Italiaanse Riviera via Franse Alpen

Ga je zelf een leuke rit doen? Vertel het ons.
Plaats reactie
P96G

Italiaanse Riviera via Franse Alpen

Bericht door P96G » 22-01-2014 16:08

Ik ben van plan om ergens in mei of juni naar Italie te rijden voor familiebezoek. Route Luik - Langres - Barcelonette en vandaar via een van de vele mooie wegen/passen naar de Mideellandse zee te rijden. Mijn reisdoel is Imperia aan de italiaanse riviera waar ik familie heb. De route heb ik gepland op basis van mooie wegen maar staat nog niet vast. Overnachten in hotel of kamperen.

Om niet het hele eind alleen te rijden zoek ik mensen die rond die tijd ook die kant op gaan en die het ook prettig vinden om met meerdere op te rijden.

Peter (P96)
Yamaha Majesty YP400

















[/code]

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 22-01-2014 18:34

Een groot deel van die rit hebben wij 2 jaar geleden gedaan naar de Spaanse Costa.

Dit jaar staat Italië wel in de planning, maar dat gaat pas in september gebeuren en onze route zal via Duitsland, Oostenrijk gaan met als eindbestemming een leuk plekje aan het Gardameer.

Denk dat je dus niets aan ons hebt behalve de toevoeging dat je wel een goede scoot onder je kont hebt voor zo'n tochtje. :lol:

Laat in ieder geval tegen die tijd weten hoe je rijdt en of er onderweg nog iets leuks gebeurt.

Gr, Dick
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Olga

Bericht door Olga » 22-01-2014 21:11

18 April vertrekken Jacco en Ik naar Venetie.
Ook via Duitsland en Oostenrijk. Hopelijk via de Dolemieten maar vanwege het begin van het seizoen kunnen de passen nog best wel eens dicht zijn.

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Bericht door Guido » 22-01-2014 23:26

Wat een leuke plannen allemaal.
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 23-01-2014 00:16

het begint met ambitie :D of gewoon een terloops gemaakte opmerking
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Scootboy Wilfried
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-09-2012 22:05

Bericht door Scootboy Wilfried » 23-01-2014 20:00

Hey P96G,

De richting die je wil uitgaan is inderdaad enorm mooi maar je gaat wel best zo laat mogelijk in juni...
Via de Jura zal nog wel lukken maar door de Alpen (omgeving Barcelonette) in mei is uitermate lukraak. Een erg prachtige route gaat via Jausiers, St Etienne de Tinee, Isola, Isola 2000 om via de Col de la Lombarde richting Cuneo te rijden. Vanuit deze laatste stad is er nog weinig probleem om aan de Italiaanse Riviéra te geraken. Maar... hiervoor moet je de Col de la Bonette nemen en dit is de hoogste pas in Europa die je met normale motorisatie kan nemen. Enkele jaren geleden was deze begin juli zelfs nog gesloten, dus best wel je afreisdatum zo ver mogelijk in de zomerperiode nemen (info kan o.a. bij skistation Isola 2000)! De beschreven richting zal je je nimmer beklagen want je rijd zowat over het dak van Europa waar de natuur je écht waar voor je geld geeft. Het Mont-Blancmassief zie je eens langs een andere kant en het Parc de Mercantour is gewoon prachtig terwijl de wegen er goed bijliggen.
In ieder geval veel veilig rijplezier en een goede vakantie gewenst en nee, ik kan spijtig genoeg niet mee...
P.s. denk wel aan je rijbereik in deze streek, de benzinestations vind je niet in elk dorp...

Met vriendelijke groet,
Scootboy :wink:
Rij niet sneller dan je engelbewaarder...
BMW C 400 GT

Wilfried

P96G

Italiaanse riviera

Bericht door P96G » 27-01-2014 23:23

Dank voor je tips Scootboy. Over de tankstations had ik ook al mijn twijfels maar dat de Bonnette dan nog dicht kan zijn had ik me niet zo gerealiseerd. Maar vanuit Barcelonette of nog iets verder terug zijn er genoeg alternatieven en als internet geen info heeft dan zullen er langs de route wel borden staat die aangeven of de passen open zijn, dat zie je overal. Het zou wel erg jammer zijn....

Ik heb een tank van 14 l en met mijn rijstijl kan ik daar heel zeker minimaal 300 km mee rijden. Ik neem een klein reservetankje van 2 liter mee zodat ik veilig uit kan gaan van 350 km. Zo ver is het niet tot aan de kust dus dat zou moeten lukken.

Grtz,

Peter

Plaats reactie