, Nederland zit zonder kaas !!! … Weer een zekerheid die wegvalt in 't leven)
Nadat de uitsmijters verorbert waren,werd de koffie gebracht. Ik die dacht dat 'koffie verkeerd' iets anders betekende. (nog een zekerheid die weg is).

Alles is betaald en we maken ons klaar voor de foto-shoot (met interview) van promotor.

Na deze formaliteit, was het echt heerlijk genieten in de zon … onderweg flitste de volgende vraag in mij op:
Hebben jullie witte koeien, met zwarte plekken of zwarte koeien met witte plekken … :roll:
De volgende rookpauze komt eraan, aan een benzinepomp NB !!! … (Daar gaat m'n volgende zekerheid). Gelukkig was er Ruud nog … die van een 150cc, een 50cc scooter omtoverde zodat hij minder moest betalen aan de pontjes!!! Ahaa … de'r zijn toch nog zekerheden in het leven … :twisted: Oef !!!

Peter had het lumineuze idee om het eindpunt te verleggen van Breda naar Baarle-Nassau. Bos en heide maakt plaats voor een mensenmassa van jewelste met de geur van wafels, frieten, mayonaise … ik ruik mijn stal …!

Als alle terrassen volzet zijn, dan maken we ons eigen terras … toch? Op het grasplein naast de kerk, de binnenstoelen vanuit nabijgelegen bistro worden vakkundig buitengezet. … Pen en papier, van de ober , word door peter in bruikleen genomen … en binnen de kortste keer hadden we onze drank … Deze nieuwe , snelle, ober van dienst, werd prompt opgemerkt door onze buren en die begonnen al vlug op hem te roepen … OBER !!! Peter zag onmiddellijk zijn fout in … en gaf snel pen en papier terug aan de rechtmatige gebruiker … ;) Nog wat lekker mijmeren in het zonnetje over koetjes en kalfjes. De verschillende methodes om te stoppen met roken, de ene al wat beter interpreteerbaar dan de andere.
En over 'de simpele' dingen en hun dito oplossingen.

Heerlijk dagje onder plezante en blije mensen. Eigenlijk is er niet veel 'rit-organisatie' nodig om een geslaagd dagje te hebben. Een lumineus ideetje, een forum en 1 week later zijn met +10 mensen (van heinde en verre) aan het toeren.

Meisjes en jongens, bedankt dat jullie er voor gezorgd hebben dat m'n batterijen weer opgeladen zijn voor de komende week.

Aan de Gastvrouw en heer, des huizes in de Zevenbergse doolhof, een dikke mercie voor jullie gastvrijheid, de koffie, de koekskes en andere lekkernijen. Peter, je was/bent een uitstekend voorrijder en gids. Je mag dat nog doen … :))
Voor de ganse companie, Leuk om met jullie 'op trot' te zijn …

Wat heb ik geleerd vandaag:
- In de huidige, overwegend onzekere, wereld er toch nog zekerheden bestaan.
- De hollandse zuinigheid zal ik voortaan de hollandse 'creativiteit' noemen … (en ik heb de indruk dat ze in het noorden creatiever zijn dan in het zuiden ???)
- Ik hoop dat Diny … ooit ... het ware licht mag zien … ;)
- VEEL nieuwe namen en gezichten: Peter, Jaqueline, Ruud, jolande, Mariette, euh … hm, dinges, .. enfin de kwiet met wiet in z'n weekend-sigaren … (Jan?) :oops:
- Met 'de andere' DBS-die-hards toch wat meer kennis gemaakt …
- Het koeie-vraagstuk is niet opgelost vandaag … da's voor de volgende keer



Tot de volgende …
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat

Piag250
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-07-2011 23:21

Bericht door Piag250 » 16-10-2011 23:11

uitsmijters, tosti en … bitterballen . Hoe meer uitsmijters ze serveerden, hoe minder er tussen lag. De kaas was op … (Tjongejonge, Nederland zit zonder kaas !!! … Weer een zekerheid die wegvalt in 't leven)


Deze vind ik echt heel erg goed. en je heb het maar weer mooi verteld Fore.

Weet nu wat ik gemist heb.
Groet,

André

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 17-10-2011 09:24

Fantastisch verslag Jos :D :D
Ik heb ervan genoten om te lezen over zekerheden en onzekerheden in ons Hollands leven 8)

Gelukkig doen we volgend jaar een keer de Vlaamse kant van de grens aan dan kunnen wij ook eens bij u de Belgische zekerheden in het leven beproeven :o Het Degusteren van Belgische bieren bijvoorbeeld :D
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Mariette
Berichten: 291
Lid geworden op: 20-02-2011 22:43

Bericht door Mariette » 17-10-2011 11:59

Hé Jos,

Heerlijk om een dag nadien de dag van gisteren nog eens te herbeleven al lezend vanuit het perspectief van een zuiderbuur!
Super, jouw verslagen.
Iemand die er niet bij was kan zich er vast een hele goeie voorstelling van maken.
Mede door de eerder geplaatste foto's.
Vind dat jij voortaan maar iedere rit mee moet!!!!!!!!!!!!!!!
Ennuh, leuk je eindelijk een keer in het "echt" te zien.....

