Dagtrip Zondag 20 Juli

Ga je zelf een leuke rit doen? Vertel het ons.
De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 20-07-2014 23:10

Super dagje gehad vandaag met enerzijds veel snelwegkilometers maar ook de binnendoorkilometers die Peter vanaf "Basecamp" ons heeft voorgeschoteld. Peter bedankt!!
Onze dag begon al vroeg, vanuit het Goese zijn we net na achten vanmorgen vertrokken, met twee NC Honda's inmiddels :D
Net na negen Peter en Danny ontmoet en vanuit daar naar de Meern. Ronald uitgezwaaid die voor een week of 3 naar Noorwegen vertrok op de VStrom. Veel plezier Ronald!!
Een prachtige rit gereden langs weilanden en kronkelend langs hooggelegen wateren en uiteindelijk door de bossen eindigend bij Rhijnauwen.

Leuk gezelschap en mooie opkomst voor een spontane rit.
Op de terugweg nog een hoosbui gehad die z'n weerga niet kende, 3 banen snelweg vol water, hagel en regen uit de hemel die op ons neerkwam, na een kilometer of 5 was de bui weer net zo snel weg als ie gekomen was. In Roosendaal nog een hapje gedaan.
Thuis nog even nagenoten met een glaasje in de ondergaande zon.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Vonne

Bericht door Vonne » 21-07-2014 04:42

Ziet er superleuk uit! Ik baal stevig dat ik niet meekon.
Maar met de mooie foto's en verhalen kan ik toch een beetje meegenieten. :lol:

Volgende week ben ik er wel bij :D :D :D

:)

Tineke

Bericht door Tineke » 21-07-2014 09:12

Zondagochtend iets na 7.30 uur achterop de Burgman gestapt. Vanuit Enschede naar De Meern. We dachten genoeg tijd te hebben dus over binnendoorweggetje richting beginpunt tot we er in Apeldoorn achter kwamen dat het al 9.30 uur was en we haast moesten maken. Vanaf daar via de snelweg gereden en een beetje te laat aan gekomen. Tonny en zijn zoon Casper (van STN) waren ook nog even naar het beginpunt gereden om ons gedag te zeggen. Ook Jantje en Diny waren er dus niet allemaal onbekende gezichten.

De rit was fantastisch mooi, Eigenlijk een beetje zoals we van STN gewend zijn maar nu dan met motorscooters. De stop was bij een restaurantje in Weesp, ik geloof dat het iets van De Schalke (ofzo) heette. Toen we daar zaten viel er een buitje maar wij zaten droog en ook de rest van de rit geen regen gehad. Bij het eindpunt weer even op een terrasje gezeten. Afscheid genomen van de groep en toen nog even gezellig langs in Soesterberg. Daar hebben we goed aan gedaan want als we rechtstreeks naar huis hadden gereden waren we in flinke buien terecht gekomen. De gevolgen daarvan waren langs de kant van de weg nog goed te zien in de vorm van plassen en veel bladeren en afgebroken takken. Dus we hebben heel veel geluk gehad dat we de hele tour droog zijn gebleven.

Dankt iedereen voor de gezellige dag en Peter in het bijzonder voor het uitzetten van deze mooi tour. Tot een volgende keer!

Diny
Berichten: 924
Lid geworden op: 17-06-2011 20:47

Bericht door Diny » 21-07-2014 10:04

Ben nog steeds niet thuis aangekomen................ :D

Ondanks de lekkere deo van Guido (was daarom eigenlijk graag met hem teruggereden) ben ik beetje snel vertrokken vanaf het eindpunt om naar mijn zus te gaan, waar om zes uur het eten voor me klaar zou staan en waar ik vannacht geslapen heb. Sorry Guido, lag dus niet aan je deo :D

Maar ook ik heb alweeeeeer een leuke dag gehad met een leuke groep mensen! Met dank aan Peter die ons weer bij elkaar heeft gebracht en ons weer een mooie route heeft voorgeschoteld.

Leuk om iedereen weer te zien en ooooooooooh Helga (oh sorry, Marriete) , wat is je motor mooooooi!!!!


:D
Groetjes, Diny
Honda NC750DC Integra (2018.......)
Honda NC700DC Integra (2017-2018)
Kawasaki J300SE (2014-2017)
White Beauty (Piaggio Carnaby Cruiser 300ie)(2012-2014)
Kymco Agility 150 cc (2011-2012)

bikedan (Danny)
Berichten: 120
Lid geworden op: 24-07-2012 16:59

Bericht door bikedan (Danny) » 21-07-2014 17:08

Ook alweer bijna 24u geleden thuis aangekomen maar nu pas weer wat tijd om te posten

was weer een heele mooie rit dankzij peter

met een flinke bui regen naar het eerste afspreek punt
en dan terug naar huis bij Breda een stortbui waar een deel koekblikkers het idee kregen om vol in de ankers te gaan en waarom is mij een raadsel maar we zijn weer heel en wat nat thuis beland

iedereen weer heel erg bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende
Honda Forza 750

