Oostenrijk - Kaunertal

Motorvakantie? Deel hier jouw ervaringen.
Jo
Berichten: 152
Lid geworden op: 30-08-2017 12:07

Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door Jo » 02-08-2019 08:09

Zaterdag 6 juli was de dag waar we zolang naar uitgekeken hadden, we gaan kijken wat er achter de horizon is.
Nou hebben we een hekel aan uren voor je uit turen terwijl de honderden autobaan kilometers onder je vandaan denderen dus doen we dit tafereel zoals we dat de laatste jaren doen namelijk op de ouwe lu...-toer, lees: met de auto en de Burgman op de trailer erachter.

Afbeelding

Afbeelding

Ons doel is het in het Oostenrijkse Kaunertal gelegen hotel Weisseespitze.

https://www.youtube.com/watch?v=tfw8Chghz_w

Maar we zouden eerst nog tussenlanden in Zuid Duitsland vlak voor de Oostenrijkse grens zodat we niet na 500 km. autobaan de altijd vreselijk drukke Fernpas op dezelfde dag over moesten.
Voor de eerste overnachting hadden we een heel rustig gelegen hotel met een mooi terras geboekt.

Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag ging het heerlijk uitgerust verder over de eerder genoemde altijd (dus ook nu) drukke Fernpas richting Kaunertal waar we ca. 15 uur arriveerden.
Eerst de bagage in de hotelkamer uitstallen en vervolgens in de parkeerkelder van het hotel een plekje claimen voor de Burgman en daarna de Corsa en de trailer zien kwijt te raken.
Wat volgde was het vastleggen van het prachtige uitzicht dat we hadden vanaf het balkon van onze kamer en het kunstig opgemaakt bed.
Bijna jammer om het door elkaar te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Dag drie zouden we na een heerlijk en uitgebreid ontbijt de Kaunertaler-Gletscherstrasse oprijden die ons via tientallen hairpins door een prachtige omgeving naar 2800 m. hoogte bracht, jammer dat voor deze 38 km. lange weg € 14.00 tol betaald moest worden anderzijds weerhoud dat mensen waardoor er niet de verkeersdrukte is die je op sommige andere (gratis) passen tegenkomt.

Afbeelding

Afbeelding

Boven aangekomen zijn we na 'n paar honderd meter glibberen en glijden door de sneeuw naar het inwendige van de zorgvuldig afgedekte rest van de gletscher gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Dag vier is het Timmelsjoch aan de beurt, een pas die via het Ötztal de verbindingsweg met Italië vormt, ook hier weer € 14.00 neertellen.
Op de pashoogte was de temperatuur tegen het vriespunt maar het bleef ondanks dreigende luchten gelukkig droog.

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ook ik mijn steentje had bijgedragen ging de afdaling aan de zuidkant richting Italië waar het met elke gereden kilometer warmer werd en zo zaten we binnen 30 minuten van de vrieskou in 28 graden.
Hoe snel het kan gaan met de weersverandering daar dat laten de onderstaande foto's zien, Marian staat bij 'n monument met een mooie tekst (vertaald: wat vriendschap verbind...kan politiek niet scheiden) het ene moment in de wolken en binnen één minuut in de heldere lucht.

Afbeelding

Afbeelding

Dag vijf gaan we over het Hanthenjoch via Lech over de Silvretta Hochalp Strasse.
Ook hier € 12.00 aftikken om er over te mogen.

Afbeelding

Afbeelding

Dag zes waren de weersvoorspellingen zo slecht dat we besloten om een rustdag in te lassen die we gingen invullen in het binnenzwembad...sauna en stoombad van het hotel.
de foto's van de sauna besparen we jullie liever!

Dag zeven...goed weer dus tijd voor het onvermijdelijke...de bedwinging van de Stelvio.
Het is en blijft een ongelovige "knoeperd" het Mekka voor de ego-trippertjes.
Helaas zo als altijd erg druk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de afdaling richting Umbrailpas werden we nog even gespot!

Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag zijn we naar de vrijstaat Samnaun in Zwitserland gereden, € 1.12 voor 'n liter euro 95 en de sigaretten en flessen sterke drank verdwenen in kofferbak-ladingen belastingvrij over de grens.

De laatste Kaunertal dag is aangebroken en na een afscheidsfoto bij het welkomsbord ging het weer noordwaarts over de belachelijk drukke (of had ik dat al niet eens gezegd?) Fernpas.

Afbeelding

Evenals de heenweg hadden we op de terugweg ook een tussenlanding gepland in Zuid Duitsland.
Een prachtig gelegen hotel waar we onze stijf gezeten spiertjes van de afgelopen week even aan het werk hebben gezet met een flinke wandeling door de mooie omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Tja...aan alles komt een einde, rest ons nog 500 km. Duitse autobaan en dan moeten we weer teren op onze herinneringen.
Maar niet alvorens op gepaste wijze met een lokaal glas bier en een tevreden smile afscheid te nemen van weer een mooie ervaring.

Afbeelding

Afbeelding

10 dagen in 10 minuten:

https://www.youtube.com/watch?v=Uj7dlV81fiI

Groetjes, Jo & Marian
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

EricenBeaMP3
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-03-2019 19:14

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door EricenBeaMP3 » 02-08-2019 21:10

Hoi Jo en Marian, jullie hebben een mooie toer gemaakt.
Dank voor het delen van de foto’s, film en het verslag.
Heb zitten genieten.
Piaggio MP3 Sport 500 2012 2016-2018 35.000 km (ingeruild)
Piaggio MP3 Sport 500 2018-heden 14.500 km

Langste tocht met de MP3 tot op heden is 468 km

BeTi-Bert
Bronzen sterlid
Bronzen sterlid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07-04-2012 12:45

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door BeTi-Bert » 03-08-2019 09:56

Mooi verslag Jo.
Als ineens alles op je afkomt,
zit je op de verkeerde baan.
------------------------------------
Suzuki Burgman 650 EX k9 black
Garmin Colorado 300 black
Garmin Zumo 660 black
Solex Oto 1965 black
IPhone 6 black
.

Miron
Berichten: 57
Lid geworden op: 13-02-2016 07:26

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door Miron » 03-08-2019 18:23

Mooie reis met dito vergezichten.
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd!

Suzuki Burgman 650 Executive 2013
Pan European ST 1300 2007
Kymco People S 50 2013. Verkocht!
TomTom Rider 410

john57
Berichten: 492
Lid geworden op: 12-11-2009 23:22

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door john57 » 03-08-2019 18:35

Hallo Jo en Marian,

Mooi verslag (zoals gebruikelijk) en mooie foto's. Ik hoop dat de kosten voor het rijden van de passen opwogen tegen de goedkope brandstof.

Gr. John
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
Honda SW-T400 ABS 2012, TTRider450, Contour Roam2

Jo
Berichten: 152
Lid geworden op: 30-08-2017 12:07

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door Jo » 05-08-2019 12:25

Ik wil toch nog graag één foto toevoegen, want die heeft mijn kijk op wat zich links en rechts van de weg afspeelt drastisch veranderd.
Bij de afdaling van de Umbrial pas zag ik 'm staan...ik wist niet dat die daar rondlopen!

Afbeelding
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Bulletje
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-06-2018 15:42

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door Bulletje » 09-08-2019 07:34

Mooi verslag en fotos.
EEN DAG NIET GEREDEN IS EEN DAG NIET GELEEFD. Mvg ger
Yamaha t-max
Honda adv350
Honda swt 400
Yamaha majesty 400.
Suzuki burgman 650 bj 2016..
Suzuki burgman 400
Yamaha xmax 300

MPeter3
Gouden sterlid
Gouden sterlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 22-07-2015 12:15

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door MPeter3 » 09-08-2019 14:18

Wat een leuk verslag en mooie foto's. Heb zitten te genieten.

Dit is voor mij voorlopig nog een droom maar ga het zeker doen. En staat misschien volgend jaar al in de planning.

Want zo te zien hebben jullie er zeer van genoten.
Piaggio MP3 500IE SPORT ABS/ASR 2014 Heden.
Piaggio MP3 400LT 2010
Kymco New People S 50 Heden
Kymco People S 25 2009
Kymco People S 50 2008
Kymco People 2005

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door De Appies Patrick » 09-08-2019 22:27

Leuk om jullie verslag in beeld en geschrift te zien. Prachtige reis hebben jullie gemaakt!
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Re: Oostenrijk - Kaunertal

Bericht door Guido » 10-08-2019 09:57

Wat fijn Jo dat jij deze reizen met ons deelt. prachtige reizen waarvan ik weet dat ik die zelf graag zou doen maar niet ga uitvoeren.
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

Plaats reactie