Groetjes, Mariette :D
2016 Honda CRF 1000 DCT (hoewel, alleen de achterkant is voor mij.....)
2014 Honda NC750X DCT
2011 Kymco DownTown 300i
2011 Honda CBF600 TopHalf ABS

Hans M
Berichten: 524
Lid geworden op: 18-02-2010 23:21

Bericht door Hans M » 17-10-2011 13:37

Inderdaad een mooi stukje Jos :-P
Groet Hans en Ria

2016 juni Suzuki Burgman 650 Z ABS
2011 mei - 2016 juni Honda SilverWing SW-T400 39514 KM
2009 Honda Forza 250 EX ABS
2005 Yamaha Diversion 600S
2000 Honda Shadow VT500

Seven Hills - Peter
Berichten: 549
Lid geworden op: 05-01-2011 13:34

Bericht door Seven Hills - Peter » 17-10-2011 14:53

Mooi verslag Jos, we hebben er gewoon op zitten wachten en de vreugde tranen hebben weer rijkelijk gevloeid.
Ook ik wil hier als mede initiatiefnemer van deze TTT nog even een duit in het zakje doen al zal het evenaren van het Belgisch verslag niet binnen mijn capaciteiten liggen. :D


We schrijven zondag 16 October.

Naar het schijnt wordt het een uitzonderlijke dag om nog een najaars tourtje te maken met DBS- ers danwel KTN-ers.
Laat Promotor nu uitgerekend op deze dag de laatste tanktastocht hebben gepland in de omgeving van Breda. Daar gaan we dus dankbaar gebruik van maken.Op het laatste moment mijn plannen kenbaar gemaakt op het forum en ik blijk niet de enige te zijn die van de laatste zomerse perikelen wil genieten.

6:15: Tuut, tuut, tuut, de wekker heeft er zin in maar dat is niet echt de bedoeling. Een kleinzoon die graag met wekkers speelt kan helaas wel eens wat roet in het eten gooien. :D Nog even een uurtje dromen waarna we om 7:30 het warme nestje uitspringen. (nou ja, springen is er op onze leeftijd niet meer bij) Opfrissen, zondags ontbijtje en de trouwe viervoeter nog even z`n poot laten lichten voordat het DBS geweld zich meld.

9:00: Jan meld zich als eerste op de oprit die ik voor deze gelegenheid vrij heb gemaakt van het “koekblik” om de nodige plaats te creëren. Druppelsgewijs volgen de overige DBS-ers waardoor het huisje al snel zit vol met de overige deelnemers aan deze TTT. Het nuttigen van een bakkie koffie is na een uurtje sturen op deze toch wel frisse octoberdag een plezante bezigheid waarvan evenals het gebruik van “kamertje 100” gretig gebruik wordt gemaakt. Buiten het plakje cake worden de inmiddels traditionele “DBS poten” deze keer verzorgd door Leo, naar ik heb venomen werd hiervoor een Puttershoekse bakker van z`n bed gelicht, traditie is nu eenmaal traditie binnen dit legioen en behoort nu eenmaal nageleefd te worden. Namens Jacqueline nog dank aan de dames voor het opruimen van het “leeggoed”, de hond Tygo hebben we dit helaas nog steeds niet kunnen leren (wat wel eigenlijk :D) zodat hij al vroegtijdig aan z`n mega middagdutje kon beginnen.

