Noordkaap (en deze keer echt)

Ga je zelf een leuke rit doen? Vertel het ons.
ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Dag 6

Bericht door ErikW » 09-06-2018 05:42

dag 6. Een rit van 363 km. In het begin weer erg veel last van wegwerkzaamheden. gravel rijden. Er was 1 stuk van 12 km gravel. Daar kun je dus niet harder dan 25 km/u vanwege de kuilen, de stenen en spoorvorming. Ellende dus. Daarna was het over elukkig. Snel de laatste kilomerters in Zweden afgelegd om daarna de grens met Finland te passeren. Hier blijf ik maar 1 dag, Ik zou eerst een route nemen dwars door Finland, maar kwam er achter dat er een stuk van 60 km onverhard inzat, dus ik heb de route omgegooid. Ik neem de 93 naar Noorwegen, rij daar een stuk de E45 om op een gegeven moment naar rechts Finland weer in te duiken en bij Näätämö weer de grens met Noorwegen te passeren voor het laatste stukje naar Kirkenes. Daar blijf ik 2 dagen.

Gravel


Afbeelding

Gelukkig weer asfalt


Afbeelding

Finland


Afbeelding
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Dag 7

Bericht door ErikW » 09-06-2018 17:03

Dag 7 alweer. Een pittige rit van 477 km. Maar wat voor een rit, de mooiste tot nu toe. Ik heb de juiste keuze gemaakt om een alternatieve route te kiezen. Mooie wegen, weinig verkeer en inmiddels in Kirkenes Noorwegen aangekomen. Ik blijf in Noorwegen tot de een na laatste dag, dus nog 12 dagen. Velen zeggen dat Noorwegen het mooiste deel is van de reis. Ik ben benieuwd. Vandaag op een weg gereden in Finland....niet normaal zo mooi. Glad asfalt, geen verkeer, stijgen en dalen en dat 100 km lang. Het vloog letterlijk voorbij. Iets meer dan een uur over gedaan, het ging gewoon te mooi. Vanmorgen begonnen op de 93 in Hetta, die ging aan de Noorse grens over in de E45. Die een tijdje gevolgd en op een gegeven moment rechtsaf de 92 op. Die helemaal gevolgd tot aan de Finse grens waar die over ging in de Finse 92. En daar begon het genieten ! Nieuwe asfaltlaag. Ook wel eens leuk na de gravel in Zweden. Morgen een rustige dag, in totaal 115 km. Heen en terug naar Grense Jakobselv. Op een steenworp afstand van de Russische grens. Dat is het verste punt wat ik ga rijden. Dan heb ik er ook zo'n 3100 km opzitten. Tot nu toe valt het mij reuze mee.

de Bomen zijn bijna verdwenen, het wordt nu toendra


Afbeelding


Afbeelding

Weinig forto's vandaag, was voornamelijk bezig met genieten en rijden.
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Dag 7

Bericht door ErikW » 10-06-2018 12:33

Dag 8. Een relaxt dagje vandaag. Op en neer naar Grense Jakobselv aan de Russische grens. Totaal een 110 km, waarvan 20 km onverhard. Was trouwens prima te doen, aangereden zand. Als het geregend heeft is het glibberen denk ik. De weg er naartoe zat wel vol kuilen en bulten. Morgen de koninginnerit van 517 km naar Honningsvag. Misschien, als ik zin en puf heb, des avonds naar de Noordkaap, anders wordt het pas dinsdag.



Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Dag 9

Bericht door ErikW » 11-06-2018 21:01

Dag 9. Toen ik wakker werd hoorde ik al het tikken van de regen. En 100 km voor ik bij het hotel aankwam regende het nog. Dus netto 500 km door de regen gereden. 500 ? Maar Erik, hoor ik jullie denken, je zou toch maximaal 517 km rijden ? Ja dat klopt, maar nadat ik de mooie inlandse weg opdraaide rammelden de vullingen mij bijkans uit de kiezen. Na 50 km vond ik het welletjes en draaide ik maar weer om. Anders had ik nog 150 km zo door moeten rijden. Ergo, krap 600 km gereden door de regen. De waterdichte handschoenen zijn ook niet waterdicht. Die liggen nu te drogen, maar gelukkig heb ik nog een paar bij mij. Veel valt er dus niet te vertellen over vandaag, was meer met de weg bezig dan dat ik op de omgeving lette. Maar.....ik heb het eiland bereikt en morgen rij ik naar de Noordkaap. Beloofd !

