Toerrit Sauerland 2012

Motorvakantie? Deel hier jouw ervaringen.
Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Toerrit Sauerland 2012

Bericht door Scoot_020 » 27-07-2012 23:10

Sauerland juli 2012

Zaterdagavond: ik heb net de tassen ingepakt en op dit moment ervan overtuigd dat alles volgens plan meegaat, later blijkt dat het toch niet helemaal zo te zijn. Vanwege een late vakantie hebben we besloten een weekje tussendoor er op uit te gaan. Het eerste idee was richting Trier, maar via hotelkamerveiling zagen we meer keus in Sauerland. Het is Winterberg geworden waar we een hotel hebben geboekt voor drie nachten. De overige dagen zien we nog wel.

Zondagochtend: Met enige vertraging zijn we met twee Majesty's onderweg.
Afbeelding

Wel op tijd begonnen met vertrekklaar maken maar op het laatste moment breekt de houder van mijn intercom af, dus even terug om een reserve op te halen want anders is het toch wel erg stil en ongezellig tijdens het rijden.
Het eerste doel is Arnhem, even langs Olga en Karst een jas afgeven die zij eerder in A'dam zijn vergeten mee terug te nemen. Om niet nog later aan te komen maar gekozen om dat via de A2 en A12 te rijden. Na een gezellig uurtje en het tweede rondje koffie zijn we vertrokken en het volgende doel was Arcen via de B wegen, waar een collega vakantie viert.
Die had heel andere plannen dan een bakkie doen en was zo vij geweest om te reserveren in het restaurant. Al met al heel gezellig maar we reden pas om half negen weg. We wilden nog langs familie in Landgraaf maar die krijgen volgende keer prioriteit (sorry John). Nu direct door via de A73 naar van de Valk in Heerlen waar we een kamer hadden geboekt. Een nette kamer met balkon en de volgende ochtend een meer dan prima ontbijt, we kunnen er weer even tegenaan.

Afbeelding

Eerst naar Heuts in Kerkrade, die verkoopt volgens de site heel veel en ook motorartikelen en ik heb nieuwe handschoenen nodig. Helaas alleen in maat S op voorraad en ik heb eerder 3 x XL nodig. Toen de grens over richting Gummersbach waar een Hein Gericke zit. Daar wel geslaagd voor handschoenen waar meer dan alleen m'n duim in past en nog voor een nette prijs ook.
Bij afrekenen blijk ik nog 20% korting te krijgen, je zou bijna geld overhouden. In Keulen gestopt bij een terrasje, even pauze want binnendoor rijden is leuk maar er gaat best een hoop tijd in zitten. Na de koffie willen we zo snel mogelijk de stad uit maar helaas, er zijn wat werkzaamheden en ook de brug die Marietje Garmin ons op stuurt is afgesloten. dan maar op eigen gezond verstand langs het water gereden tot er een overgang komt die niet is afgesloten.

Uiteindelijk na een voorproefje van de mooie omgeving kwamen we rond 17.00 in het hotel aan.

Afbeelding
Ruim op tijd voor t eten maar dat kon niet omdat we ons 's ochtends niet aangemeld hadden.
Kamer zag er goed uit met een zitje en een balkon. wat wel grappig was' we waren aan de voorkant van t hotel binnen gekomen, moesten een trap af waar we in de eetzaal/ bar kwamen, en om in onze kamer te komen moesten we nog 3 trappen af, om dan op je balkon er achter komen dat je op 3 hoog achter zit, dat was best even vreemd
We hebben een bakkie koffie genomen en even gezeten en zijn toen naar het centrum van winterberg gereden
die vrouw had gezegd dat we konden lopen, 20 min en het liep af. Terug moesten we dan omhoog lopen.
en aangezien wij niet van die lopers zijn hebben we de brommert gepakt.

Afbeelding
Heerlijjke schnitzel gegeten op een buitenterras van een restaurant voor 12,00 euro,
ik een ijsje toe en Dick een kop koffie. voor 34,00 samen lekker gegeten
Nog een rondje door het dorp gereden en toen terug naar t hotel.
Aan de bar nog een drankje genomen en met de eigenaren van t hotel zitten kletsen.
uiteindelijk later naar bed gegaan dan ik wilde, maar was wel gezellig

24 juli 2012 dinsdag

Op ons gemak ontbeten, was niet heel uitgebreidt maar genoeg
en daarna aangekleed om een stuk met de motor te gaan rijden
Dick had allemaal routes gedownload en daar zouden we er 1 van gaan rijden, maar dat liep niet zo goed dus uiteindelijk
hebben we maar wat gereden. Veel bochten, mooie stukken, en ergens op een terras aan de Diemelsee een bakkie koffie gedronken en contact met Ronald gezocht want die zou ook deze kant opkomen.