Gerhard

Bericht door Gerhard » 22-07-2014 21:37

Dagtrip Zondag 20 Juli

In de week voorafgaand aan deze dagtrip heb ik de hele week met mijn vrachtwagen door Duitsland gereden. Overnachten in je truckje was met deze temperaturen geen pretje, vaak wachten tot het een uur of twaalf 's nachts was, dan was de temperatuur enigszins te harden, maar ja, je moet toch weer vroeg achter het stuur dus de nachten waren kort en de dagen lang. Om dan op een hele hete zaterdag voor de lol een stukje op de motor te gaan rijden, nee, dankjewel.
Tineke kan erg slecht tegen de warmte dus dat was ook al een no-go situatie. Gelukkig werd er besloten om toch weer voor de zondag te gaan. De temperatuur zou een stuk dalen en met zelfs kans op een verfrissend buitje hier en daar.

Zondagochtend was het nog behoorlijk drukkend en we vroegen ons af of de beloofde verkoeling zou komen. Om 7.30 toch maar Meneer Burgman aangeslingerd om naar Utrecht te gaan. In eerste instantie kozen we voor de provinciale- en lokale wegen. Dat vinden we allebei prettiger rijden dan de snelweg. Eenmaal in de buurt van Apeldoorn zag ik dat de tijd toch begon te dringen en dat we toch de snelweg moesten gaan nemen, wilden we nog op tijd in De Meern zijn. Bij Knooppunt Rijnsweerd zagen we dat het wegdek flink nat was en het voelde direct wat koeler aan. Om 10.10 uur kwamen bij het AC restaurant in De Meern aan en daar hoorden we dat het een kwartiertje geleden gehoosd had. Heeft iets te laat komen toch nog zo z'n voordelen.

De rit verliep al meteen mooi – en toen reden we alleen nog maar parallel aan de A12! Bij Nieuwer-Ter-Aa staken we de A2 over en reden we – volgens mij deels over een fietspad! – langs het Amsterdam Rijnkanaal maar wat kan ons dat nou b(r)ommen?
Vanaf Abcoude tot aan Driemond volgden we al kronkelend het riviertje Het Gein, prachtige omgeving om door te rijden.
In Weesp gingen we onder het wakend oog van het Fort Ossenmarkt een hapje eten bij Eeterij de Schalkse. Zittend op een mooi terras aan de Vecht (Fort Ossenmarkt is in feite een eilandje ten midden van de Vecht...) begon het even te regenen maar gelukkig werd er een luifel boven ons uitgerold en bleven we allemaal droog. Met onze buikjes weer vol begonnen we aan de tweede helft van de tour en reden we ruim om Hilversum heen en via Oranje gerelateerde plaatsjes als Lage Vuursche en Huis ter Heide reden we naar het eindpunt van de tour; Theehuis Rhijnauwen, een pannenkoekenhuis dat geheel is opgetrokken uit hout. Toen we door het poortgebouw reden had ik niet verwacht dat hier zo'n groot etablissement zou staan, het was er beredruk en we konden met moeite parkeerplaats voor onze bolides vinden als ook voor onze vermoeide billen. Uiteindelijk toch nog wat tafeltjes kunnen vinden zodat we toch nog als groep bij elkaar konden zitten. Hier nog 'gezellie' zitten nakletsen en na verloop van tijd ging een ieder weer huiswaarts. Wij gingen nog even langs bij vrienden in Soesterberg. Vandaar zijn we in één stuk via de snelweg naar Enschede gereden, temeer ook omdat we op buienradar behoorlijke dreigende beelden hadden gezien, maar we zijn zonder ook maar één druppeltje te hebben gevoeld veilig en droog in Enschede aangekomen. In totaal ongeveer 450 kilometer gereden en we hebben het ontzettend naar ons zin gehad. Peter, bedankt voor het uitzetten van de route en ondanks dat ie niet voorgereden was verliep alles goed, toch?

Afbeelding
Poortgebouw – foto Wikipedia

Seven Hills - Peter
Berichten: 549
Lid geworden op: 05-01-2011 13:34

Bericht door Seven Hills - Peter » 23-07-2014 22:43

Leuk verhaal Gerard :!: Alweer een razende DBS reporter met oog voor details tijdens een tourtje. :D :D
Kymco Xciting 500I ABS (April 2011 - Sept. 2014) 38.000 km.
Honda Silverwing 600 ABS (Sept 2014 - Nov 2021)
Honda Forza 750 Jeans blue (Febr.2022 - Mrt. 2022 :cry:)
Garmin Zumo XT / Edge Touring / Edge explorer

Plaats reactie