Weekje duitsland juli 2012

Motorvakantie? Deel hier jouw ervaringen.
Plaats reactie
Ronald
Berichten: 1260
Lid geworden op: 09-03-2010 22:18

Weekje duitsland juli 2012

Bericht door Ronald » 30-07-2012 14:21

Mijn weekje naar Duitsland juli 2012 ter voorbereiding op de noorwegen tententrip in september



Dag 1 Zondag 22juli van Rotterdam naar de Moesel

Negen uur zou ik vertrekken maar dat wordt iets later want het optuigen van de brommer neemt iets meer tijd in beslag
Iets later dan gepland toch gearriveerd in Boxmeer om een scherm af te geven bij Guido,Na een paar bakken koffie met de reis verder gegaan ricting die heimat
De route die ik in gedachte had ging vrij vlot niet helemaal volgens plan omdat er een nieuwe weg was die nog niet in de navigatie staat en de afslag een andere kant op gaat
Geen probleem want we passen de route terplaatse aan en gaan op gevoel een stuk verder om elders de route weer op te pakken

Afbeelding Afbeelding

Vanaf Monschau gaat het weer zoals gedacht en volgt de reis door de eifel richting de moesel
Heerlijke bochtige weggetjes en de een wat drukker dan de ander
Ze zouden alleen af en toe die auto's moeten verbieden want wat rijden sommige mensen langzaam ,wat zou het mooi zijn als iedereen de maximum snelheid zou respecteren



Dag 2 Maandag 23 juli dagje moesel

Afbeelding

Onrusrige nacht gehad want mijn nieuwe slaapzak blijkt toch warmer dan gedacht en overweeg om de oude zak mee te nemen naar Noorwegen en uit te breiden met een lakenzak en dat zou ook moeten voldoen
Vandaag goed weer met dik 25graden de scoot is niet gebruikt vandaag maar een luie dag gehouden en met de auto op stap geweest, eerst boodschappen doen en later in de middag op zoek naar een nieuwe stoel omdat de oude het welletjes vond en en mij ongewild op grasveld nivo bracht

Dag 3 Dinsdag 24 juli van de Moesel naar Winterberg

Een rit naar het Sauerland voor de boeg dus de tent afbreken en alles weer op de Silverwing en om 10 uur vertrokken
onderweg gestopt bij de Mac cofee voor een bak pleur en vlak daarnaast bij de lidl wat broodjes te scoren

Afbeelding Afbeelding

Een stukje doorgereden om een pkekje te zoeken om het brood te nuttigen maar dan kom je afgesloten rust plaatsen tegen
Inmiddeles 2uur geweest voordat er een leuke locatie voorbij komt en de broodjes gesmeerd kunnen worden

Afbeelding

Na wat afgesloten wegen op de route rond vier uur op de camping geariveerd en de tent opgezet

Afbeelding

Dick en Caroline laten weten dat ik in Winterberg ben om de internationale miniminimeeting te beginnen
Blijkt het hotel en camping heel dicht bij elkaar te liggen en hadden we elkaar snel gevonden
Even wat gedronken in het hotel en daarna een restaurantt opgezocht en heerlijk gegeten.
Terug naar het hotel voor een laatste borrel en ik naar de camping om mijn tent in te duiken
Op de camping sta ik tussen de montainbikers die verrassend rustig zijn (had ik niet verwacht)
12uur en alles is stil en ga ook mijn mandje opzoeken want om half 8 schijnen de graafmachines weer te beginnen aan een nieuwe piste die ze aan het maken zijn

Dag 4 Woensdag 25 juli dagje toeren in sauerland

Half acht drijf ik mijn tent uit door een doortasent zonnentje die ons de hele dag niet zal verlaten en de temperatuur doet stijgen tot 28 graden
8 uur broodjes halen koffie zetten en klaar maken voor een rit met Dick en Caroline
Rond 10 uur vertrokken naar het begin punt van de route die Dick al had voorbereid alleen lijkt de navigatie niette willen meewerken
Na een paar pogingen heb ik het geprobeerd en natuurlijk ging dat ook niet helemaal naar wens maar we hebben toch een manier gevonden om de leuke weggetjes te vinden

