Mooie site, mooie wegen. Zo wakkert de zin nog meer aan. Dank nummer 5nummer 5 schreef:Erik, Voorzover je 'm al niet kent is de volgende site over Noorwegen erg leuk:
Onder meer bij reisverslagen staan diverse beschrijvingen van ritten
http://www.horizon-taal.nl/verhalen/tt/6.htm
Groet, nummer 5
Noordkaap
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 21-04-2012 06:54
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
Om eerlijk te zijn,lijkt de brug geen pretje.Je hebt eerst een stuk weg,dan een tunnel,en dan pas de brug.ErikW schreef: Ik twijfel nog of ik Travemunde-Trelleborg ga doen of over de brug tussen Kopenhagen en Malmo ga rijden. Beide zijn een belevenis.Terug gaat het Kristiansand-Hirsthals worden.
Want om bij die te komen,zul je of via Puttgarden-Rodby moeten,of helemaal via land.( Duitsland-Denemarken (Fyn),StoreBelt brug en dan door naar Kopenhagen.
Deze route is 130 km meer,dan via Puttgarden-Rodby naar Kopenhagen.
De weg vanaf Kastrup(København) is eerst een tunnel,en daarna een brug.
Ga je via Puttgarden-Rodby,dan kun je net zo goed een doorgaande ticket kopen voor de volgende boot bij Helsingør-Helsingborg(ten Noorden van Kopenhagen, 20 minuten))Een combiticket is goedkoper dan 2 losse (boot en brug).
Op die manier vermijd je Malmø,wat overdag verschrikkelijk druk is de laatste tijd.
Hoe het zit ten aanzien van de bruggen of er motoren overheen mogen,weet ik niet.Maar ik zie ze zelden.Motorscooters heb ik daar nog nooit gezien.De Storebelt ligt West-Oost,en de wind staat daar altijd verkeerd.Persoonlijk vind ik die brug niks.
Er is geen vangnet aan de zijden,alleen een brugleuning met vangrail.En bij de pilaren komt de wind er met een beste klap achter vandaan.Dat probleem heb je minder bij de brug van Kastrup naar Limhamm(Malmø),die hebben een puntige vorm.
TT-Line zou ik persoonlijk niet nemen,is een korte toer en waarschijnlijk net zo duur als de BalticFerries [ http://www.balticferries.nl/zweden/trav ... ieven.html ]
Vaart ook vanaf Travemunde,maar dan naar Malmø.Heeft een motorpakket.Reis duurd 9 uur,goed voor een fatsoenlijke nachtrust.En het scheelt je een hotelovernachting.Wat ook nog kan,is Kiel-Gotenburg.14 en haf uur op een ferry,deze vaart onder de Storebeltbro door.
Ik zie dat je genoeg mee neemt,maar denk je ook aan een reserve 5 liter tankje?Is de brandstofvoorziening daar boven goed?Een scooter heeft een kleinere tank dan een motor.
God tur til Nordkapp.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 21-04-2012 06:54
Dank Spidermax, goede info.
Over de brug had ik al twijfels inderdaad. Als scooterrijder heb je al meer last van de wind en zeker op open stukken zee zal het geen pretje worden. De brug gaat dus afvallen en ik zal voor Travemunde - Trelleborg gaan. Ik hou van door de natuur te rijden en zuid-zweden lijkt mij ook leuk. En op deze manier heb ik toch meer het gevoel van reizen.
Het benzineprobleem ben ik niet zo bang voor, Q8 en Shell zijn goed vertegenwoordigd in Zweden en Noorwegen en Neste Oil heeft een groot netwerk van stations in Finland.
Dit zal zo'n beetje de globale route worden, voornamelijk de E45 door zweden en een flink stuk E6 door Noorwegen. Als scooterrijder op een onverharde weg uitkomen wil je niet en tevens ben ik dan verzekerd van benzine.
Over de brug had ik al twijfels inderdaad. Als scooterrijder heb je al meer last van de wind en zeker op open stukken zee zal het geen pretje worden. De brug gaat dus afvallen en ik zal voor Travemunde - Trelleborg gaan. Ik hou van door de natuur te rijden en zuid-zweden lijkt mij ook leuk. En op deze manier heb ik toch meer het gevoel van reizen.
