Spontane toer op 13 oktober.

Motorvakantie? Deel hier jouw ervaringen.
Plaats reactie
Jo
Berichten: 152
Lid geworden op: 30-08-2017 12:07

Spontane toer op 13 oktober.

Bericht door Jo » 17-10-2018 11:26

Ik geloofde mijn ogen en oren niet toen er voor zaterdag 13 oktober zeer zonnig weer en 27 graden beloofd werden.
Dit moet de laatste mooie toerdag zijn dit jaar dit kan niet anders dus...deze gaan we nog even "meepikken" ook dit kan niet anders.
Even onze Maastrichtse vrienden Wallie en Petra enthousiast maken om mee te gaan.
Omdat Wallie in 3 diensten werkt en ik niet wist of hij lag te slapen of op z'n werk was wilde ik hem vooral bij het eerste niet storen en zond ik hem een sms (tja...ik heb nog een kolengestookte telefoon) en bleek deze aan te komen terwijl hij op z'n werk was.
Al wapperend met z'n telefoon ging hij met mijn sms als argument zijn leidinggevende overtuigen dat hij mij niet alleen kon laten toeren en hij dus voor zaterdag absoluut een vrije dag moest hebben.
Zaterdag 13 oktober om 10 uur vertrokken we met z'n vieren op twee Burgmannen vanuit Heerlen richting Eifel, eerst even 30 km. Deutsche Autobahn om niet door Aachen te hoeven rijden en vervolgens via de B 266 richting Ruhrsee.
Bij het "bochtenwerk" waar de Moezel 4-daagse-rijders zich nog wel zullen herinneren dat 'n MP3 met rem-problemen langs de kant van de weg moest had ik ook even wat problemen, nee...niet met de remmen maar meer met het gas.
Na 'n paar "pittige" inhaal-acties om de bochten vooral op mijn manier te kunnen nemen kon ik mijn lol niet op totdat de achterop-zittende-snelheidsbegrenzer onverbiddelijk ingreep en er voor de goede vrede voor mij geen andere optie was dan het gas maar dicht te draaien.
In Schleiden onze eerste koffie-stop bij Mayer's Restaurant & Cafe ook welbekend bij onze Moezel 4-daagse-rijders en daarna richting Blankenheim waar we de "stille" weggetjes induiken.
Na 125 km. hebben we in Eichenbach een gehucht met drie huizen waarvan één 'n goed restaurant waar we het ons buiten op het terras onder een heerlijk zonnetje goed hebben laten smaken.
Op de terugweg nog even een tussenlanding bij Mayer's gemaakt.
Omdat de laagstaande zon het rijden door de bochtige Eifel tot een vermoeiende aangelegheid maakte waren we moe maar blij en voldaan dat we rond 18 uur in Heerlen konden terugblikken op een fantastische toerdag in oktober.

Wallie heeft een leuke video-impressie gemaakt van deze 250 km. lange rit waarbij we heel wat bladeren van de weg af geblazen hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=6DpscMb ... e=youtu.be

Wallie en Petra bedankt voor het aangename gezelschap en deze video als leuke herinnering.

Groetjes,
Jo & Marian.
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Wallie
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-01-2018 20:15

Bericht door Wallie » 17-10-2018 12:00

Inderdaad Jo, dit was een zeer geslaagde dag, en dan ook nog eens met die mooie nazomerse herfstkleuren erbij, super.

scoot2
Suzuki Burgman 650A Executive K8 Z-Edition
Suzuki Burgman 650 K3
http://www.motorzoeker.nl/motoren/id/21 ... ition-2008
Tom Tom Rider 400
Gopro Hero 6 black

ErikW
Berichten: 123
Lid geworden op: 21-04-2012 06:54

Bericht door ErikW » 17-10-2018 12:04

Mooi Jo !

Je hebt geluk dat je vlakbij zo'n prachtige omgeving woont.
Oud: Aprilia Atlantic 500
Oud 2: Honda NC700 D Integra
Nieuw: Honda CRF 1000 L Africa Twin

BeTi-Bert
Bronzen sterlid
Bronzen sterlid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07-04-2012 12:45

Bericht door BeTi-Bert » 17-10-2018 16:49

ErikW schreef:Mooi Jo !

Je hebt geluk dat je vlakbij zo'n prachtige omgeving woont.
Die Jo heeft zoveel geluk :D hij weet zelf nog niet hoeveel. :wink:

Mooie rit en prachtige beelden. Bedankt voor het delen.
Als ineens alles op je afkomt,
zit je op de verkeerde baan.
------------------------------------
Suzuki Burgman 650 EX k9 black
Garmin Colorado 300 black
Garmin Zumo 660 black
Solex Oto 1965 black
IPhone 6 black
.

Plaats reactie