Afbeelding Afbeelding

Op deze eigenlijk te warme dag een paar extra terrasjes gepakt en plannen gemaakt voor een meerdaagse voor volgend jaar die voor dit schrijven al gepresenteerd is en ongelofelijk enthausiast is ontvangen, er zijn al 10 kamers gereserveerd

Afbeelding Afbeelding
Uitzicht op de diemelsee

Terug in winterberg voor de camping genoten van het genot van internet wat in het hotel niet was te repealiseren
In het hotel van Dick en Caroline nog een paar bakken koffie genoten ,een deal gemaakt met de hotel eigenaar voor de plannen voor volgend jaar,afscheid genomen want zij gaan morgen terug richting Nederland en ik blijf hier nog een dag om te toeren hier
Nog even douche verslag schrijven en lekker naar bed
Op de camping lijkt het er wat luidruchtig er aan toe te gaan dan gisteren maar rond 12 uur is het dan toch weer stil


Dag 5 Donderdag 26 juli dagje toeren in sauerland

Wederom om 8uur mijn tent uit gedreven door de zon en daarvan nog even genieten voor de tent voordat de broodjes gehaald gaan worden
Aan de overkant staat een collega motorcampeerder zijn spullen in te pakken en heb er even aangesporken over wat hij zoal mee neemt en hoe hij het inpakt inpakt en dan blijkt dat zoals verwacht ik teveel meeneem en het beter iets anders kan inpakken
na hem een goede reis te hebben gewenst de broodjes gaan halen voor het ontbijt
Rond 10 uur vertokken richting Noord west sauerland waar toch hele mooie wegen zijn die zeker volgend jaar meegenomen moeten worden als de meerdaagse vorm gaat krijgen

Afbeelding Afbeelding

Daarna afgezakt naar het zuiden en iets te ver doorgereden maar toch de weg weer terug gevonden naar winterberg
S'avonds nog maar een snitsel gaan halen waar ik dinsdag met Dick en Carolien heb gezeten
Maar dat is dan toch anders zonder tafelgasten, maar ja het is niet anders
Morgen de tent weer inpakken en op weg richting drenthe


Dag 6 Vrijdag 27 juli van Winterberg via osnabruck naar Metten

De door de zon opwarmende tent is ook vandaag weer gebruikt als wekker
Tent afbreken, spullen inpakken en tussendoor koffie en ontbijt het gaat bijna vanzelf
Ik wilde rond 10 uur vertrekken maar ik was al ruim voor die tijd klaar
Onderweg bij een lidl gestopt voor verse broodjes maar die service is er dus niet in elke vestiging Gelukkig zat er een Bakker naast met de gewenste verse kaiserbroodjes
O wat was het warm, nergens een temperatuur meter te zien maar het moet zeker boven de 30 graden zijn geweest pfffff

Afbeelding Afbeelding

Opzoek naar een geschikte plaats om te lunchen maar die laat lang op zich wachten. En mijn lekkere koude melk warmt maar op grrrrrr
De route gaat ook niet helemaal zoals gedacht en gaat door veel (veel te warme) steden heen met teveel verkeerslichten waar je veel te lang voorstaat
Maar dat is het risico als je vooraf geen route heb gemaakt
Uiteindelijk een parkeerplaats gevonden ,ja langs een drukke weg met razend verkeer die langs raast. nou ja de melk kan niet langer wachten en ik ook niet dus het moet maar

Afbeelding Afbeelding

Tegen 3 uur begint de hitte zijn tol te eisen en worden de ogenleden erg zwaar en dreigen te sluiten onder het rijden en dat moet je niet hebben dus maar de eerste de beste bosjes met een randje schaduw opgezocht en ff lang uit in de ruststand
Daar knap je van op en we gaan weer verder met nog een klein uurtje te gaan naar een camping gaat het gas er goed op want ik ben klaar mee voor vandaag

Afbeelding



Dag 7 Zaterdag 28 juli van Metten via Havelte naar Rotterdam

7 uur wordt ik wakker en de regen tik gezellig op de tent dus ik draai me nog eens om
Half negen het regent iets minder maar toch regeent het
Geen idee hoe lang dat gaat duren en ik moet om 1 uur in Havelte staan voor het landmark spel op motor-forum
Ik wil niet langer wachten en begin het kamp op te breken en………………………als je klaar ben is het natuurlijk droog geworden