Het benzineprobleem ben ik niet zo bang voor, Q8 en Shell zijn goed vertegenwoordigd in Zweden en Noorwegen en Neste Oil heeft een groot netwerk van stations in Finland.
Dit zal zo'n beetje de globale route worden, voornamelijk de E45 door zweden en een flink stuk E6 door Noorwegen. Als scooterrijder op een onverharde weg uitkomen wil je niet en tevens ben ik dan verzekerd van benzine.
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 09-03-2010 22:18
Tanken in noorwegen is geen probleem maar ga niet op het uiterste rijden, stoppen doe je toch en dat kan ook bij een tankstation
Het rijden over de brug mag gewoon met de motor en is goed te doen, ja het is saai rijden maar ook weer een beleving om te doen
Denemarken is over het algemeen saai rijden maar je moet er doorheen, ik zie dat meer als verbindingsroute en er komen nog km genoeg of die heb je al gehad als het je terugreis is
Drukte in malmo heb ik niet zo ervaren en we zijn lagns de kust aan komen rijden vanuit zweden en de laatste afslag naar de brug genomen
Kijk ook eens op mijn reis verslag die heb ik gedaan met de silverwing
de Highway hornets hebben ook een mooi verslag staan
Het rijden over de brug mag gewoon met de motor en is goed te doen, ja het is saai rijden maar ook weer een beleving om te doen
Denemarken is over het algemeen saai rijden maar je moet er doorheen, ik zie dat meer als verbindingsroute en er komen nog km genoeg of die heb je al gehad als het je terugreis is
Drukte in malmo heb ik niet zo ervaren en we zijn lagns de kust aan komen rijden vanuit zweden en de laatste afslag naar de brug genomen
Kijk ook eens op mijn reis verslag die heb ik gedaan met de silverwing
de Highway hornets hebben ook een mooi verslag staan
Suzuki Burgman 400 / Honda silverwing 400
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 21-04-2012 06:54
Denemarken is de terugweg, de heenweg gaat via noord-Duitsland.
Dank voor de linkjes Ronald, jouw reis was mede een inspiratiebron voor mij.
De grootste inspiratiebron is echter deze man uit Vleuten, hij gaat weliswaar een groot stuk door Finland, maar zijn route is 1 die ik wil volgen.
http://noordkaap14.blogspot.nl/2013/11/test.html
Dank voor de linkjes Ronald, jouw reis was mede een inspiratiebron voor mij.
De grootste inspiratiebron is echter deze man uit Vleuten, hij gaat weliswaar een groot stuk door Finland, maar zijn route is 1 die ik wil volgen.
http://noordkaap14.blogspot.nl/2013/11/test.html
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 21-04-2012 06:54
En de eerste boekingen zijn gemaakt, geen weg meer terug :D
31 mei TT-line Travemunde - Trelleborg om 22:00, vanaf Groningen 370 km
1 juni Brevikens Hotell & Restaurang Karlsborg, vanaf Trelleborg 409 km
2 juni Lila Hotellet Sveg, vanaf Karlsborg 471 km
3 juni Hotell Wilhelmina AB Vilhelmina, vanaf Sveg 409 km
4 juni Grand Hotel Lapland Gallivare, vanaf Vilhelmina 464 km
5 juni Holiday Club Saariselka Hotel Finland, vanaf Gallivare 460 km
6 juni Rica Arctic Hotel Kirkenes Noorwegen, vanaf Saariselka 268 km
's Middags/'s avonds naar Oskar II's kapell, 57 km heen en 57 km terug
7 juni Rica Nordkapp, vanaf Kirkenes 521 km (langste etappe)
Hier blijf ik 2 dagen
9 juni Storslett Hotel Storslett, vanaf Nordkapp 392 km
10 juni Narvik, nog geen hotel, 337 km
Verder denk ik dat ik de boot vanaf Bergen naar Hirsthals ga nemen om zo een mooie aanrijroute naar Bergen door Fjordland te nemen, de route 17.