Afbeelding

Afbeelding
Hij :D zat ook ergens aan de koffie en verwachtte rond een uur of 4 in Winterberg te zijn
Terug bij ons hotel zijn we buiten op het terras gaan zitten, en aan Ronald laten weten dat we in t hotel waren.
Binnen 15 min kwam hij bij ons zitten.
Met zijn 3 naar centrum gereden en daar in het zelfde restaurant op het buiten terras wederom lekker gegeten
Ronald is nog mee terug gegaan naar de bar waar we nog wat gedronken hebben.

Afbeelding
Voor de volgende dag om 9.45 afgesproken op de kamer voor een bakkie koffie om daarna met zijn 3 te gaan rijden.
Ook vandaag ging het goed met de navigatie van a naar b, maar de route wilde niet goed in beeld komen.
Toen maar een plaats 30 km verderop ingegeven om dan toch de mooiste motorwegen tegen te komen.
onderweg gestopt zodat Car even kon shoppen en Ronald en Dick even verderop in de schaduw op een terras aan de koffie konden.

Afbeelding
Het was inmiddels 28 graden en rijdend is dat wel te doen, maar in een groter dorp met een verkeerslicht dat alleen rood kent sta je weg te smelten

Vervolgens via een omweg naar het Diemersee terras van gisteren gereden en daar ook gegeten.
Terug via opnieuw een prachtige weg met mooie uitzichten. Bij Ronald naast de camping de e-mail bijgewerkt.
Internet in het hotel is gewoon niet goed en op de camping beter geregeld.
Dat is trouuwens het enige minpunt van het hotel want de kamer is erg ruim met balkon, ontbijt met voldoende keus en vriendelijke eigenaars.

Ronald vind mijn koffie zo lekker :wink: dat hij nog mee is gegaan naar onze kamer voor de koffie en nog lekker op balkon gezeten
Rond half 10 zijn Dick en Ronald nog even aan de bar gaan hangen en ik ben gaan inpakken, de volgende dag zouden we vertrekken.

26 juli 2012

Na t ontbijt nog even op t terras gezeten en met een stel gepraat dat ook op de motor was en ook weer naar huis gingen
In de warmte binnen door gereden naar Bad Bentheim, het was maar 150 km maar wel 3 en een half uur rijden
Onderweg nog een hapje gegeten maar helemaal gaar kwamen we in Bad Bentheim aan
Dat is onze vaste stad als we naar Duitsland gaan
Daar nog even gewinkeld en wat drinken gekocht.
We zouden eigenlijk hier nog een overnachting nemen maar hebben besloten om toch naar huis te rijden.
Dus een half uur nadat we de grens waren gepasseerd hebben we getankt en een half uur op een bankje gezeten,en even anders gezeten dan op de motor. Stel je voor dat je je hand niet meer kan bewegen waar je gas mee geeft, dat zou toch erg vervelend zijn.
Gezicht gewassen met het laatste slokje water en het laatste uur vol gas naar huis gereden.
Vond het leuke ervaring, met mooie uitzichten en ik kan nu wel zeggen dat ik mijn bochten diploma met lof gehaald heb.
Afbeelding

Niet de beste kwaliteit maar hier bewegende beelden die een indruk geven van het rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=f-TPdMf- ... e=youtu.be
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Seven Hills - Peter
Berichten: 549
Lid geworden op: 05-01-2011 13:34

Bericht door Seven Hills - Peter » 27-07-2012 23:53

Leuk om zo`n verhaal te lezen waaruit je vervolgens op maakt dat jullie het prima naar je zin hebt gehad. Dat je dan in zo`n uit het niets opkomende mini vakantie ook nog eens prachtig weer hebt is mooi meegenomen. Voor het verwennen van de inwendige mens zit je bij onze oosterburen ook altijd goed dat is al jaren zo. Hier zijn ook plannen om in September enkele dagen in Duitsland door te brengen. De weersvooruitzichten zullen daarbij wel een belangrijke rol gaan spelen. Nogmaals, een leuk verslag met alles zeggende plaatjes die naar mijn mening wel wat groter hadden gekund. (55+ dan krijg je dat he :-P )
Kymco Xciting 500I ABS (April 2011 - Sept. 2014) 38.000 km.
Honda Silverwing 600 ABS (Sept 2014 - Nov 2021)
Honda Forza 750 Jeans blue (Febr.2022 - Mrt. 2022 :cry:)
Garmin Zumo XT / Edge Touring / Edge explorer

Guido
Beheerder / Oprichter
Beheerder / Oprichter
Berichten: 1809
Lid geworden op: 06-11-2009 15:47

Bericht door Guido » 28-07-2012 00:47

Mooi reisverslag!
Ik krijg er gewoon inspiraties van, misschien dat Von en ik ook eens die kant op gaan.

Ps, Ronald had mij ook al eens gevraagd een topic voor verslagen aan te maken. Het was er nog niet van gekomen, maar bij deze.

Gr Guido.
----------------------------------
Honda X-Adv 750 2023, twee punt nul
Honda X-adv 750 2021 The next Level
Honda SW-T 600 2011
Honda NC 700 Interga. The Smooter
Honda FJS 600 Silverwing 2006 Black
Honda FJS 600 Silverwing 2001 Blue

De Appies Patrick
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23-07-2010 08:26

Bericht door De Appies Patrick » 28-07-2012 10:03

Mooi verslag Dick en Car. Prachtige omgeving en dito weer gehad. :D
En Car ook in één keer geslaagd voor haar bochtendiploma, gefeliciteerd!

Leuk idee ook om een reisverslagentopic aan te maken, het forum groeit hierdoor weer een stukje verder in kwaliteit.
www.dutchbigscoots.nl
Geniet van het leven en doe het goed!
Ga dus regelmatig op stap met je motor(scoot) .......!

Honda CRF 1000 DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda Integra NC 700 DCT
Aprilia Atlantic Sprint 500

Ronald
Berichten: 1260
Lid geworden op: 09-03-2010 22:18

Bericht door Ronald » 28-07-2012 10:43

Mooi verslag en ik dacht een primeur te gaan maken met het eerste reisverslag maar benne die Amsterdammers me weer voor :?

Ik ben nog onderweg en zit aan een on bijt bij de MC in Emmen en verwacht aan het eind van de dag thuis te zijn
Het verslag zal in de loop van de week verschijnen
Suzuki Burgman 400 / Honda silverwing 400
Honda SW-T 600 52500km 07-04-2012 = 20-02-2014
Suzuki V-strom 650 20-07-2017 92.000 km
Suzuki V-storm 650 15-10-2017 8000 KM

Mariette
Berichten: 291
Lid geworden op: 20-02-2011 22:43

Bericht door Mariette » 28-07-2012 10:44

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben gehad. En dan ook Ronald nog op sleeptouw nemen :wink: gezellig hoor.
Is een heel leuk verslag geworden om te lezen en de foto's spreken weer boekdelen.
Zo zie je, weer wat kilometertjes erbij op de brommert en een heus bochtendiploma, moet niet gekker worden :roll: :roll: :roll:
Maar....ook fijn dat jullie geen pech of wat dan ook hebben gehad en weer veilig thuis zijn.
Als het goed is zien we elkaar morgen :D
2016 Honda CRF 1000 DCT (hoewel, alleen de achterkant is voor mij.....)
2014 Honda NC750X DCT
2011 Kymco DownTown 300i
2011 Honda CBF600 TopHalf ABS

Scoot_2 Caroline

Bericht door Scoot_2 Caroline » 28-07-2012 11:24

Lieve Ronald :oops:
Naar jouw verslag kijken we ook uit. Jij hebt het anders ervaren en je bent ook een paar dagen alleen geweest dus het is zeker anders, behalve dan die anderhalve dag die we samen zijn geweest.
Dus zet het er z.s.m. op want jij hebt zeker andere foto's als ons
Ik kan niet wachten :wink:

eddd/Ed
Berichten: 725
Lid geworden op: 20-03-2010 17:19

Bericht door eddd/Ed » 28-07-2012 12:55

Een nieuw fenomeen in DBS land ? Meet en greet in buitenland ?,Vakanties die kruisen ?,Hup op de scoot ....kzie wel wie ik ontmoet?..................enz.haha.

Ed
"Mens" is de naam ......waar ik soms trots op ben ....maar me meestal voor schaam.

Scoot_020
Berichten: 1079
Lid geworden op: 10-11-2009 21:26

Bericht door Scoot_020 » 28-07-2012 13:20

Onderin de de OP nog een youtube link geplaatst van het rijden. Helaas niet de kwaliteit die je mag verwachten van mij, maar voldoende om een indruk te krijgen.
Was leuk zolang het duurde. Niet meer actief 17-10-2018

Mariette
Berichten: 291
Lid geworden op: 20-02-2011 22:43

Bericht door Mariette » 28-07-2012 14:15

eddd schreef:Een nieuw fenomeen in DBS land ? Meet en greet in buitenland ?,Vakanties die kruisen ?,Hup op de scoot ....kzie wel wie ik ontmoet?..................enz.haha.

Ed
Hé Ed, gaan we jou dan wel zien in het buitenland???? :twisted:
2016 Honda CRF 1000 DCT (hoewel, alleen de achterkant is voor mij.....)
2014 Honda NC750X DCT
2011 Kymco DownTown 300i
2011 Honda CBF600 TopHalf ABS

Plaats reactie