Afbeelding Afbeelding

De laatste dag van deze trip en ik kan het rustig aan doen want het is maar ander half uur rijden en ik ben er ruim op tijd voor de fotoshoot en kan op huis aan

Om 5 uur weer op het vertouwde honk aangekomen en is er een eind aan dit verhaal
Ik heb ervan genoten en ben klaar voor noorwegen


Tot de volgende

Gr Ronald
Suzuki Burgman 400 / Honda silverwing 400
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 30-07-2012 15:25

Leuk Ronald
Beetje het zelfde maar toch weer anders en zeker andere foto's
Zo krijgen de DBS gang er nog meer zin an :!:

eddd/Ed
Berichten: 725
Lid geworden op: 20-03-2010 17:19

Bericht door eddd/Ed » 30-07-2012 19:57

Hee globbetrotter, wat mij vooral opvalt is dat stukje dat je schrijft "ben er even klaar mee " , dan is het wel erg warm geweest ? of je wordt een daggie ouwer, ouwe.hahaha


Ed
"Mens" is de naam ......waar ik soms trots op ben ....maar me meestal voor schaam.

Ronald
Berichten: 1260
Lid geworden op: 09-03-2010 22:18

Bericht door Ronald » 30-07-2012 20:05

het was echt warm
Suzuki Burgman 400 / Honda silverwing 400
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 30-07-2012 20:07

Een deel al gehoord, een deel zelf meegemaakt en toch een leuk en lekker stukkie om te lezen.

Veel plezier met de verlenging :D
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Seven Hills - Peter
Berichten: 549
Lid geworden op: 05-01-2011 13:34

Bericht door Seven Hills - Peter » 30-07-2012 23:07

Ook dit Duitse avontuur weer met belangstelling gelezen. Het leven van een DBSer gaat niet altijd over rozen. Beetje (veel) warm, beetje regen, lekkere broodjes en op z`n tijd een bakkie pleur, een omgeving waar je je zeker niet verveelt en als klap op de vuurpijl nog een Amsterdams gezelschap, nou wat wil je nog meer. :D Jij bent klaar voor het Noorse avontuur. Peter
Kymco Xciting 500I ABS (April 2011 - Sept. 2014) 38.000 km.
Honda Silverwing 600 ABS (Sept 2014 - Nov 2021)
Honda Forza 750 Jeans blue (Febr.2022 - Mrt. 2022 :cry:)
Garmin Zumo XT / Edge Touring / Edge explorer

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 31-07-2012 19:50

Met veel plezier het verhaal gelezen Ronald. Met de foto's erbij gaat het echt spreken en kan ik eigenlijk al niet wachten totdat we met zn allen naar en door Sauerland rijden volgend jaar.

Mooi ook dat je deze reis als "opwarmertje" :wink: hebt gebruikt om alles te testen voor de trip richting Noorwegen. Succes verder met de voorbereidingen!
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Diny
Berichten: 924
Lid geworden op: 17-06-2011 20:47

Bericht door Diny » 31-07-2012 22:25

Leuk verslag Ronald, en voor jou natuurlijk een leuke voorbereiding op je trip naar het Noorden. Zelf wil ik het weekend van 10 augustus richting Moesel rijden (Müden) om de omgeving daar een paar dagen onveilig te maken. Moet heel mooi ziijn daar, heb ik begrepen.

Ronald, heel veel plezier en een veilige rit naar het Noorden natuurlijk, en groetjes, Diny
Honda NC750DC Integra (2018.......)
Honda NC700DC Integra (2017-2018)
Kawasaki J300SE (2014-2017)
White Beauty (Piaggio Carnaby Cruiser 300ie)(2012-2014)
Kymco Agility 150 cc (2011-2012)

Hans M
Berichten: 524
Lid geworden op: 18-02-2010 23:21

Bericht door Hans M » 04-08-2012 18:14

Mooi verslagje. Als we weer weggaan zal ik Ria ook een verslagje laten bijhouden. Doet ze altijd met de zomervakantie weten we waar de foto's zijn genomen.
Heel veel plezier en rustig aan in Noorwegen.
Groet Hans en Ria

2016 juni Suzuki Burgman 650 Z ABS
2011 mei - 2016 juni Honda SilverWing SW-T400 39514 KM
2009 Honda Forza 250 EX ABS
2005 Yamaha Diversion 600S
2000 Honda Shadow VT500

Plaats reactie