Verder wil ik deze brug natuurlijk niet missen, onderdeel van de atlantische kustroute.
Tot zover de update, als het werkelijk zover is, zal ik hier en op mijn website verslag gaan doen. Hopelijk dagelijks.
31 mei TT-line Travemunde - Trelleborg om 22:00, vanaf Groningen 370 km
1 juni Brevikens Hotell & Restaurang Karlsborg, vanaf Trelleborg 409 km
2 juni Lila Hotellet Sveg, vanaf Karlsborg 471 km
3 juni Hotell Wilhelmina AB Vilhelmina, vanaf Sveg 409 km
4 juni Grand Hotel Lapland Gallivare, vanaf Vilhelmina 464 km
5 juni Holiday Club Saariselka Hotel Finland, vanaf Gallivare 460 km
6 juni Rica Arctic Hotel Kirkenes Noorwegen, vanaf Saariselka 268 km
's Middags/'s avonds naar Oskar II's kapell, 57 km heen en 57 km terug
7 juni Rica Nordkapp, vanaf Kirkenes 521 km (langste etappe)
Hier blijf ik 2 dagen
9 juni Storslett Hotel Storslett, vanaf Nordkapp 392 km
10 juni Narvik, nog geen hotel, 337 km
Verder denk ik dat ik de boot vanaf Bergen naar Hirsthals ga nemen om zo een mooie aanrijroute naar Bergen door Fjordland te nemen, de route 17.
Verder wil ik deze brug natuurlijk niet missen, onderdeel van de atlantische kustroute.
Tot zover de update, als het werkelijk zover is, zal ik hier en op mijn website verslag gaan doen. Hopelijk dagelijks.
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
-
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 10-11-2009 21:26
Tot nu toe heb ik alleen auto ervaringen in Noorwegen maar volgens mij zijn dat best flinke afstanden die je in je route hebt opgenomen.
Wel super om naar uit te kijken.
ps kun je eens achter de hotels een prijsje plaatsen om een idee te krijgen van de kosten als je geen camping doet.
Wel super om naar uit te kijken.
ps kun je eens achter de hotels een prijsje plaatsen om een idee te krijgen van de kosten als je geen camping doet.
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 21-04-2012 06:54
Klopt, maar ik ben toch altijd vroeg wakker, dus om 9 uur zit ik wel op de motor. Uurtje of 6-7 rijden vind ik geen probleem en daarbij is de E45 in Zweden een lange rechte weg waar je flink kan opschieten. Gemiddeld 80 denk ik.Tot nu toe heb ik alleen auto ervaringen in Noorwegen maar volgens mij zijn dat best flinke afstanden die je in je route hebt opgenomen
Prijzen tot nu toe:
dag 1 - 182 euro
dag 2 - 101 euro (incl. diner)
dag 3 - 102 euro
dag 4 - 51 euro
dag 5 - 58 euro
dag 6 - 90 euro
dag 7+8 - 205 euro
dag 9 - 108 euro
dag 10 inmiddels geboekt) - 68 euro
ik schat dat er nog een dag of 3 in Noorwegen bijkomen dus 300 euro, dan nog de overtocht van 300 euro en nog 1 overnachting in Duitsland van 70 euro.
Totaal zit ik dan op ong. 1650 euro
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 09-03-2010 22:18
-
- Beheerder / Oprichter
- Berichten: 1809
- Lid geworden op: 06-11-2009 15:47
Oei... erg volle planning. Met deze afstanden per dag ben je nagenoeg alle tijd kwijt aan het rijden.
Nee, dit zou niets voor mij zijn. Voor mij te weinig rusttijd om ook van dorpen, mensen en hun leven te genieten.
Maar goed, als je de Nordkapp wilt bereiken moeten er ook een hoop kilometers worden afgelegd.
Nee, dit zou niets voor mij zijn. Voor mij te weinig rusttijd om ook van dorpen, mensen en hun leven te genieten.
Maar goed, als je de Nordkapp wilt bereiken moeten er ook een hoop kilometers worden afgelegd.
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue