Noordkaap (en deze keer echt)

Ga je zelf een leuke rit doen? Vertel het ons.
ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Dag 17

Bericht door ErikW » 19-06-2018 19:13

Dag 17. Een dag van uitersten. Het begon des ochtends met de beklimming van de Trollstigen. Ik was extra vroeg zodat ik de weg voor mij alleen had. Prachtige weg die steil omhoog gaat met haarspeldbochten. Eenmaal boven nog even naar het uitkijkpunt om daar een Kodak momentje te pakken. Daarna door naar Geirangerfjord waar de grote cruiseschepen kunnen varen. Vanaf een bekend uitzichtpunt inderdaad een groot schip op de gevoelige plaat vastgeleg. Oh ja, vanaf de top van de Trollstigen begon het te regenen, dat was minder. Vanuit Geirnager zelf de beklimming naar de Dalsnibba. Steil omhoog maar omdat het dus regende was het uitkijken geblazen. Uiteindelijk de Dalsnibba maar links laten liggen vanwege regen, mist en.....sneeuw ! Verder over Jotunheimen, land van de trollen. Kijktip: Trolljeageren (Trollhunter), een film over de jacht op trollen, erg vermakelijk. Naarmate ik hoger kwam, ging het harder sneeuwen. Eenmaal boven lag er inmiddels 20 cm sneeuw, en had ik het geluk dat er net 2 touringcars passerden waar ik gelukkig in het spoor kon rijden. Het sneeuwde inmiddels zo hevig dat ik met vizier open moest rijden. Gevolg, sneeuw-speldeprikken in het gelaat en de brilleglazen vol. Dus om de 100 meter stoppen om de bril weer schoon te vegen en weer verder rijden. Dit ging een aantal kilometers zo door, ik denk dat het mij zeker een uur heeft gekost. Maar goed, uiteindelijk kwam ik weer onder de boomgrens en ging de sneeuw over in....jawel, regen ! Tot aan het hotel eigenlijk miezerweer gehad met af en toe wat zon. Kortom, een stevige dag van 330 kilometer.

Ik ben benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen. De handschoenen hangen te drogen, de broek ook.

Fotooooooo's !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Dag 18

Bericht door ErikW » 21-06-2018 19:13

Dag 18. De laatste avond op Noorse bodem. Het was weer een enerverende dag. 413 km stonden op de planning. Vandaag reed ik door de fruitstreek van Noorwegen en dat was te zien. Waar in de zuidelijke landen de wijnranken op de hellingen staan, staan hier de fruitbomen met hier en daar wat bijenkasten voor de bestuiving. Ook vandaag weer 2 keer een pontje genomen. Een welkome afwisseling tijdens het rijden. De weg naar en van Odda is schiiterend. Je volgt hier de loop van een rivier en je komt langs diverse watervallen waarvan de Låtefossen de bekendste is. De laatste 100 km regende het helaas weer maar als het droog is is het landschap om te smullen. Morgen op tijd vertrekken richting Gothenburg.

A demain !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Dag 19

Bericht door ErikW » 21-06-2018 19:14

Dag 19. Laatste dag in Scandinavie. Op tijd vertrokken om de 468 kilometer naar Gothenburg te rijden. De eerste 150 km ging over mooie B-wegen en de laatste 300 over deE6, een 4 baans autosnelweg.. Dus ik was ruim op tijd bij de boot. Om 15 uur kon ik inchecken, en toen was het eigenlijk wachten tot 17 uur voor we daadwerkelijk aan boord mochten. ik hoor net dat we over 10 minuten gaan vertrekken, daarna is er radiostilte tot morgenvroeg 9:15. Daar wachten mij nog 355 kilometer over Adolfs autobahnen rijden om thuis te komen. Dank voor jullie commentaren en het volgen. Ik heb er van genoten, ik hoop jullie ook.
Volgend jaar USA ???? Wie weet.

Enkele foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

Jo
Berichten: 152
Lid geworden op: 30-08-2017 12:07

Bericht door Jo » 22-06-2018 07:54

Lekker nagenieten!
Deze ervaring neemt niemand je meer af!

:wink: Jo
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

BeTi-Bert
Bronzen sterlid
Bronzen sterlid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07-04-2012 12:45

Bericht door BeTi-Bert » 22-06-2018 08:45

Gefeliciteerd Erik, prachtige mooie reis. Hoeveel km heb je nu totaal afgelegd ?
Als ineens alles op je afkomt,
zit je op de verkeerde baan.
------------------------------------
Suzuki Burgman 650 EX k9 black
Garmin Colorado 300 black
Garmin Zumo 660 black
Solex Oto 1965 black
IPhone 6 black
.

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Bericht door ErikW » 28-06-2018 06:36

BeTi-Bert schreef:Gefeliciteerd Erik, prachtige mooie reis. Hoeveel km heb je nu totaal afgelegd ?
Ik denk iets van 7500 km in totaal.
Ik heb er van genoten, maar zou het wel anders doen. Sommige dagen zijn gewoon te lang. Een ideale afstand per dag is ongeveer 300 km.

Hier nog een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=gYkKfRGzNk4
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

Plaats reactie