Toch nog wat foto's dan, omdat jullie zo zeuren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Dag 10

Bericht door ErikW » 12-06-2018 12:38

Dag 10, op de helft. Vandaag dus naar de Noordkaap, of de Kaap zoals wij Noordkapers mogen zeggen. Prachtige rit over een spectaculaire weg. De weergoden waren zij weer gunstig gezind, geen regen, wel bewolking maar ook steeds meer de zon. Straffe wind van opzij, maar dat mag de pret niet drukken. Aangekomen op de Kaap vertelde de lokettist dat ik geluk had want gisteren was het de hele dag mist en regen. Klopt, daar reed ik ook in gisteren. Het doel van de reis is dus gehaald, nu weer terug op huus an. Volgens velen begint nu het spectaculairste deel van de reis qua natuurschoon dus ik ben benieuwd.

De foto's.

De Noordkaap

Afbeelding

Motor op de Noordkaap


Afbeelding

Op de Kaap


Afbeelding

Ja ! De DBS sticker op de kaap !


Afbeelding

Uitzicht


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

BeTi-Bert
Bronzen sterlid
Bronzen sterlid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07-04-2012 12:45

Bericht door BeTi-Bert » 12-06-2018 13:50

Alvast voor de helft gefeliciteerd Erik, ik ben wel nieuwsgierig hoe je op tijd je brandstof aanvuld, lijkt me toch ook wel spannend. En rij je altijd alleen of heb je ook wel gezelschap van andere rijders.
Als ineens alles op je afkomt,
zit je op de verkeerde baan.
------------------------------------
Suzuki Burgman 650 EX k9 black
Garmin Colorado 300 black
Garmin Zumo 660 black
Solex Oto 1965 black
IPhone 6 black
.

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Bericht door ErikW » 12-06-2018 16:55

Geen zorgen om brandstof Bert, je komt onderweg echt genoeg pompstations tegen. Ik kan gelukkig dik over de 300 km op 1 tank doen kom ik achter. Ik rij alleen, ik kom wel andere rijders tegen, maar we rijden niet op. Wel groeten natuurlijk. Het is echt een aanrader om zoiets te doen, wel zitvlees kweken en op tijd je rust pakken dan valt het reuze mee.
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 12-06-2018 20:54

Hoi Erik,

Ik lees lekker mee maar heb ook een vraagje. Zou je naast de kilometers ook iets van een rijtijd kunnen neerzetten? Je rijdt daar tenslotte niet over de A2 met een hoge gemiddelde snelheid.

Nog veel plezier met de mooiste helft.
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Bericht door Guido » 12-06-2018 21:12

De Noordkaap weten te bereiken, gefeliciteerd.
Mooi ook om onze sticker daar te zien plakken, gaaf!!!
Ga zo door, wij lezen mee.
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Bericht door ErikW » 13-06-2018 05:05

Scoot_020 schreef:Hoi Erik,

Zou je naast de kilometers ook iets van een rijtijd kunnen neerzetten? Je rijdt daar tenslotte niet over de A2 met een hoge gemiddelde snelheid.

Nog veel plezier met de mooiste helft.
Hoi Dick,

reken per dag wel op zo'n 6 a 7 uur rijtijd. De E6 is vergelijkbaar met een 80 km weg in Nederland. Wel met af en toe flinke kuilen of scheuren. Het klimaat is hier ook wel anders natuurlijk. Verder rij ik natuurlijk op mijn gemak, ik heb tenslotte vakantie. Ik denk dat ik gemiddeld 60 km/u rij, dus tel uit je reistijd. Ook is er meer wild dan in Nederland, alhoewel ik het reuze mee vind vallen. Vandaag ga ik een 370 km rijden. Meestal vertrek ik rond 7 - 7:30 's morgens. Ik heb in dit geval het voordeel dat ik altijd vroeg wakker ben (het is 5 uur als ik dit typ). 's Middags ben ik meestal tegen een uur of 3 in het hotel, douchen, ontspannen, eten en meer ontspannen. Af en toe een relaxdag inbouwen is zeker aan te raden. Vanaf nu heb ik geen rustdagen meer helaas, maar het is nog maar 1,5 week. Als je gewoon normaal ontspannen rijdt en het weer werkt ook nog eens mee dan is het dus prima te doen.

Zelf ook plannen ?

Groet
Erik
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

Plaats reactie