10:00: Nadat iedereen z`n (bij)praatje heeft kunnen maken is het tijd om op te stappen en richting Breda te rijden. Omdat Ruud niet zo gecharmeerd is van een Big Mac besluit ik maar om de eerste kilometer vanaf Mr.Donalds te laten voor wat het is en volg ik de rit vanaf “de Haagse Beemden” via het poldergebied van Prinsenbeek naar “Marcel`s Town” zoals Jos dit zo mooi verwoord. Naarmate de tijd en de kilometers verstrijken wordt de temperatuur steeds aangenamer en genieten we volop van het polderlandschap. Omdat Promotor in de routebeschrijving spreekt over de Basiliek van Oudenbosch maar er vervolgens de route niet langs stuurt besluit ik bij Bosschenhoofd een eigen draai aan de rit te geven en zet ik koers naar de kopie van de “Sint Pieter in Rome”, eigen interpretatie moet kunnen volgens het DBS concept. Het nicotinegehalte is inmiddels ook weer op een kritisch niveau aangekomen om aangevuld te worden en we kunnen tevens nog even genieten van de uitzonderlijke zonnestralen op deze schitterende najaarsdag. Via Oud-Gastel zetten we koers richting Steenbergen, een prachtig stukje dijk langs de Roosendaalse Vliet. Om de foto- cq lunch- stop in Nispen te bereiken rijden we in zuidelijke richting naar Heerle voor het laatste stukje naar voorgenoemd punt. De menukaart is hier helaas niet getoetst aan de DBS norm wat niet door iedereen op prijs word gesteld. Een naamsverandering van “De gouden leeuw” naar “De rustende leeuw” is naar mijn mening hier wel op z`n plaats, een bakkie koffie na een half uur gaat ons net iets te ver en dan heb ik nog niet over de kaasloze uitsmijters. Volgende keer toch maar eens een controleur aanwijzen die dit vooraf inspecteert. De zoektocht naar het verloren “Zumoschroefje” op de parkeerplaats in Nispen heeft jammer genoeg niet het gewenste resultaat gehad. Ach, er zullen ook wel meer Zumoschroefjes dan kerktorens zijn, dus dat wordt wel weer opgelost.

14:30: Nadat we met z`n allen door de Promotor fotograaf op de gevoelige plaat zijn verenigd wordt het tijd om koers te zetten richting het eindpunt “Huis ten Bosch” gelegen tussen Chaam en Breda. Omdat de Agility van Diny onderweg nog van een slokje moet worden voorzien verlaat ik wederom het parcours om aan deze behoefte te voldoen. Er blijken tevens meer deelnemers van deze gelegenheid gebruik te maken en wordt er uiteraard nog even een beroep gedaan op onze “nicotine” vriend. Na goedkeuring van de overige deelnemers besluit ik enkele kilometers voor de meet ook het eindpunt te laten voor wat het is en zetten we koers naar het alom bekende en gezellige plaatsje Baarle Nassau. Terrasjes genoeg maar zie er maar eens een plaatsje te vinden met deze meute. Na overleg met een plaatselijke horeca medewerker krijgen we toestemming om de benodigde stoelen uit het etablissement te verkassen naar een aan de overzijde gelegen zonnig grasveld naast de kerk, kan niet beter toch. Het ober spelen gaat me goed af al zeg ik het zelf maar dan moet het wel binnen de DBS kring blijven. We nuttigen hier nog ons laatste drankje en evolueren uiteraard de gereden rit waarna we rond 17:00 richting het thuisfront rijden met nog steeds het felle najaarszonnetje op onze helm. Ondanks de koude vingers van Jacqueline welke moeilijk waren te verhelpen heeft ze het net als ik prima naar haar zin gehad.

Diny, Mariëtte, Jolanda, Patrick, Ruud, Ronald, Jan, Jos, Leo en Hans dank voor jullie aanwezigheid en graag tot een volgende DBS dan wel TTT rit.
Foto`s zijn er helaas door mij niet gemaakt maar door de aanwezigheid van meerdere DBS fotografen zijn er weer volop zonnige momenten vastgelegd zoals jullie inmiddels kunnen zien.

Gegroet,

Jacqueline & Peter
Kymco Xciting 500I ABS (April 2011 - Sept. 2014) 38.000 km.
Honda Silverwing 600 ABS (Sept 2014 - Nov 2021)
Honda Forza 750 Jeans blue (Febr.2022 - Mrt. 2022 :cry:)
Garmin Zumo XT / Edge Touring / Edge explorer

Diny
Berichten: 924
Lid geworden op: 17-06-2011 20:47

Bericht door Diny » 17-10-2011 17:29

Geweldige verslagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!Harstikke leuk om te lezen. Groetjes, Diny

@ Jos
ik zal doorgeven wanneer en op welke manier ik het ware licht gezien heb :lol:
Honda NC750DC Integra (2018.......)
Honda NC700DC Integra (2017-2018)
Kawasaki J300SE (2014-2017)
White Beauty (Piaggio Carnaby Cruiser 300ie)(2012-2014)
Kymco Agility 150 cc (2011-2012)

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 17-10-2011 19:16

Nou als ik het zo lees dan hebben wel een paar tekstdichters in ons midden. We houden jullie "gaven" in gedachten en bij een volgende DBS rit zal deze wellicht worden aangesproken om een verslag te schrijven voor de website :D
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Plaats reactie